حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موفقیت سامسونگ در بازار موبایل ژاپن با تمرکز روی 5G

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

ژاپن همیشه بازار سختی برای گوشی های هوشمند سامسونگ بوده است. اپل بر این بازار تسلط دارد و سازندگان محلی مانند شارپ نیز موقعیت های قوی دارند. حتی زمانی بود که سامسونگ گوشی های هوشمند خود را بدون برند گلکسی در ژاپن می فروخت. حالا اما می بینیم که موفقیت سامسونگ در بازار موبایل ژاپن با تمرکز روی 5G رقم خورده است.

سامسونگ در بازار موبایل ژاپن

به نظر می رسد شرایط برای سامسونگ در یکی از سخت ترین بازارهایش تغییر کرده است. کسب و کار گوشی های هوشمند این برند اکنون در ژاپن به سرعت در حال رشد است و حتی توانسته است شارپ کنار گذاشته و به رتبه دوم برسد.

شرکت تحقیقات بازار Strategy Analytics گزارش می دهد که سامسونگ در حال حاضر 13.5 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند ژاپن را در سه ماهه اول 2022 در اختیار دارد. این شرکت از رقیب محلی شارپ که اکنون 9.2 درصد از بازار را در اختیار دارد، پیشی گرفته است. اپل با 56.8 درصد از بازار همچنان در صدر قرار دارد.

جالب است بدانید که فروش گوشی‌های هوشمند در ژاپن در سه ماهه گذشته نسبت به سه ماهه چهارم 2021 کاهش یافته است. با این حال، سامسونگ تنها شرکتی بود که شاهد افزایش فروش بود. سهم کنونی 13.5 درصدی سامسونگ از بازار، بالاترین سهم آن در ژاپن در بیش از 10 سال گذشته است.

سامسونگ در ژاپن

سامسونگ در ژاپن

گفته می‌شود که فعالیت‌های شدید بازاریابی 5G اپراتورهای تلفن همراه ژاپنی کمک قابل توجهی به بهبود سهم سامسونگ در این کشور کرده است. زمانی که KDDI سرویس mmWave 5G روی باند 28 گیگاهرتزی خود را در سال 2020 راه اندازی کرد، سری گلکسی S20 سامسونگ تنها دستگاهی بود که از mmWave در ژاپن پشتیبانی می‌کرد.

سایر مدل های پشتیبانی شده از mmWave مانند سری گلکسی اس 21 و گلکسی اس 22، علاوه بر سری تاشو، به سامسونگ کمک کرده اند تا حضور خود را در بازار ژاپن به طور قابل توجهی افزایش دهد.

انتظار می‌رود سامسونگ تقاضای بیشتری برای گوشی‌های هوشمند خود در ژاپن داشته باشد، زیرا اپراتورهای محلی همچنان به شدت به ارائه دادن mmWave 5G ادامه می‌دهند. حتی در شرایطی که تجارت گوشی های سامسونگ در بازارهای دیگر با شرایط سختی روبه‌رو است، ساموریایی ها اما با این برند همراه شده اند.

نظر شما درباره عملکرد سامسونگ در بازار ژاپن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)