حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا با بریدگی نمایشگر یا همان Notch مشکل دارید؟

اگر با بریدگی نمایشگر یا همان Notch مشکل دارید، من شما را سرزنش نمی کنم چون من هم همانند شما احساس منفی یا حداقل غیر مثبت نسبت به آن دارم. اما فکر می‌کنید چرا با بریدگی نمایشگر بالای موبایل‌ها مشکل داریم؟ این ویژگی به ما کمک می کند تا دوربین و استاتوس بار را با هم ادغام کنیم! اجازه بدهید در ادامه مطلب کمی بیشتر درباره این موضوع با هم صحبت کنیم، ترنجی همراه باشید.

این روزها تمام شرکت ها تلاش می کنند که کمترین حاشیه نمایشگر را روی موبایل های خود داشته باشند و به آرمان موبایل بدون حاشیه نزدیکتر شود. اسنشال فون یکی از اولین شرکت هایی است که بریدگی نمایشگر را در موبایل خود استفاده کرد اما از آنجا که این شرکت همانند اپل کاریزما ندارد، بریدگی نمایشگر اپل الگویی برای شرکت‌هایی شد که روی ترند شرکت‌های بزرگ سوار می‌شوند. متاسفانه این شرکت‌ها خیلی به فلسفه وجودی بریدگی نمایشگر توجه نکردند اما گاهی اوقات کپی چشم بسته از شرکت موفق می تواند خروجی موفقی را داشته باشد.

اگر بریدگی نمایشگر بتواند به ما کمک کند چرا در مقابل آن گارد بگیریم؟

شرکت های اصیل تر مانند سامسونگ، HTC و سونی وارد دنیای بریدگی نمایشگر نشدند و ترجیح می دهند که موبایل های کم حاشیه تولید کند. سوال اصلی اینجاست که اگر بریدگی نمایشگر بتواند به ما کمک کند چرا در مقابل آن گارد بگیریم؟

چرا بریدگی نمایشگر؟

چرا بریدگی نمایشگر؟

تصویر بالا را ببینید! این در حقیقت پس از ارائه پیکسل ۳ ایکس ال نیز به ذهن ما خطور کرد. موضوع از آنجا شروع شد که در پیکسل ۳ ایکس ال شما یا حاشیه اطراف بریدگی نمایشگر را کاملا خاموش می‌کردید، یا آن را روشن نگاه می داشتید. وقتی که فضای اطراف بریدگی نمایشگر خاموش باشد، نوار وضعیت یا همان استاتوس بار به پایین منتقل می شود، این همان وضعیت موبایل هایی است که بریدگی نمایشگر ندارند. وقتی که فضای اطراف بریدگی نمایشگر روشن باشد بخشی از استاتوس بار می‌تواند آن بالا نمایش داده شود.

موضوع ما در این بخش لزوماً پیکسل ۳ ایکس ال نیست، بیشتر نظر ما درباره موبایل های آینده شرکت های اصیل مانند سامسونگ، اچ تی سی و سونی است. برخی از شایعات می‌گویند که سامسونگ می‌خواهد حاشیه پایین حذف کرده و حاشیه بالا را به صورت کامل نگاه کرد، این شاید در نتیجه مقاومت آن‌ها برای نپیوستن به طراحی با بریدگی نمایشگر باشد. وقتی که به تصویر اصلی مطالب نگاه می کنیم این کار کمی حماقت به نظر می‌رسد مگر اینکه سامسونگ بخواهد تمام حاشیه بالا و پایین را کاملا حذف کند که این ایده آل ترین تصوری است که ما می‌توانیم درباره پرچمدار بعدی سامسونگ داشته باشیم. البته که با توجه به مطلبی که درباره فناوری های جدید نمایشگر سامسونگ ارایه شده در Samsung OLED Forum 2018 خواندیم موضوع دور از ذهن به نظر نمی‌رسد ولی خیلی بعید است که به گلکسی اس ۱۰ برسد، پس آیا تا آن زمان بهتر نیست که سامسونگ در گلکسی اس ۱۰ از بریدگی نمایشگر استفاده کند؟ پاسخ من به این پرسش این است:

چرا بریدگی نمایشگر نه؟

چرا بریدگی نمایشگر نه؟

زمانی که شما استاتوس بار شلوغی داشته باشید، ناچ (بریدگی نمایشگر) خوب نیست اما در موردی که شما نشان داده اید، وجود بریدگی نمایشگر مشکلی پیش نمی آورد. به نظر من دوربین یکپارچه با نمایشگر راه حل موبایل های بدون حاشیه است.

هم اکنون شما در آیفون X یا آیفون Xs برای دیدن درصد باتری باید مدام کنترل سنتر را فراخوانی کنید، چرا؟ چون فضای کافی برای نمایش درصد باتری وجود ندارد. از آن سو اگر چندین نوتیفیکیشن داشته باشید برخی از آن ها قابل دیدن نیست. شاید بریدگی نمایشگر قطره طور بتواند بهتر از بریدگی نمایشگری به کشیدگی بریدگی نمایشگر آیفون X باشد، اینطور نیست؟

نظر شما درباره بریدگی نمایشگر چیست؟ پس از یک سال دیدن موبایل هایی با این طراحی، آیا به حضورش عادت کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

والا اصل مشکل در “الکی” به کار بردن و “تقلید” هست. مثلا شما ببین الان هوآوی چه همه ناچ الکی داره! آقا شما واقعا کم حاشیه ای؟ حاشیه پایینتم حذف کن! اصلا پایین رو حذف نمی کنی، بالا رو قطره ای کن، چرا اونقدر کشیده الکیه؟!

الان اپل چون نیاز داره استفاده کرده، اگر شرکتی معقول استفاده کنه،‌ ایرادی نیست هر چند دیگه اون اصالتش زیر سواله

chalton

ناچ یه طرح ناقص هست و اصلا براش برنامه ریزی نشده،وقتی ایکس معرفی شده چند ماه بعدش مدیر موبال سامسونگ گفت ما زمان اس 7 و 8 این ایده رو داشتیم ولی چون طرح ناقصی بود استفاده نکردیم،برندهای چینی ازشون انتظار میرفت تقلید کنن اونم یه تقلید ناقص،ایکس پایینش بی حاشیه و بالا ناچ،ولی گوشی های چینی به طرز مسخره ای تقلید کردن با یک متر حاشیه پایین،ولی از گوگل بعید بود همچین کار احمقانه ای رو بکنه،در کل منتظر گوشی کاملا بی حاشیه 100 درصدی رو از سامسونگ شاهد هوایم بود چون این کار سامسونگ شدنی کرده.

Amin

من که اصلا با ناچ نمیتونم ارتباط برقرار کنم یه جوریه انگار گوشی ناقصه اینم بگم برام فرقی نداره چه برندی بزنه هر برندی باشه خوشم نمیاد،به نظرم یه مقدار خیلی کم بالا و پایین گوشی حاشیه داشته باشه بهتره تا ناچ این نظر منه و ممکنه بعضیا از ناچ خوششون بیاد

کهکشان

اولا همین دلیل ( هم اکنون شما در آیفون X یا آیفون Xs برای دیدن درصد باتری باید مدام کنترل سنتر را فراخوانی کنید، چرا؟ چون فضای کافی برای نمایش درصد باتری وجود ندارد. از آن سو اگر چندین نوتیفیکیشن داشته باشید برخی از آن ها قابل دیدن نیست) برای محکوم کردن ناچ کافیه

دوما تماشای فیلم و عکس ناقص
سوما وقتی شما تو یه فضای چهارچوب دار قرار بگیرید این ناچ میشه غده سرطان !
استاندارد یه چهارچوب مناسبو بهم ریخته

واقعا مزخرفه ۲۵ میلیون بدی گوشی که اگه استاتوس بار شلوغ شد نشونش نده هههههه وااااااااقعااااااا مسخرررررررسسسسسس

کهکشان

میشه نتیجه گرفت گارد گرفتن در برابر ناچ نه تنها حماقت نیست بلکه کپی کورکورانش حماقته !
استفاده نکردن سامی سونی و htc از ناچ نشانه اصالتشونه

Pouya

کلا چیز مزخرفیه

Genesis

ناچ خیلی طراحی بیخود و تازه به دوران رسیده ای هست .
و فقط چون اپل زده همه کپی میکنن.
و موقع فیلم دیدن و بازی هم اذیت میکنه.
وارد دنیایی شدیم که مردم کاربرد رو فدای زیبایی میکنن.
همون ناچ که به ظاهر صفحه رو نسبت به بدنه بزرگ میکنه در حقیقت یک دروغ در سنجیدن سایز صفحه هست.
مثلا ایفون xsm فطر شیش و نیم اینچ داره
اما با حذف کردن ناچ از مساحت صفحه
و نسبت صفحه ۱۹ به ۹ میفهمیم
صفحه در حقیقت نهایتا شیش اینچ هست.
سامسونگ با این کار آینده نگریش و فکر منطقیش رو نشون میده .
و واقعا ناچ فقط بدرد افراد ظاهر بین و تازه به دوران رسیده میخوره (ببخشید خیلی خشن شد)

علی شیخ زاده

وقتی از مسءولین اپل درباره ناچ پرسیدن یکی از دلایل جالبشون متفاوت شدن نسبت به بقیه بود اونا گفتن ما معتقدیم باید یک جوری ایفون رو متفاوت نسبت به بقیه جلوه بدیم اگر مثل ظاهر بقیه گوشی ها باشه همه به دید یه گوشی معمولی بهش نگاه میکنن و این خلاف اهداف ماست

Pouya

ایفون باز قابل قبوله واسه اندروید رو بد میدونم ن زیبایی داره ن لازمه البته با این همه گوشیه اندرویدی که با ناچ زدن اپل دیگه از بقیه متفاوت نمیشه از بس از روش اسکی رفتن?

