حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نشانگر ماوس در برابر ناچ نمایشگر مک بوک پرو چگونه عمل می‌کند؟

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، لپ‌تاپ

کمپانی اپل در هفته جاری از محصول شاخص خود در دسته لپ‌تاپ‌ها با مشخصات قابل‌توجه رونمایی کرد. مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید این شرکت، اولین نوت‌بوک‌های اپل به‌شمار می‌روند که از تراشه قدرتمند M1 Pro و M1 Max بهره برده و با نمایشگر ProMotion mini-LED ارائه می‌شوند. با این حال، مواردی در این سری یافت می‌شود که پیش از این وجود نداشت. ناچ یا بریدگی صفحه در مک بوک پرو، جزو این دسته محسوب شده و برخی سؤالات در مورد نحوه عملکرد macOS پیرامون آن و به‌طورخاص، نحوه عملکرد اشاره‌گر ماوس در این سیستم‌عامل در مواجهه با ناچ صفحه وجود دارد.

عملکرد نشانگر ماوس در macOS به‌هنگام استفاده از مک بوک پرو با ناچ صفحه

نحوه برخورد نشانگر ماوس با بریدگی صفحه مک بوک پرو، سؤالی است که از زمان معرفی این لپ‌تاپ جدید در توییتر و Reddit پرسیده می‌شود. یک ویدیو کوتاه ارسال‌شده در Reddit اما، چهار احتمال اصلی در مواجهه با این پرسش را به‌تصویر می‌کشد که در اولین آنها، نشانگر ماوس در پشت ناچ به‌حرکت در‌آمده و برای کاربر نامرئی است. در گزینه دیگر، نشانگر ماوس را درحالی نشان می‌دهد که در اطراف ناچ درحال پیمایش بوده و از زیر آن عبور نمی‌کند. سومین مورد به‌حالتی برمی‌گردد که نشانگر ماوس از روی قسمت مربوط به ناچ پریده و از آن عبور می‌کند و در آخرین احتمال مطرح‌شده نیز، نشانگر به‌صورت روان در اطراف ناچ به‌حرکت درمی‌آید.

موعد عرضه MacBook Pro جدید به بازار از هفته آینده آغاز می‌شود، اما خوشبختانه برای دریافت پاسخ به پرسش ایجادشده، مجبور نیستیم زمان زیادی منتظر بمانیم. Linda Dong، طراح اپل، اخیرا در توییتر خود تأیید کرده است که نشانگر ماوس در macOS، در پشت ناچ حرکت کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد که اساساً نشانگر را ازنظر پنهان کنند.

این عملکرد مفید خواهد بود و اساساً بریدگی را به مکانی مخفی برای نشانگر ماوس تبدیل می‌کند. این مورد ممکن است کاربرد خوبی داشته باشد، به‌عنوان مثال، هنگامی‌که کاربران می‌خواهند اشاره‌گر ماوس را به‌آسانی و هنگام تماشای ویدئو پنهان کنند، بکار می‌آید.

استفاده از تمام نمایشگر مک بوک پرو جدید با احتساب ناچ

استفاده از تمام نمایشگر مک بوک پرو جدید با احتساب ناچ

اپل قصد دارد تا با انجام اقداماتی، مزاحمت احتمالی ایجادشده برای مشتریان خود در استفاده روزمره از نمایشگر مک بوک پرو جدید را کمتر کند. وقتی برنامه‌های macOS در حالت تمام‌صفحه قرار دارند، اپل یک نوار مشکی مصنوعی به بالای صفحه اضافه می‌کند که ناچ را پنهان می‌کند. با این حال، توسعه‌دهندگان می‌توانند به برنامه‌های خود اجازه دهند تا از تمام مساحت نمایشگر به‌همراه ناچ استفاده کنند.

دیدگاه شما پیرامون نحوه نمایش نشانگر ماوس در مواجهه با ناچ مک بوک پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

واقعا حیف مک بوک با این همه ویژگی عالی به خاطر یه ناچ ….. بشه .

HM-Royal

معمولاً بالای دیسپلی لپتاپها حداقل 2-3 سنسور شامل سنسور TrueTone ، Camera LED و منفذ میکروفن و یک ماژول دوربین وجود داره و اون قسمت بالا با (به اصطلاح) با پیشانی یا حاشیۀ سیاه رنگ یا قاب و فریم دیسپلی پوشونده میشه و دیسپلی اصلی از زیر حاشیه یا پیشانی شروع میشه هنوز تکنولوژی خاصی برای حذف و کوچکتر کردن این قسمت و ماژول camera با کیفیت و کوچکتر، یا گذاشتن همۀ این سنسورها و ماژولها زیر دیسپلی نیست. یا این قسمت شامل سنسورها و ماژول دوربین از بالای لپتاپ بیرون زده یا لپتاپ بالاش پیشونی داره، یا notch داره یا اینکه پایین دیسپلی بذارن که کاربردی و عملی نیست مخصوصاً برای تماس تصویری. یا اینکه بقیه سنسورها را پایین بگذارند و فقط ماژول دوربین بگذارن ( notch قطره ای هم بالاخره بالای صفحه سوراخه فرق خاصی با notchء Macbook pro 2021 نداره.)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی