حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده ۱۲ هسته ای کوالکام برای کامپیوترهای دسکتاپ تا سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، کوالکام

هنگامی که نام کوالکام به میان می‌آید، اولین چیزی که در مورد آن تصور می‌کنیم، چیپست‌های قدرتمند این شرکت است که در طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند استفاده شده است. اما این تمام حوزه فعالیت این غول آمریکایی نیست و پردازنده ۱۲ هسته ای کوالکام برای کامپیوترهای دسکتاپ تا سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پردازنده ۱۲ هسته ای کوالکام برای کامپیوترهای دسکتاپ تا سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود

سری M از CPU های مبتنی بر ARM، برای رایانه‌های دسکتاپ و لپ تاپ‌ها روند جدیدی را آغاز خواهد کرد. در حالی که رایانه‌های شخصی با پردازنده‌های x86 هنوز هم در دسترس هستند، اما اکنون شرکت‌های بیشتری شروع به بررسی بخش بالقوه رایانه‌های شخصی مبتنی بر ARM کرده‌اند. از آنجایی که CPU های اپل به روی اکوسیستم آن محدود هستند، دیگر سازندگان رایانه‌های شخصی به جایگزین‌هایی نیاز دارند.

پردازنده ۱۲ هسته ای کوالکام برای کامپیوترهای دسکتاپ

کوالکام سعی کرده است جایگزینی برای شرکت‌هایی باشد که می‌خواهند وارد بخش پردازنده کامپیوترهای مبتنی بر ARM شوند. با این حال، این شرکت با مشکلاتی نیز مواجه شده است. کوالکام از سال گذشته شانس خود را در این بخش امتحان کرده است، اما تاکنون این تجربه ضعیف بوده است. این شرکت در حال استفاده مجدد از تراشه‌های طراحی شده برای گوشی‌های هوشمند بوده است. گویا به عقیده کوالکام، این مسیر باید تغییر کند و یک گزارش جدید نشان می‌دهد که به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

HAMOA کوالکام، یک جایگزین معتبر برای پردازنده کامپیوترهای مبتنی بر ARM خواهد بود
ظاهرا این شرکت تلاش‌های خود را در بخش رایانه‌های شخصی افزایش خواهد داد. این شرکت قرار است یک CPU قدرتمند مبتنی بر ARM را برای محصولات دسکتاپ توسعه دهد. همچنین گفته شده است که این پردازنده در سال ۲۰۲۴ معرفی و عرضه می‌شود و نام رمز Hamoa دارد. ظاهرا این پردازنده در مجموع ۱۲ هسته CPU به همراه خواهد داشت.

Hamoa با ۱۲ هسته CPU و در پیکربندی ۸ + ۴ عرضه خواهد شد. خوشه بزرگ‌تر دارای هشت هسته قدرتمند است، در حالی که چهار هسته باقی مانده دارای مصرف انرژی کمتری هستند و در وظایف سبک‌تر به کار گرفته می‌شوند. این تراشه یک پردازنده گرافیکی نیز به همراه خواهد داشت، اما ممکن است چندان قدرتمند نباشد.

پردازنده ۱۲ هسته ای کوالکام برای کامپیوترهای دسکتاپ

طبق گزارش‌ها و به گفته GizChina، کوالکام تراشه‌هایی را با طراحی Phenix Core Nuvia معرفی خواهد کرد. برای کسانی که نمی‌دانند باید بگوییم که این کار از مهندسان سابق اپل است. آن‌ها روی تراشه‌های فعلی مبتنی بر ARM اپل کار کرده‌اند. جهت یادآوری، کوالکام استارتاپ Nuvia را مدتی پیش خریداری کرد و کار بر روی تراشه‌های مبتنی بر ARM برای محصولات دسکتاپ نیز پیش‌بینی می‌شد. معماری جدید وعده افزایش عملکرد ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی در حد ۵ وات در هر هسته را می‌دهد. این اعداد بر اساس گزارش‌های سال ۲۰۲۰ است، اما تا سال ۲۰۲۴ ممکن است شاهد پیشرفت‌های بیشتری هم باشیم.

اطلاعات این منبع با گفتن اینکه این محصول بسیار امیدوار کننده خواهد بود، به پایان می‌رسد. در نتیجه، تا سال ۲۰۲۴ ممکن است بالاخره شاهد معرفی این چیپست باشیم که گویا قرار است به سازندگان رایانه‌های شخصی فرصتی برای رقابت در این بخش خاص بدهد. کوالکام ممکن است ارائه دهنده قوی این چیپست‌ها برای تجربه ویندوز در صحنه ARM باشد. تا آن زمان، اپل ممکن است بازار را با عملکرد تراشه‌های سری M اپل تحت تاثیر قرار دهد. نظر شما کاربران ترنجی درباره پردازنده ۱۲ هسته ای کوالکام برای کامپیوترهای دسکتاپ که تا سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود، چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان