حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه های FastConnect کوالکام با Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵.۲ رسما معرفی شدند

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

اوایل سال جاری FCC اجازه استفاده از باند 6GHz برای Wi-Fi را داد و با نام “Wi-Fi 6E” نامگذاری شد. اکنون تراشه های FastConnect کوالکام با Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵.۲ رسما معرفی شدند. این تراشه ها با هدف استفاده در موبایل ها معرفی شده اند.

تراشه های FastConnect کوالکام

 

پشتیبانی از Wi-Fi 6E می تواند تقریبا از طیف ۱۲۰۰ مگاهرتز استفاده کند که گسترش قابل توجهی از آنچه قبلا در دسترس بود، به شمار می رود. با این حال، حتی خبر بهتر اینکه این طیف، تازه است و این یعنی هیچ دستگاه قدیمی مجهز به آن نیست. این همچنین بدان معنی است که طیف پیوسته است (لازم نیست چیزهای قدیمی را بپیمایید)، بنابراین می تواند هفت کانال 160 مگاهرتزی را در خود جای دهد ذر حالی که باند 5 گیگاهرتزی فقط دو فضا دارد.

این بدان معنا نیست که ما 5 گیگاهرتز را استفاده نمی کنیم. تراشه کوالکام FastConnect 6900 از عملکرد دو باند همزمان (جریان 2×2 + 2×2) Dual Band (DBS) پشتیبانی می کند و این امکان را فراهم می کند تا یک اتصال 2×2 سطح 6 گیگاهرتزی را با یک اتصال 2×2 سطح 5 گیگاهرتزی ترکیب کند.

نتیجه حداکثر سرعت 3.6 گیگابیت در ثانیه است و می تواند 5G را برای هزیه ای که پرداخته اید، بدست آورد. تراشه کوالکام FastConnect 6700 فاقد حالت DBS است، اما هنوز هم بسیار سریع است و از لحاظ تئوری می تواند به سرعت های 2.9 گیگابیت بر ثانیه برسد.

کوالکام وعده ارتباط با تأخیر بسیار کم با Wi-Fi 6E را می دهد. ما درباره تاخیر زیر ۳ میلی ثانیه صحبت می کنیم که این یک مزیت برای برنامه های بی سیم VR و AR خواهد بود. این امر تا حدودی به لطف داشتن باند 6 گیگاهرتزی عاری از تداخل و تا حدودی به لطف فناوریهای توسعه یافته کوالکام است.

دو مودم FastConnect همچنین نوید بهبودهای بازی را با بلوتوث ۵.۲ ارائه می دهند. هر دو از تنظیمات آنتن بلوتوث دوگانه برای افزایش قابلیت اطمینان و سرعت پشتیبانی می کنند.

با وجود سازگاری aptX ، صدای بلوتوث می تواند تا 96 کیلوهرتز افزایش یابد ، که این شرکت معتقد است کیفیت معادل هدفون های سیمی را ارائه می دهد. همچنین صدای aptX Voice وجود دارد که پهنای باند 32 کیلوهرتز را ارائه می دهد (صدای فعلی HD Voice نیمی از آن یعنی 16 کیلوهرتز را دارد).

کوالکام اواخر امسال نمونه هایی از تراشه های FastConnect 6700 و 6900 را به تولید کنندگان ارایه می کند و انتظار می رود اولین گوشی های استفاده شده از آنها را در اوایل سال ۲۰۲۱ ببینید. البته شما برای داشتن تلفن های جدید به روتر Wi-Fi 6E احتیاج دارید. کوالکام تراشه هایی را نیز برای آن ها دارد.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که ارتباطات بلوتوث و وای فای دستگاه های ما هم به زودی ارتقا خوبی پیدا خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

عاشقتم فست

V800B

مشکل جدید برای ساخت اپل ای
از این ب بعد برای ساخت اپل ایدی باید یک شماره معتبر و تایید از سمت اپل بود ک در این ریست پیش شماره ایران وجود نداره
شاید بشه با شماره مجازی بازم ساخت ولی قطعا راه سخت ترش کرده
اپل ایدی های گذشته مشکلی نخواهند داشت
ب گمونم باید با اپل خدافظی کنم😉
(اصلا اعتقادی مبنی بر اینکه ب ایرانی ها توهین میشه ندارم
چیزی ک عوض داره گله نداره وقتی مرگ بر امریکا میگیم نباید توقع داشته باشیم برامون گل شیرینی بیارن)

The Destroyer

اصلا جدای اون داستان من که بعید میدونم اپل یا هر شرکت دیگه‌ای بدش بیاد بازاری به خوبی بازار ایران رو از دست بده به خصوص برندهای ارزون‌تر…
اما خب به خاطر تحریم‌ها هیچ کدوم یا جرئت نمیکنن بیان تو بازار ایران و یا نمیتونن بیان

Milad7

سلطان 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)