حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیام رسان گوگل به پایان خط رسید: Google Hangouts بسته شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان

حدود ۲ سال و نیم پیش بود که برای شما در ترنجی نوشتیم تغییر نام Hangout Chat و Hangout Meet به گوگل چت و گوگل میت انجام خواهد شد. همچنین هشت ماه پیش از جایگزین شدن Hangouts با Google Chat صحبت شد. امروز اما پیام رسان گوگل به پایان خط رسید. بله Google Hangouts بسته شد و فقط از طریق نسخه وب آن در دسترس خواهد بود.

پایان پیام رسان گوگل

پیام رسان گوگل Hangouts که در سال 2011 معرفی شد، یکی از دو سرویس پیام رسانی بود که توسط گوگل در آن سال راه اندازی شد. سرویس دیگر Huddle نام داشت.

در سال 2017 این سرویس با تمرکز جدید بر استفاده سازمانی به Hangouts Chat تغییر نام داد. همچنین سال 2020 بود که Hangouts Chat به Google Chat تغییر نام داد و این شرکت اعلام کرد که سرویس پیام‌رسانی کلاسیک Hangouts را تعطیل می‌کند.

اگرچه اپلیکیشن موبایل Hangouts اوایل تابستان امسال حذف شد، اما سرویس تحت وب همچنان در دسترس باقی ماند. اما این فقط یک بازه زمانی کوتاه بود تا گوگل برای پایان رسمی این سرویس آماده شود.

پیام رسان گوگل

پیام رسان گوگل

اوایل سال جاری، گوگل پستی را در مرکز راهنمایی خود قرار داد که نقشه راهی برای بسته شدن نهایی این سرویس را نشان می داد. این شرکت اعلام کرد:

دسترسی به Hangouts در وب تا 1 نوامبر 2022 ممکن خواهد بود. پس از آن زمان، کاربران به سرویس وب Google Chat هدایت می‌شوند. کاربران می‌توانند تا ۱ ژانویه ۲۰۲۳ (یا ۱۱ دی ۱۴۰۱) برای دانلود داده‌های خود از Google Takeout استفاده کنند.

در زمان نگارش این مقاله، برنامه وب Google Hangouts هنوز فعال است و به Google Chats هدایت نمی‌شود. دقیقاً مشخص نیست که گوگل چه زمانی این دسترسی را قطع خواهد کرد.

شما از گوگل هنگ‌اوتس استفاده می کردید؟ فکر می کنید چرا گوگل در زمینه ارایه یک پیام رسان اصلا موفق نبوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)