حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام با تراشه مبتنی‌بر Arm به‌دنبال ارائه رقیب چیپست M1 اپل در سال ۲۰۲۳ است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

کوالکام در تلاش است تا رقابت خود با چیپست‌های جدید سری M اپل را با ارائه تراشه مبتنی‌بر Arm برای سال ۲۰۲۳ افزایش دهد. این تولیدکننده تراشه، امروز رویداد سرمایه‌گذاری 2021 خود را با تمرکز بر رونمایی از فناوری “نسل بعدی”، ازجمله سخت‌افزار جدید CPU طراحی‌شده توسط Nuvia، برگزار کرد. Nuvia درحقیقت شرکتی است که توسط سه مهندس سابق تراشه‌های سری A اپل تأسیس شد که کوالکام، اوایل امسال آن را خریداری کرد.

تراشه مبتنی‌بر Arm کوالکام

خرید Nuvia توسط کوالکام به‌دلایلی عجیب بوده است. جرارد ویلیامز، مدیرعامل Nuvia، اکنون معاون ارشد مهندسی کوالکام است. ویلیامز در مارس 2019 اپل را ترک کرد و اندکی پس از آن، این کمپانی از وی شکایت کرد. اپل مدعی است که ویلیامز از فناوری متعلق به شرکت خود سوءاستفاده کرده و سایر کارمندان اپل را برای پیوستن به او در Nuvia ترغیب کرده است.

ویلیامز سپس به شکایت خود پاسخ داده و گفت که اپل به‌طور غیرقانونی پیام‌های متنی او را زیرنظر دارد و به‌اصطلاح «نقض قرارداد» او غیرقابل اجراست. درحال‌حاضر، هنوز هیچ قطعنامه‌ای در این پرونده وجود ندارد.

صرف‌نظر از نبردی که کماکان بین ویلیامز و اپل در جریان است، کوالکام با ادغام تیم توسعه تراشه خود و فناوری Nuvia، درحال حرکت رو به جلو می‌باشد.

تراشه مبتنی‌بر Arm کوالکام

تراشه مبتنی‌بر Arm کوالکام

به گزارش The Verge، کوالکام اعلام کرده که CPUهای نسل بعدی آنها برای رایانه‌های شخصی، توسط تیم Nuvia طراحی خواهند شد. تراشه‌های جدید برای «تعیین معیار عملکرد برای رایانه‌های شخصی ویندوزی» طراحی‌شده‌اند و به‌عنوان «پیشرو در عملکرد پایدار و عمر باتری» عمل می‌کنند. کوالکام به‌طور خاص از این تراشه‌ها به‌عنوان «رقیبی درخور برای پردازنده‌های سری M اپل در رایانه شخصی» یاد می‌کند.

طبق گفته کوالکام، تراشه‌های جدید طراحی‌شده توسط Nuvia قرار است در سال 2023 در محصولات متنوعی عرضه شوند. البته این به اپل دو سال دیگر فرصت می‌دهد تا برنامه‌های آینده سیلیکون خود را پیش برده و تراشه‌هایی حتی قدرتمندتر از نمونه‌های فعلی را معرفی کند.

کوالکام در طول سخنرانی روز سرمایه‌گذار خود، چندین اشاره مستقیم و غیرمستقیم به اپل نیز داشت. کوالکام در معرفی تراشه‌های نسل بعدی اسنپدراگون خود، از اپل به‌عنوان “نزدیک‌ترین رقیب” با استانداردهای خود یاد کرد. هنگامی‌که کوالکام در مورد فناوری مودم 5G خود صحبت می‌کرد، اشاره کرد که هر کسی که قصد رقابت با نقشه راه 5G خود را دارد “بهتر است با این نقشه راه همراه شود.” اشاره این کمپانی، قطعا به اپل بوده است که مدتی می‌شود که شایعه شده است قصد دارد مودم 5G خود برای استفاده در مدل‌های آینده آیفون را توسعه دهد.

دیدگاه شما پیرامون تلاش کوالکام برای ارائه تراشه‌ای مبتنی‌بر Arm به‌منظور رقابت با پردازنده‌های سری M اپل در سطح دسکتاپ برای سال ۲۰۲۳ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی