حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های هوشمند اندرویدی در سال ۲۰۲۳ قدرتمندتر از آیفون خواهند بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، کوالکام

وقتی نام آیفون‌های اپل می‌آید، ممکن است هر کاربر بسته به دیدگاه خود به یکی از نقاط قوت آن فکر کند. اما بی شک همه ما آیفون را با قدرت بسیار زیاد تراشه‌های آن می‌شناسیم که برای سال‌ها پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود. با این حال گویا گوشی های هوشمند اندرویدی در سال ۲۰۲۳ قدرتمندتر از آیفون خواهند بود. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

عملکرد گوشی های هوشمند اندرویدی در سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود؟!

در پاسخ به این سوال که که قوی‌ترین موبایل دنیا کدامیک است، ما تنها یک پاسخ داشتیم. برای سال‌ها، فقط جدیدترین آیفون می‌توانست چنین ادعایی کند. اپل هر سال با ایجاد تراشه‌های خاص خود، این سطح را بالاتر می‌برد و از تولید کنندگان محصولات اندرویدی فاصله بسیار زیادی می‌گرفت. مقصر این موضوع نیز بیشتر کوالکام است.

بدیهی است که این تولید کننده تراشه تصمیم گرفت کار خود را آسان کند و به جای انقلابی که گوشی‌های هوشمند شدیدا به آن نیاز داشتند، سیاست ارتقاء تدریجی را پیش گرفت. بنابراین بهتر است که همان کوالکام به این سناریو پایان دهد و گوشی‌های هوشمند اندرویدی آینده از قدرت بسیار زیاد تراشه جدید اسنپدراگون بهره ببرند.

گوشی های هوشمند اندرویدی در سال ۲۰۲۳

Snapdragon 8 Gen 2

به لطف اسنپدراگون ۸ نسل ۲ جدید، که در نوامبر گذشته معرفی شد، به نظر می‌رسد که برترین گوشی‌های اندرویدی پس از این همه سال بالاخره به اندازه جدیدترین مدل‌های آیفون قدرتمند خواهند بود. اولین گوشی‌های هوشمندی که از آن استفاده می‌کنند اکنون در بازار موجود هستند و بررسی‌های اولیه از تراشه آن‌ها، نتایجی بسیار عالی به همراه داشته است. بر اساس آزمایش‌هایی که توسط @Golden Reviewer بر روی Xiaomi 13 انجام شده و در توییتر منتشر شده است، پردازنده جدید کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نسبت به تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و حتی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، پیشرفت قابل توجهی را ارائه می‌دهد که باعث افزایش کارایی آن در چندین زمینه شده است.

البته، ممکن است نگران باشید که این کار باعث عمر باتری کوتاه‌تر و تولید گرمای بیشتر توسط پردازنده شود، اما تحقیقات نشان می‌دهد که علیرغم اینکه این تراشه ۱۰ درصد قدرتمندتر است، اما قوی‌ترین هسته‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ همچنان با سرعتی معادل اسنپدراکون ۸ پلاس نسل ۱ کار می‌کنند.  جدی‌ترین انتقادی که می‌توان به کوالکام وارد کرد این است که ظاهرا کوالکام عمدتا روی بهبود چهار هسته‌ی اصلی متمرکز شده است که در مواقعی که به عملکرد بالا نیاز داریم، مانند برنامه‌های کاربردی یا بازی‌های ویدیویی، فعال می‌شوند. به سختی می‌توان گفت که هسته‌های کم مصرف نسبت به نسل قبلی تغییر کرده‌اند.

اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام رسما معرفی شد: قوی‌تر و بهینه‌تر با پشتیبانی از Wi-Fi 7 و ری‌تریسینگ

با این حال به گفته خبرگزاری GizChina، همانطور که مکس واینباخ تاکید می‌کند، عامل مهم این است که قدرت زیاد این تراشه، امکان رقابتی جدی با جدیدترین تراشه اپل را ممکن می‌سازد. بنابراین اجرای بازی‌ها باید کاملا روان باشد، زیرا اسنپدراگون ۸ نسل ۲ می‌تواند از نظر عملکرد پردازنده گرافیکی با A16 اپل موجود در آیفون ۱۴ پرو رقابت کند. گویا از نظر عملکرد CPU، این دو تراشه تقریبا برابر هستند.

این واقعیت که آینده امیدوارکننده به نظر می‌رسد، ممکن است بهترین پیشرفت قابل توجه باشد. شایعه شده است که اپل در حال تغییر استراتژی خود با نسل بعدی آیفون است و بر کارایی بیشتر  و قدرت بالاتر تاکید دارد و کوالکام با Nuvia، سازنده تراشه‌ای که توسط کارگران سابق اپل تشکیل شده بود و در اوایل سال ۲۰۲۱ آن را خریداری کرد، برتری بالایی کسب کرده که بر روی عملکرد این شرکت تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. بنابراین اگر تراشه‌های بعدی کوالکام در گوشی‌های اندرویدی آینده، از نظر قدرت بهتر از آیفون‌های اپل عمل کنند، نباید از این موضوع تعجب کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان