حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان پشتیبانی نرم افزاری این ۳ گوشی محبوب شیائومی رسماً اعلام شد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ردمی

شیائومی در اقدامی که بسیاری از کاربران را ناامید می‌کند، رسماً پایان پشتیبانی از سه گوشی هوشمند ارزان قیمت محبوب خود را اعلام کرد. هم اکنون می‌دانیم که ردمی ۹، ردمی نوت ۹ و پوکو M2 به پایان پشتیبانی نرم افزاری خود رسیده اند. این تلفن های هوشمند، آپدیت MIUI 14 را دریافت نمی‌کنند.‌ کاربران این گوشی ها، باید به فکر خرید تلفن هوشمند جدیدی باشند.

پایان پشتیبانی از ردمی ۹، ردمی نوت ۹ و پوکو M2 اعلام شد

ردمی ۹، Redmi Note 9 و Poco M2 که زمانی ستاره‌های درخشنده در سری گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت شیائومی بودند، اکنون به دستگاه هایی تبدیل شده اند که به پایان پشتیبانی خود رسیده اند. دیگر برای این گوشی ها، آپدیت نرم افزاری، وصله امنیتی یا پشتیبانی فنی ارائه نخواهد شد.

این دستگاه ها به عنوان گوشی های «پایان زندگی» (EOL) شناخته می‌شوند. در حالی که این تصمیم یک اتفاق رایج در دنیای فناوری است، اما قطعاً کاربران تلفن های هوشمند مذکور را ناامید خواهد کرد.

ردمی نوت ۹

در آوریل ۲۰۲۰ بود که ردمی نوت ۹ معرفی شد. این دستگاه به دلیل مشخصات چشمگیر خود با قیمت مقرون به صرفه مورد تحسین قرار گرفت. این گوشی هوشمند با برخورداری از صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی و چهار دوربین، به سرعت در جیب کاربران گوشی های اقتصادی قرار گرفت. قرار گرفتن Redmi Note 9 در وضعیت EOL نشان می‌دهد که دیگر به روز رسانی های اندرویدی را دریافت نخواهد کرد.

این موضوع، باعث عدم دسترسی کاربران به ویژگی‌های جدید و پیشرفت‌های امنیتی می‌شود. آخرین بیلد داخلی ردمی نوت ۹ 23.7.13 است. این موضوع، نشان دهنده پایان به روزرسانی دستگاه مذکور بوده و این تلفن هوشمند موفق به دریافت MIUI 14 نخواهد شد.

Redmi Note 9

ردمی ۹

به سراغ ردمی ۹ می‌رویم. این تلفن هوشمند مقرون به صرفه مشخصاتی مشابه Redmi Note 9 دارد. چهار لنز دوربین در قاب پشتی آن دیده می‌شود و صفحه نمایش نیز اندازه ۶.۵۳ اینچی دارد. باتری ۵.۰۲۰ میلی آمپری Redmi 9 باعث شارژدهی مطلوب آن شده بود.

پایان پشتیبانی از ردمی ۹ احتمالاً بسیاری از کاربران را به فکر ارتقاء به مدل‌های جدیدتر برای برخورداری از آخرین ویژگی‌های نرم‌افزاری و به‌روزرسانی های امنیتی می‌اندازد. همانند Redmi Note 9، آخرین به‌روزرسانی داخلی Redmi 9 نیز 23.7.13 بوده که نشان می‌دهد رابط کاربری MIUI 14 را دریافت نمی‌کند.

Redmi 9

پوکو M2

پوکو M2 نسخه ری‌برند شده ردمی ۹ برای عرضه در بازار هند است. این تلفن هوشمند، مشخصات مشابهی با Redmi 9 دارد. تنها باتری ۵,۰۲۰ میلی آمپری ردمی ۹ با یک نمونه ۵,۰۰۰ میلی آمپری جابجا شده است. شیائومی، پشتیبانی از این گوشی هوشمند مقرون به صرفه را نیز قطع کرده است.

به نظر می‌رسد که شیائومی در ابتدا قصد داشت تا آپدیت MIUI 14 را برای این سه گوشی اقتصادی عرضه کند. حتی برخی از بیلد های MIUI 14 به بیرون درز کرده بودند. اما این اتفاق رخ نداد.

نگرانی هایی در مورد گوشی های EOL وجود دارد

همان طور که Xiaomiui اشاره می‌کند، نگرانی هایی برای گوشی های EOL وجود دارد. یکی از این نگرانی ها، مربوط به مشکلات امنیتی است. بدون به‌روزرسانی های منظم، این تلفن‌های هوشمند ممکن است در برابر تهدیدات و سوء استفاده‌های نوظهور آسیب‌پذیر شوند.

از آنجایی که تولیدکنندگان ارائه وصله‌های امنیتی را متوقف می‌کنند، هکر ها راحت تر می‌توانند به این گوشی ها نفوذ کنند. عدم عرضه به روزرسانی های رسمی باعث می‌شود که کاربران این دستگاه ها، از ویژگی های جدید سیستم عامل اندروید، برخوردار نباشند. به جز این موضوع، در طول زمان باعث آسیب به تجربه کاربری خواهد شد.

Poco M2

کاربران Redmi 9، Redmi Note 9 و Poco M2 بر سر یک دوراهی قرار می‌گیرند که محدودیت‌های ناشی از وضعیت EOL را بپذیرند، (شاید کاستوم رام ها را امتحان کنند) یا به سراغ خرید یک گوشی هوشمند جدید بروند. در حالی که قطع پشتیبانی از این دستگاه ها برای کاربران آن‌ها ناامید کننده است، اما این تصمیم اغلب بر اساس ترکیبی از عوامل از جمله محدودیت های سخت افزاری، بهینه سازی نرم افزار و تقاضای بازار برای مدل های جدیدتر گرفته می‌شود.

ممکن است شیائومی و زیرمجموعه‌ های آن تخصیص منابع به دستگاه‌ هایی با فروش بهتر و قابلیت‌های سخت‌افزار قوی‌تر را در اولویت قرار دهند تا تجربه کلی بهتری برای کاربر فراهم کنند.

پایان پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ از این سه گوشی و تبلت گلکسی

نظر در مورد پشتیبانی نرم افزاری شیائومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی