حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردمی ۹ با مدیاتک Helio G80 به قیمت ۱۵۰ یورو رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 28 دیدگاه | ردمی

خب، بالاخره نوبت به معرفی Redmi 9 است. امروز ردمی ۹ با مدیاتک Helio G80 به قیمت ۱۵۰ یورو رسما معرفی شده است که یک دستگاه بسیار خوش قیمت و قابل توجه به شمار می رود. این دستگاه دوربین چهارگانه دارد و خبر خوب اینکه نمایشگر از HD+ به FHD+ ارتقا پیدا کرده است.

ردمی ۹

خانواده ردمی Note 9 در حال حاضر برای فروش در بازار است، اما اکنون می توان گفت که شیائومی پرطرفدارترین عضو گروه ۹ یعنی  ردمی ۹ را به ما نشان می دهد. شیائومی ردمی ۹ دارای دوربین چهارگانه، یک چیپست مناسب با قدرت خوب یعنی مدیاتک هلیو G80 و یک برچسب قیمت بسیار تهاجمی استفاده کرده است.

ردمی ۹ مجهز به پنل LCD در اندازه 6.53 اینچی با وضوح FHD+ است که پیشرفت دوست داشتنی نسبت به نسخه اصلی با وضوح HD+ در Redmi 8 است. این نمایشگر توسط Gorilla Glass 3 محافظت می شود و شرکت ادعا می کند که این گوشی نسبت نمایشگر به بدنه 89.83٪ دارد.

ردمی ۹

ردمی ۹

ردمی ۹ با استفاده از تراشه Helio G80 همراه با رم ۳ یا ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی عرضه شده است. همچنین پشتیبانی از دو کارت نانو سیم کارت در کنار یک شکاف microSD تا حداکثر ۵۱۲ گیگابایت اضافی وجود دارد.

در بخش دوربین چهارگانه شامل دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با f/2.2، دوربین ۸ مگاپیکسلی زاویه دید عریض با f/2.2  با زاویه دید 118 درجه، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی f/2.4 و دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق سنج است. در قسمت جلویی، داخل یک ناچ قطره طور دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با f/2.0 و فوکوس ثابت قرار گرفته است.

قیمت شیائومی ردمی ۹ حدود ۱۵۰ یورو است

قیمت شیائومی ردمی ۹

قیمت شیائومی ردمی ۹

این گوشی دارای یک باتری بزرگ ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می کند، اما شما فقط یک شارژر ۱۰ وات درون جعبه دریافت می کنید. خوشبختانه درگاه USB-C است درست در کنار آن جک صوتی 3.5 میلی متری قرار دارد. مشخصات دیگر اتصال شامل بلوتوث 5.0 ، رادیو FM و Wi-Fi 802.11 b/g/n در فرکانس 2.4 گیگاهرتز است. NFC نیز وجود دارد، اما در دسترس بودن ممکن است بین بازارها متفاوت باشد.

در حال حاضر، ردمی ۹ را می توان در وب سایت Xiaomi Spain در سه رنگ سیاه، سبز، بنفش یافت.

نسخه 3/32 گیگابایتی 149 یورو قیمت دارد، در حالی که نسخه 4/64 گیگابایتی 179 یورو است. خرده فروشان دیگری مانند Banggood و Gearbest نیز از قیمت 139 دلار این دستگاه را ارائه می دهند، اما شما باید مالیات یا تعرفه های اضافی را چک کنید زیرا این کالا از هنگ کنگ یا چین ارسال می شود.

نظر شما درباره ردمی ۹ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
smartiz

گوشی اقتصادی با ارزشیه بنظرم

Mahdi

طراحیش خوبه

Mahdi

دوستان یه سوال : یه گوشی که فقط زوم ۵ اپتیکال داره زوم ۲ برابر رو هم اپتیکال میاره یا دیجیتاله و کیفیتش رو از دست میده؟

m.b

نه 2 برابری رو دیجیتال داره اما با زوم بیشتر کیفیتشو از دست نمیده…
چون به محض فراتر رفتن از دو برابری که پنج برابری هست، میره رو اپتیکال پنج برابری و دوباره جزئیات پیدا میکنه…

Mahdi

اینجوری که بنظرم بدرد نخوره کاش مثلا یه گوشی که زوم ۵ برابر داشت تا ۵ برابر رو اپتیکال میداد مثلا لنزش تنظیم میشد

m.b

نه مشکلی نداره… باور اینکه زوم دیجیتال افت کیفیت داره درسته اما از یه حدی بیشتر افت کیف پیدا میکنه… دو برابری اپتیکال تا پنج برابری اپتیکال در گوشی‌ای مثل می نوت 10 دیجیتالی طی میشه اما قبل اینکه افت کیفیت پیدا کنه میرسه به پنج برابری اپتیکال و بعد از اونه که دیگه افت کیفیت پیدا میکنه…
شما ببینید…5 برابری های اپتیکال تا 50 برابری میرند که یعنی ده برابر دیجیتال و جز زیر 20 برابری حتی تقریباً جزئیات خوبی داره که چهار برابری دیجیتال همین دوربین اپتیکال هست… اصلاً خود عکسای 12 مگاپیکسلی همگی تو خود گوشی هم دو برابر زوم بدون افت کیفیت دارن(دو تا تپ که بزنی زوم بدون افت کیفیته)…
پس دو برابر دیجیتال که روی دوبرابری اپتیکال اعمال میشه در حقيقت تقریباً هیچ افت جزئیاتی نداره(اما دیگه زوم نمیشه کرد داخلش چون تار میشه)
با توجه به همه این مسائل، باید بدونید زوم دیجیتال از یه حدی به بعد فایده نداره وگرنه همه دوربین ها از این نوع زوم بلااستثناء استفاده میکنن…

Mahdi

امیدوارم اینجوری باشه

Mohammadr

ع چ جالب، ینی الان من زومشو 4 برابر بکنم دیجیتالیه؟ 😐

m.b

بله دو برابر دیجیتال روی زوم دو برابری اپتیکال هست احتمالاً…

پوریا بهترین گزینه داخلی برای پاسخ دادن به این سؤاله (پی ۳۰ پرو) اما طبق تجربه ی خودم که همین الان بعد از خوندن سؤالت رو میت ۲۰ پرو انجام دادم ؛ میت ۲۰ پرو زوم اپتیکال ۳ برابر داره و به دو طریق جزئیات و وضوح زوم ۳ برابر و زیره ۳ برابرش رو امتحان کردم .
برای زوم کردن یه زوم متوالی و سلسله مراتبی داریم که با اسکرولره زومی که وجود داره خوده کاربر می‌تونه رو هر مقدار زومی که نیاز داره سوییچ کنه اما حالت دوم اینه که نسبت به کل بازه ی زومی که وجود داره ، زوم های اپتیکال و هیبریدی از مابقی زوم ها جدا میشن و یجورایی رو اسلایدره زوم یه صورت بولد یا بزرگتر نمایش داده میشن که با یه بار تب راحت زوم سوییچ بشه رو اون مقدار x . خب حالا من برای اینکه بفهمم زیره زوم ۳ برابر اپتیکاله یا دیجیتال ، حالت اول رو اجرا کردم و از ۱x زوم که در واقع حالت پایه ی سنسور اصلیه گرفتم و به ترتیب از 1.1x تا ۳x زوم کردم و به محض اینکه رسیدم به ۳x ،با یه delay چند صدم ثانیه ای یهو فوکوس انجام شد و وضوح تصویر بهتر شد و به نوعی تصویر شارپ تر شد و این یعنی زیره ۳ برابر زوم از نوع دیجیتاله اما افت تصویرش اونقدر کمه که زیاد احساس نمیشه مگر اینکه عیناً درکنار یه زوم اپتیکال با همین میزانی که گفتم قرار بگیره .
حالت دوم هم اجرا کردم اما رو حالت اول بهتر مشخص شد چی به چیه .

اره درسته، اتفاقا منم همین تستو انجام دادم…
ترتیب گزینه هاش
ماکرو
0.6x
1x
2x
5x
هستش… مثلا رو 1.8x گذاشتم و وبعد سریع 2x رو زدم، کیفیتش واقعا فرق میکنه و همونطور ک گفتین فوکوس انجام میده
اما برای 5x این اتفاق اونقدر مشهود نبودش.. ینی 4.8x رو سوویچ کردم رو 5x ی ذره تغییر ایجاد شد.

Mohammadr

می نوت 10

خب پس دلیل اینکه رو ۵x اختلاف خیلی اندک بوده اینه؛ سری می نوت ۱۰ ۳ زوم اصلی داره . 2x , 3.7x اپتیکال و ۵x هیبرید. در واقع زیره ۲x زوم دیجیتالی انجام میشه ، از ۲.۱x تا ۳.۶x زوم اپتیکال بیشتر از دیجیتال تأثیرگذاره چون اون مقدار زومی که وجود داره، مابین دوتا زوم اپتیکال قرار گرفته و از ۳.۸x تا ۵x هم تقریباً به صورت برابر زوم به صورت ترکیبی و ادغام اپتیکال و دیجیتال انجام میشه به همین خاطر رو گوشی شما و من به محض رسیدن به ۵x هیبرید ، وضوح و شارپنس تصویر به مقدار کمی کاهش پیدا می‌کنه(از دیجیتال بیشتر و از اپتیکال کمتر) ولی اگه مثلاً مثل پی ۳۰ پرو زوم 5x به صورت اپتیکال باشه برعکس گوشی ما عمل می‌کنه و وضوح تصویر و شارپنس تصاویر به کمک فوکوس بهبود پیدا می‌کنه و به حد مطلوبی میرسه.

Mohammadr

چ جالب. اطلاعات مفیدی بود درباره گوشیم. ممنون🌹

pooria

خب همین سیستم توی p30 pro هست
ببین 2 برابرش دیجیتاله ولی افت کیفیتش زیاد نیس و قابله قبوله ولی به 3 و 4 برابر که میرسیم تقریبا افتضاح میشه و اگه نخوای این مشکل برات پیش بیاد باید چیزی مثل mi note 10 بگیری

pooria

حالا فردا برات نمونه عکس میذارم خودت ببینی

m.b

من ردمی 8 و 8a رو بیشتر دوست دارم طراحی پشتشونو…

Mohammadreza

قیمت خوبی داره اما طراحی تکراری و به جای ۴ تا دوربین بهتر بود از دو تا دوربین ولی باکیفیت تر استفاده می کرد

ممد بمولا

مدیاتک…
کاش اسنپ 662 میزد وگرنه باقی چیزاش اوکیه

Milad7

سرش به تنش می ارزه 😛

Milad7

ولی همچنان جای پردازنده ی اسنپ دراگون خالیه 😐

alone wolf

قیمتش عالی 😍

eftekharifar

فقط حیف که مدیاتکه
تو رنج قیمتی خودش عالیه

Finch

۲۰ دلار بزار روش ریلمی ۶ بخر 🙂

Monarch

فکر میکنم گوشی ریلمی 6 ارزش خرید بالاتری داره

alone wolf

با توجه به قیمتش خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)