حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عبور فروش گوشی های 5G از مدل های 4G تا سال آینده

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تحلیل بازار، شبکه 5G

سال ۲۰۲۰ با کاهش ۷ درصدی فروش موبایل رو به رو بود. این کاهش به دلیل شرایط ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 بود و افت قابل توجهی در رشد گوشی های هوشمند ثبت شد. پیش بینی تحلیلگران Canalys در سال ۲۰۲۱ این است که بازار بازخواهد گشت. همچنین پیش بینی می کند که در سلطه 5G بر بازار خیلی نزدیک است. گفته می شود که شاهد عبور فروش گوشی های 5G از مدل های 4G تا سال آینده خواهیم بود.

فروش گوشی های 5G

اکنون که کشورها شروع به کنترل همه گیری کرونا کرده اند، بازار گوشی های هوشمند دوباره بازخواهد گشت. با این حال، این رشد به دلیل کمبود قطعات (مانند کمبود تراشه) که باعث افزایش قیمت لوازم الکترونیکی شده است و ارایه محصولات برندها را به تأخیر انداخته و یا حتی به طور کامل عرضه محصولات را لغو می کند، محدود خواهد شد.

پیش بینی می شود حتی با این تنگنا فروش جهانی تلفن های هوشمند در سال جاری به ۱.۴ میلیارد دستگاه برسد که ۱۲ درصد بیشتر از سال گذشته است. گارتنر پیش بینی افزایش ۱۱.۴درصدی را دارد اما IDC محافظه کارانه تر بوده و پیش بینی پیش بینی ۱.۳۸ میلیارد فروش و رشد ۷.۷ درصدی را دارد. (Canalys عزیز، واقعا تصویر HTC M8؟!)

پیش بینی فروش موبایل در آینده

پیش بینی فروش موبایل در آینده

سازندگان سعی خواهند کرد که از عرضه محدود بیشترین سود را ببرند. این بدان معناست که آنها بازارهای متمول بیشتری مانند چین، ایالات متحده و اروپای غربی را در مقابل بازارهای ارزان تری مثل آمریکای لاتین و آفریقا که حاشیه سود آنها کم است، در اولویت قرار می دهند.

با این حال Canalys پیش بینی می کند که سازندگان عرضه تحت اپراتور را به بازار آزاد ترجیح می دهند. با شرکتهای مخابراتی، افراد معمولاً وقتی قراردادشان به تمدید نیاز دارد، تلفن جدیدی خریداری می کنند. این در حالی است که کسانی که خارج از قرارداد خرید می کنند، به راحتی می توانند از دریافت گوشی جدید جلوگیری کنند. اگر این کانالهای بازار آزاد توسط برندهای بزرگ کمتر مورد توجه قرار گیرند، این می تواند فرصت مناسب برای “برندهای چالشگر” باشد که بیشتر از پشتیبانی شرکت مخابراتی به فروش در بازار آزاد تکیه می کنند.

عبور فروش گوشی های 5G از گوشی های 4G

عبور فروش گوشی های 5G از گوشی های 4G

تحلیلگران پیش بینی می کنند که سال آینده تلفن های هوشمند 5G از نظر میزان فروش از مدل های 4G پیشی بگیرند. اکنون رقابت خیلی نزدیک است – مدل های 5G حدود ۳۷ درصد از فروش جهانی چارک اول سال ۲۰۲۱ را تشکیل می دهند و انتظار می رود این تعداد برای کل سال ۲۰۲۱ به ۴۳ درصد برسد.

بیشتر این رشد توسط مدل های مقرون به صرفه انجام می شود. بر اساس پیش بینی ها، در پایان سال دستگاه های زیر ۳۰۰ دلار حدود ۳۲ درصد از کل تلفن های هوشمند 5G فروخته شده را تشکیل می دهند. با این حال، جبران هزینه های اضافی چیپست های 5G باعث شده است که سازندگان از سایر ویژگی های این بخش کم کنند. ما قبلاً این مورد را با نسخه های 5G با صفحه نمایش یا دوربین پایین تر نسبت به نسخه های 4G تجربه کرده ایم.

در اینجا پیش بینی های مربوط به فروش گوشی های هوشمند بر اساس مناطق جغرافیایی وجود دارد:

نظر شما چیست؟ فکر می کنید موبایل بعدی که می خرید 5G باشد؟ در چه رده قیمتی؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)