علی شیخ زاده

اپل گوشی بدون نمایشگر بسازه خیلیا همین کارو میکنن چون ایمان دارن اپل هر تصمیمی بگیره موفقه
از سیاست های فروش و نحوه افزایش درامد گرفته تا طراحی و بقیه ماجرا

Pouya

موافقم البته کم و زیادم داره مثلا اتقدر ک شیائومی کپی میکنه سام و سوتی و اچ تی سی نمیکنن شیا واقعا گند کپی رو در اورد تو mi 8

علی شیخ زاده

شیا حتی به نامگذاریشم رحم نکرد چندتا پکیج تحت نام های 10s و 10s max و 10r
روانه بازار کرد البته هدفش چیز دیگه ای بود?

Pouya

فقط دوستان اون سوتی اشتباه تایپی بود منظورم سونی بود قصد مسخره کردن اسم سونی رو نداشتم هر چند به احتمال زیاد بدونید اسم برندو مسخره نمیکنم ?ولی باز گفتم شاید سو تفاهم شه

hamid reza

ناچ خوبه اگه مثل اپل حاشیه پایین حذف شده باشه درغیر این صورت ناقصه

siavash-t

۱. زشتی ۲.بی فایده بودن
۰.۱ اینچ بیشتر صفحه نمایش داشتن هیچ سودی برای گوشی و کاربرش نداره.
تقلید کورکورانه از ایده یا ایده های یه شرکت دیگه عملا هوشمندانه یا سودآور نیست. بلکه باعث مورد تمسخر قرار گرفتن از طرف اون شرکت میشه. کدوم شخص رو سراغ داریم که بگه وای، این گوشی ناچ داره! برم بخرمش؟ دقیقا چیزی مثل حذف جک هدفون که اپل برای سودآوری بیشتر انجامش داد و حالا شرکتهای دیگه هم کم کم دارند حذفش می کنند!

mosayebso

اینم یکی دیگ از نقاط بلد میت ۲۰ پرو یعنی حسگر تشخیص ۳بعدی که براحتی گول میخوره!!!

https://m.gsmarena.com/huawei_mate_20_pros_face_unlocking_gets_fooled_quite_easily-news-33827.php

HPYK1

دلیلش اینه که چشم ما به تقارن عادت کرده

pouya

به نظر منکه مشکلی نیس حالا بحث سلیقست یا هرچی عقیده ها متفاوت

Pouya

صد در صد بحث سلیقست و نظر شما هم محترمه?

pouya

مرسی 🙂

ali

من که با ناچ مشکلی ندارم وعاشق گوشیم هستم اینایی که مشکل دارن حتی 1بارم با گوشی ناچ دار کار نکردن.
کسی می تونه نظر بده که گوشیش ناچه من درحدود4ماه استفاده از p20proهیچ مشکلی با ناچش نداشتم

Shiral

داشتن ناچ‌در صورت حذف کامل حاشیه پایین معقوله مثل ایفون..اگرچه اصلا زیبا نیست اما حداقل توجیه داره…اما اگر توجه کرده باشید در میان رده های چینی و حتی پرچمداران بعضی از همون ها یک سانتی متر حاشیه پایین داریم حتی در حاشیه پایین اسم برند نوشته شده اما اومدن بالا ناچ گذاشتن…این دیگه جالبه….

Shiral

اگرچه‌برای خیلی ها کنار اومدن باهاش راحته چون دوربین وسط و اطراف نوتیفیکیشن…اتفاقا خوبه…اما‌ خوب اگر حاشیه پایین گوشی نداشته باشه در اون صورت ناچ خیلی خوبه تا زمانی که راهکار بهتری براش پیدا بشه

Saeed393

نمیدونم اینمسخره بازیا چیه
همینقدر حاشیه مگه چشه اینکارارو میکنن
والا وقتی گوشی زوشنه ادم چشمش به صفحه نمایشه اصلا حاشیه رو نمیبینه وقتیم خاموشه که کلا حاشیه ها با صفحه نمایش یه دست مشکی میشه،منی که سونی z5p دارم از همون اولش حتی تا الان هیچوقت به حاشیش توجه نکردم و اصلا مهم نیست، بنظرم اینا دیگه همش بازیه برای بازار یابی چندین ساله که فقط یه شماره پردازنده بالا میره که اگه اهل بازی با موبایل نباشی برات هیچ فرقی نمیکنه،فقط میخوان با این بازیها مشتریهارو گول بزنن بکشونن طرف گوشیای جدید

Genesis

دقیقا درست گفتی

Farzad1997

بنظرمن ظاهر گوشی رم زشت نشون میده حالا بقیه بدیاش ب کنار

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)