حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرویس هنگ آوت ادامه دارد و گوگل اپلیکیشن Allo و Duo را به صحنه می‌آورد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O امسال، گوگل دو اپلیکیشن چت جدید به‌نام Allo و Duo را معرفی کرد. اپلیکیشن Allo برای مبادله پیام متنی و اپلیکیشن Duo برای مکالمه تصویری توسعه داده شده است. پس از رونمایی از این دو اپلیکیشن، خیلی‌ها چنین حدس زدند که این پایان کار سرویس هنگ آوت (که اوضاع خوبی ندارد) خواهد بود. اما گوگل نظر دیگری دارد و به کاربران فعلی هنگ آوت اطمینان داده که این سرویس در کنار این دو اپلیکیشن جدید فعال خواهد بود. با عرضه اخیر اپ Duo و عرضه اپ Allo در آینده نزدیک، اکنون گوگل آماده است که خیلی جدی‌تر در مورد آینده هنگ آوت صحبت کند. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید…

سرویس هنگ آوت نیز مانند سرویس جدایی انگیز گوگل پلاس به حاشیه اکوسیستم خدمات گوگل رانده خواهد شد و یک پایگاه کاربری کوچک‌تر، اما بااین‌حال ویژه و کاربردی به آن اختصاص داده خواهد شد. درعین‌حال، اپلیکیشن Allo و Duo به‌عنوان اپلیکیشن‌های چت اصلی شرکت، به خط مقدم سرویس‌های این شرکت آورده خواهند شد.

نیک فاکس، نایب‌رئیس محصولات ارتباطی گوگل در مصاحبه با Engadget گفته:

[su_quote]ازآنجایی‌که هنگ آوت روی حساب کاربری گوگل ساخته‌شده، عمیقاً‌ با اپلیکیشن‌های گوگل، مانند جیمیل، تقویم گوگل و … یکپارچه‌سازی شده و در بازار اپلیکیشن‌ها موفقیت بیشتری کسب کرده است. همواره به‌طور افزایشی تمرکز (این اپلیکیشن) روی همکاری گروهی در فضای مولد بازار اپلیکیشن خواهد بود.[/su_quote]

فاکس همچنین بیان کرد که گوگل ارزشی در اینکه مکالمه متنی و ویدئو را در یک اپلیکیشن ادغام کند نمی‌بیند. زیرا «واقعیت این است که (متن و ویدئو) نسبتاً انواع متفاوتی از ارتباطات هستند» و در عوض، تمرکز گوگل متوجه ساخت «اپلیکیشن‌های متمرکزی است که کاری را که قرار است انجام دهند، به نحو احسن انجام می‌دهند».

allo-duo-hangouts-header

هنگ آوت تلاش کرد کارهای زیادی انجام دهد، اما به طرق مختلفی در دستیابی به اهداف بلندپروازانه‌اش شکست خورد. همچنین، ورود هنگ آوت به عرصه رقابت بین امثال فیس‌بوک، وایبر و واتساپ کمی دیر بود. این رقابت همچنان پابرجاست و ادامه دارد و دیدن اینکه اپلیکیشن‌های جدید گوگل چگونه وارد این عرصه رقابت می‌شوند، جذاب خواهد بود.

گوگل همچنین آیکون‌های این دو اپلیکیشن را آپدیت کرده که با سایر اپلیکیشن‌ها متناسب شود. این کار گوگل ظاهراً بدون اعلام رسمی و خیلی بی سروصدا انجام شد. آیکون‌های قبلی این دو اپلیکیشن به نظر می‌رسید خیلی با عجله سرهم شده‌اند و تناسبی با فرم کلی آیکون سایر اپ های گوگل نداشت. آیکون‌های قبلی این دو نرم‌افزار به شکل زیر بودند:

Allo-and-Duo-will-live-alongside-Hangouts-and-Messenger-for-Google

اپلیکیشن Duo دیروز، یعنی دوشنبه ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) رسماً روی اندروید و iOS عرضه شد. در این اپلیکیشن، برخلاف اپلیکیشن‌های دیگر گوگل، نیاز به جیمیل ندارید و صرفاً با شماره تلفن همراه می‌توان از قابلیت تماس ویدئویی این اپ استفاده کرد.

به‌احتمال‌زیاد، وقتی اندروید ۷٫۰ نوقا عرضه شود (که احتمالاً تا دو هفته دیگر است)، شاهد این دو آیکون جدید در لیست اپلیکیشن‌ها خواهیم بود.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Google-updates-Allo-and-Duo-icons-to-match-other-apps_id84158″ target=”blank”]Phonearena[/su_button] [su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Allo-and-Duo-will-live-alongside-Hangouts-and-Messenger-for-Google_id81275″ target=”blank”]Phonearena[/su_button] http://www.phonearena.com/news/Google-Hangouts-shifts-to-the-enterprise-as-Allo-and-Duo-enter-the-limelight_id84163 [su_button url=”http://www.ibtimes.com/google-duo-release-date-hangouts-encryption-video-chatting-more-explained-2402520″ target=”blank”]Ibtimes[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده