حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی ای ۹۰ 5G با اسنپدراگون ۸۵۵ رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 18 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

گلکسی ای ۹۰ 5G داشت خیلی لو می رفت (!) و کم کم به زمان معرفی آن نزدیک می شدیم. برای مثال دو روز پیش بود که گلکسی ای ۹۰ 5G این بار در چهار ویدیو تبلیغاتی دیده شد. شایعات کافی است و باید بگویم که گلکسی ای ۹۰ 5G با اسنپدراگون ۸۵۵ رسما معرفی شد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با اولین موبایل میان رده 5G سامسونگ آشنا شویم.

گلکسی ای ۹۰ 5G با اسنپدراگون ۸۵۵ و Dex

گلکسی ای ۹۰ 5G

گلکسی ای ۹۰ 5G

سامسونگ در حال حاضر سه گوشی 5G را در لیست محصولات خود دارد که عبارتند از: گلکسی اس ۱۰ 5G، گلکسی نوت ۱۰ 5G و گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G. امروز این شرکت کره‌ای چهارمین گوشی با این قابلیت را نیز معرفی کرد که این گوشی جدید «گلکسی ای ۹۰ 5G یا Galaxy A90 5G نام دارد؛ یک گوشی میان رده که از مشخصات سخت افزاری بسیار خوبی برخوردار بوده و از مهم‌تر از همه اینکه از شبکه های نسل پنجم پشتیبانی می کند.

گلکسی ای ۹۰ 5G مجهز به جدیدترین تراشه پردازشی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ بوده و در کنار آن از ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم برای اجرای هر چه بهتر بازی ها و برنامه ها استفاده می کند. سیستم عاملی که به صورت پیش فرض بر روی این گوشی نصب شده، اندروید۹ است و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی برای آن در نظر گرفته شده است. مدل ۶ گیگ رم این گوشی از کارت های حافظه نیز پشتیبانی می کند و امکان ارتقاء حافظه داخلی را تا ۵۱۲ گیگابایت دیگر به کاربر می دهد.

گلکسی A90 5G در جلوی بدنه خود مجهز به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر امولد با ناچ قطره ای بوده و وضوح تصویری آن به صورت FHD+ است. اسکنر اثر انگشت این گوشی مانند بسیاری از پرچمدارهای روز دنیا، در زیر نمایشگر تعبیه شده و یک دروبین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم در بریدگی کوچک بالای صفحه قرار گرفته است.

گلکسی ای ۹۰ 5G

گلکسی ای ۹۰ 5G

قاب پشتی گوشی که با شیشه پوشیده شده، دارای یک الگوی هندسی منحصر به فرد است و یک دوربین سه گانه در این بخش به چشم می خورد. این دوربین شامل یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است که لنزهای ۸ مگاپیکسلی زاویه گسترده و ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق آن را همراهی می کنند. دوربین پشتی گلکسی A90 5G از قابلیت هایی مانند Super Steady (تثبیت کننده تصویر یا لرزه گیر)، Scene Optimizer (بهینه‌سازی صحنه) و Flaw Detector (عیب یاب) برخوردار بوده و دوربین سلفی هم به Live Focus Mode (فوکوس زنده) مجهز است.

گلکسی A90 5G علاوه بر اینکه به عنوان اولین گوشی میان رده فایو جی سامسونگ شناخته می شود، اولین گوشی از سری گلکسی A است که از ابزار سامسونگ دکس (Samsung DeX) پشتیبانی می کند. این گوشی در رنگ های مشکی و سفید تولید شده و یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی، وظیفه تأمین انرژی آن را بر عهده خواهد داشت.

گلکسی ای ۹۰ 5G

گلکسی ای ۹۰ 5G

هنوز قیمت گلکسی A90 5G جدی مشخص نشده، اما این گوشی از فردا در کشور کره جنوبی وارد بازار شده و به مرور راهی مناطق دیگر نیز خواهد شد. نظر شما درباره گلکسی A90 5G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Tanhavash3

