حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رقیب چیپ M1 اپل توسط کوالکام تا سال 2023 معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، کوالکام

اگر پیگیر اخبار مربوط به چیپ‌های سری M اپل باشید، بی شک می‌دانید که این شرکت چه غوغایی به پا کرده است. اما از این سو، رقبای اپل هم دست روی دست نگذاشته و قصد دارند با عرضه محصولاتی هم‌تراز با چیپ این شرکت، قدرت خود را نشان داده و به نوعی رقیب چیپ M1 اپل را عرضه کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

رقیب چیپ M1 اپل در راه است؛ بازار رقابت داغ‌تر خواهد شد…!

به گزارش phonearena، کوالکام قصد دارد تا سال 2023 در جریان کنفرانس سرمایه گذاران خود در سال 2021، یک تراشه قدرتمندتر از M1 اپل را به بازار عرضه کند. این پردازنده مبتنی بر فناوری Nuvia است. فناوری Nuvia مربوط به یک استارت‌آپ تولید تراشه است که توسط مهندسان سابق اپل تأسیس شده بود. این مهندسین پیش‌تر روی تراشه‌های سری A و M اپل نیز کار کرده بودند. اوایل امسال این استارت آپ توسط کوالکام خریداری شد. می‌توان امیدوار بود که در آینده شاهد فناوری Nuvia در تراشه گوشی‌های هوشمند باشیم.

کوالکام در حال توسعه رقیب تراشه M1 با کمک مهندسان سابق اپل می‌باشد

در حال حاضر، تمرکز بر روی نسل بعدی پردازنده‌های مبتنی بر Arm است. در همین زمینه، کوالکام ادعا می‌کند که معیار عملکرد جدیدی را برای رایانه‌های شخصی ویندوزی تعیین می‌کند. این تراشه عملکرد پایدار و عمر باتری پیشرویی را ارائه خواهد داد. شرکت آمریکایی کوالکام امیدوار است تا این دستگاه دارای هسته‌های CPU مبتنی بر Arm، گرافیک آدرنو، DSP های شش گوشه، مودم 5G و هسته تصویربرداری Spectra باشد.

مدیرعامل کوالکام کریستیانو آمون (Cristiano Amon)، قبلا گفته بود اگر نگاه کنید که اپل با سری M چه کرده است، متوجه شگفتی آن می‌شوید. زیرا در قالب یک گرافیک گسسته، عملکردی فراتر از کارت گرافیکی مانند Nvidia RTX 3080 را ارائه می‌دهد

کوالکام با تراشه مبتنی‌بر Arm به‌دنبال ارائه رقیب چیپست M1 اپل در سال ۲۰۲۳ است

رقیب چیپ M1 اپل

تلاش کوالکام برای رقابت با اپل

همچنین کوالکام روی بهبود پردازنده‌های گرافیکی Adreno خود کار خواهد کرد تا در آینده تجربه‌ای شبیه به عملکرد رایانه‌های شخصی ارائه دهد. این غول آمریکایی تولید تراشه قصد دارد تا حدود 9 ماه دیگر نمونه‌هایی را برای مشتریان عرضه کند. البته عرضه رسمی آن برای سال 2023 برنامه ریزی شده است. اینکه آیا این تراشه می‌تواند ادعاهای مطرح شده را برآورده کند یا خیر، جای سوال دارد. آیا این چیپ به سرنوشت همان تراشه‌های کوالکام اسنپدراگون 8cx و مایکروسافت سرفیس SQ2 دچار خواهد شد که نتوانستند اثری از خود بر جای بگذارند.

پردازنده Core-i9 12900HK از Apple M1 Max قدرتمندتر خواهد بود

در همین حال، اپل نسخه‌های قدرتمندتری از تراشه M1، M1 Pro و M1 Max را عرضه کرده است. اکنون نیز بر روی نسل سوم تراشه‌های مک کار می‌کند که احتمالاً عملکرد CPU بسیار بهتری نسبت به آخرین تراشه‌ها ارائه می‌دهد. تراشه‌های سری M مجموعه‌ای از محصولات جدید اپل است که تجربه قدرتمندی در کنار عمر باتری بهینه‌ای ارائه می‌دهند. دستگاه‌های مجهز به این تراشه، از جمله بهترین و قدرتمندترین تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هایی هستند که در بازار موجود است.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا فکر می‌کنید که کوالکام بتواند چیپ‌های قدرتمندتری نسبت به نمونه‌های شرکت اپل بسازد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان