حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معماری اختصاصی CPU در تراشه Snapdragon 8 Gen3 کوالکام محتمل است: اثرات خرید Nuvia

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

می دانیم که SoC یا سیستم روی چیپ یک موبایل می تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت یا شکست آن بازی کند. این بخش شامل پردازشگرهای مختلفی از جمله پردازش مرکزی یا CPU، پردازش گرافیکی یا GPU، پردازش عصبی یا NPU، پردازش تصویر یا ISP و … می شود. آنطور که مشخص است ما باید شاهد معماری اختصاصی CPU در تراشه Snapdragon 8 Gen3 کوالکام باشیم. این از اثرات خرید Nuvia به شمار می رود.

تراشه Snapdragon 8 Gen3

پیش از این درباره خرید شرکت Nuvia توسط کوالکام برای شما نوشته بودیم. این همان شرکتی است که توسط مهندسان سابق اپل تاسیس شده است. این افراد روی تراشه های M1 و A14 و تراشه های قدیمی تر کار می‌کردند. این تراشه ها به شکل مشخصی در پردازش مرکزی یا همان CPU قدرتمند هستند.

امروز با هم دیدیم که بنچمارک گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل اول در تراز تراشه اپل A15 ظاهر شد. همجنین ادعای قوی وجود داشت که تراشه گرافیکی Snapdragon 8 Gen2 حتما قوی تر از Exynos 2300 است. این نشان می دهد که کوالکام در بخش پردازش گرافیکی توانسته خود را به رقابت برساند و حتی شاید پیشرو شود. موضوع اصلی باقی مانده به پردازش مرکزی با CPU بازخواهد گشت.

استفاده از معماری اختصاصی CPU در تراشه Snapdragon 8 Gen3

استفاده از معماری اختصاصی CPU در تراشه Snapdragon 8 Gen3

آنطور که پیداست هنوز عرق از راه رسیدن اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خشک نشده، شایعات درباره نسل های بعدی آن بسیار زیاد است. پیشرفت خاص گرافیکی در نسل ۲ و تغییر معماری پردازش مرکزی در نسل ۳ را می توان یک شایعه طولانی مدت دانست که باید صبر کنیم تا صحتش را تایید یا رد نماییم.

با این حال به نظر می رسد خیال بهبود معماری ARM توسط همه شرکت ها ادامه دارد. از سامسونگ که با هسته های M یا مانگوس خود چنین تلاشی کرد تا اپل که مدت هاست از معماری خاص خود استفاده می کند، همه نشان از آن دارند که شاید راه بهتری هم هست و باید در جهت ان حرکت کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید نسل سوم اسنپدراگون ۸ با معماری هسته های پردازش مرکزی شخصی شده از راه برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

🙂🙂🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)