😐😐😐😐

mostafa3

احتمالاً قیمت فضایی داشته باشه
در حد s10
از سامسونگ هیچی بعید نیست

m.b

این چرا از وسط نصف شده که؟😅

Mahdi

کم کم ۷۰۰ دلاره

android pie

این همون a70 هس دیگه فقط چیپستش تعویض شده😐😐😐😂😂😂😂بازم خوبه اگه قیمتش منطقی باشه (که بعید میدونم زیر 600 باشه)

android pie

دکتر واعظ پ این پست تون چیشد؟؟؟؟

_V_

پسر شد😐
ی چیزی هست حتما ک انقد طول کشیده😑

android pie

بابا زود حلش کنبد اخه مردیم از صبر

_V_

گوشی قوی خوش ساخت و با امکانات جالبیه ولی اینجا فقط سه چیز برای من ضد حاله

۱-رنگ عجیبش😐
۲-قیمت احتمالیش😑
۳-نبود tof🤔

_V_

منفی چی میگه؟!

خب باشه اقا اصن بهترین گوشی تاریخ بشر خود Note 10 Plus 5G سامسونگم باید اصن برا این گوشی زانو بزنه بعد براش……
دست بزنه!

pedram_01

=V=

یکی از منفی هارو من بهت دادم .

قیمت احتمالی ضد حاله واس شما قیمتی که هنوز مشخص نیست چجوری ضد حال خوردی . خب مشخصات این گوشی در حد پرچمدار ها هست و قیمت بالا نباید ضد حال باشه برای شما .

دوم از نبود دوربین tof ضد حال خوردی ؟ این دوربین دقیقا کاربردش چیه و چه کارایی و استفاده ایی داره که شما از نبودش ضد حال خوردی ؟

_V_

دوست ناشناس و گل!

چرا ضد حال خوردم؟

۱-چون میدونم قیمتش بالا خواهد بود! چرا؟! چون هم ۵ جیه و سامسونگ هر گوشی ۵ جی زده قیمتشو بالاتر برده و دو اینکه اسنپ ۸۵۵ و قابلیتای پرچمداری خودش رو روش گذاشته و به همین دلیل میدونم قیمتش بالاتر از حتی ۶۵۰ دلار ای۸۰ که سر مکانیزمش اونقدر گرون بود خواهد شد و احتمال میدم ک حتی هم قیمت اس۱۰ پلاس!(با قیمت ۷۲۰ دلار) بشه
۲-وقتی که ای۸۰ ماژول دوربین به اون خوبی داره بعد میاد توی یه نسخه گرونتر و کاملتر ماژول دوربین ۴۸ مگاپیکسلی رو میذاره در حالی ک بزودی ای۷۰ اس با سنسور ۶۴ خود سام معرفی میشه و عملکردش توی نوت ۸ پرو هم مشهود بود،،،،و به جای دوربین Tof گرون قیمت اومده سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی ب درد نخور گذاشته تله فوتو هم ک خبری نی

یعنی عملا پسرفت نسبت ب نسخه قبلی و عملا یه چیز معمولی نسبت به بازه زمانی خودش حتی نسبت به گوشیای خودش ک بزودی میان!
این گوشی با توجه به سطح قیمتی و زمانیش باید یه همچین ترکیبی میرد
48mp wide + 10mp telephoto 2×optical zoom + 8mp ultrawide + tof

اینا باعث میشه من ضد حال بخورم!
در ضمن بقیه مواردی ک گفتمم هست

و اینکه شارژر ۲۵ واتی گذاشته روی همچین گوشیی!

چی بگم دیگه؟

afsoon

قیمت بالای هفتصد دلار باشه خرید اس۱۰ منطقی تره

Mahdi

اگه فایو جی برات مهم باشه و پردازنده اسنپ ۸۵۵ تو ایران این از اس ۱۰ پلاس بهتر میشه البته اگه حدود ۶۰۰تا ۸۰۰ دلار باشه چون اس۱۰ فایوجی حدود ۱۲۰۰ دلاره

Naranj

پسرجان خود اس ده پلاس الان هفتصدو پنجاه دلار شده این حتما کمتر هست

Dr.Nazer

خوشم نیومد؛ علاوه‌بر قیمت احتمالی نجومیش :-/

The Destroyer

طراحی پشتش جالب نیست. انگار یکی گفته حتما باید گرادیانت باشه بعد طراح نصفشو طراحی کرده و چون خودش از طرح ساده خوشش میومد نصفشو ساده طراحی کرد

✔ TVKade

گوشیای فایو جی توی ایران معنی ندارن. این گوشیم اصلا وارد نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)