حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ عجیب اپل در پنهان کردن موارد نوار وضعیت مک بوک پرو در زیر ناچ را ببینید!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، لپ‌تاپ

چندی پیش به بررسی وضعیت ناچ نمایشگر در مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید پرداخته و به این پرسش پاسخ دادیم که آیا استفاده از ناچ یا همان بریدگی در صفحه مک‌های جدید از سوی اپل الزامی بوده است یا خیر. همچنین بیانیه رسمی اپل درمورد استفاده از ناچ و حذف تاچ بار از مک بوک پرو ۲۰۲۱ را نیز مرور کردیم. حال، اخیرا ویدیویی در توییتر منتشر شده است که نشان‌دهنده باگ عجیب ناچ مک بوک پرو می‌باشد که در آن، گزینه‌های نوار وضعیت در زیر بریدگی پنهان می‌شوند!

باگ ناچ مک بوک پرو

یک ویدیوی جداگانه نشان می‌دهد که چگونه آیتم‌های نوار منو در اطراف ناچ قرار می‌گیرند که همچنین ناهماهنگی را در نحوه مدیریت macOS با نشانگر ماوس نشان می‌دهد.

Quinn Nelson، مالک Snazzy Labs به‌تازگی چند ویدیو در این زمینه را توییت کرده است. اولین مورد با عنوان «چه کسی این را طراحی کرده است؟!» نشان می‌دهد که در برنامه‌ای با آیتم‌های زیاد در نوار منو برای عبور از بریدگی چه اتفاقی می‌افتد. macOS به‌خوبی از عهده این کار برمی‌آید و به‌سادگی منوهای باقی‌مانده را در سمت راست ناچ قرار می‌دهد. با این حال، یک ناهماهنگی وجود دارد.

اگر یکی از این برنامه‌ها را در فوکوس دارید، نمی‌توانید نشانگر ماوس را در پشت بریدگی حرکت دهید. اگر به سمت راست حرکت کنید، نشانگر از روی بریدگی می‌پرد. اگر بخواهید به سمت بالا حرکت کنید، نشانگر فقط به آن برخورد می‌کند.

با این حال، اگر Finder در تمرکز باشد، رفتار متفاوت است. اشاره‌گر را می‌توان در داخل بریدگی پنهان کرد. هیچ‌کدام از این موارد در استفاده معمولی اشتباه نبوده؛ اما وجود این نوع ناهماهنگی در رابط کاربری زیاد خوب توصیف نمی‌شود.

نلسون همچنین شکایت می‌کند که برنامه‌هایی که منوهای زیادی دارند، فضا را از نوار وضعیت می‌دزدند، اما این رفتار طبیعی بوده چرا که بدون بریدگی نیز اتفاق می‌افتد. بدترین اتهامی که می‌توانید در این زمینه وارد کنید این است که با توجه به فضای اشغال‌شده توسط ناچ، این حالت بیشتر اتفاق می‌افتد.

ابتدا ویدیوی پایین را تماشا کنید:

 

یکی از منشن‌های این توییت نشان می‌دهد که اپل این کار را انجام داده تا از استفاده ناخواسته برنامه‌های قدیمی از آن فضا جلوگیری کند.

با این حال، ویدیوی دوم یک باگ واقعی را نشان می‌دهد. هنگامی‌که آیتم‌های نوار وضعیت را گسترش می‌دهید، آن‌ها می‌توانند به‌طور کامل یا تا حدی در پشت بریدگی پنهان شوند.

 

 

او این را با iStat نشان می‌دهد که توسعه‌دهنده آن تأیید کرده است که آنها هیچ کار غیرعادی با برنامه خود انجام نداده‌اند.

 ما فقط از NSStatusItems استاندارد استفاده می‌کنیم، همان‌طور که اکثر برنامه‌ها برای موارد وضعیت نوار منو استفاده می‌کنند.

Dieter Bohn، سردبیر اجرایی Verge، دلیل آشکار این مشکل را خلاصه کرد:

 خیلی خوب، تیم مسئول آیتم‌های منو در برنامه‌ها در ناچ خوانده شد، اما تیم مسئول آیتم‌های وضعیت منو نبود؟ lol

همچنین در موردی جالب، در یکی از منشن‌های دیگر توییت فوق، فردی با ویژگی پاک‌کننده جادویی پرچمدار تازه معرفی شده‌ی گوگل یعنی پیکسل ۶، سعی در حذف ناچ مک بوک جدید داشته که درنهایت نیز، با استفاده از همین قابلیت، نتایج خوبی را بدست می‌آورد.

 

 

دیدگاه شما پیرامون مشکل عجیب در نحوه نمایش آیتم‌های نوار وضعیت در زیر ناچ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی