حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی ویوو iQOO 5G به همراه فناوری شارژر ۱۲۰ واتی و عینک واقعیت افزوده این شرکت رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 27 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، ویوو

به نظر می‌رسد که چینی ها علاوه بر برندینگ محصولات سخت‌افزاری خود می خواهند نمایشگاه‌های محلی خود را نیز سرزبان‌ها بیاندازند. کنگره جهانی موبایل شانگهای ساعاتی است که به طور رسمی شروع شده است و شاهد معرفی محصولات جدید و جذاب شرکت نام آشنا ViVO هستیم. ویوو در این رویداد دست پر حضور پیدا کرده و علاوه بر اولین گوشی 5G تجاری خود با نام iQOO 5G، از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی و عینک واقعیت افزوده خود رونمایی کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوشی 5G ویوو

شرکت ویوو برای اولین بار به شکل آزمایشی از فناوری 5G بر روی گوشی هوشمند vivo NEX استفاده کرده بود اما هیچ‌وقت این پرچمدار 5G در قالب یک محصول تجاری به بازار عرضه نشد. حال در جریان رویداد MWC شانگهای شرکت ویوو از نسخه تجاری گوشی هوشمند 5G خود با نام iQOO رونمایی کرده است.

در این رویداد شرکت ویوو در مورد مشخصات iQOO 5G چندان صحبت نکرد و سخنرانی مدیر این شرکت بیشتر پیرامون چالش‌های اجرایی فناوری 5G بود. به گفته ویوو گوشی iQOO 5G حدود 3 ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، گوشی iQOO 5G از تراشه قدرتمند اسنپ دراگون 855 برای قدرت پردازشی استفاده می‌کند و برای ارتباط با شبکه 5G از مودم X50 شرکت کوالکام استفاده می‌کند؛ مودم‌های 5G برای ارتباط با شبکه موبایل به دو آنتن نیاز داشتند اما تعداد آنتن‌ها در مودم 5G به چهار عدد رسیده است که در مجموع با ترکیب آنتن‌های بلوتوث و شبکه Wi-Fi تعداد آنتن دستگاه‌های 5G به هشت عدد می‌رسد که جا دادن تمام آن‌ها در فضای محدود گوشی هوشمند بسیار چالش برانگیز است.

از طرفی مودم‌های 5G نسبت به نسل گذشته انرژی بیشتری مصرف می‌کنند و به همین دلیل شرکت‌ها نمی‌توانند حجم باتری دستگاه را کاهش دهند، حتی در برخی از موارد نیاز به باتری قدرتمند‌تر نیز هست؛ در مجموع ویوو موفق شده است تا برای گوشی iQOO 5G بدنه سه بعدی ویژه‌ای را طراحی کند. یکی از نکات مثبت شبکه 5G تاخیر بسیار پایین 10 میلی ثانیه‌ای آن است که این شبکه را برای اجرای بازی‌های موبایلی به خصوص بازی‌های واقعیت افزوده مناسب می‌کند.

عینک واقعیت افزوده ویوو

در همین راستا شرکت ویوو در این رویداد از اولین عینک واقعیت افزوده خود که به دو صفحه نمایش با رزولوشن 720P مجهز شده است رونمایی کرد. این عینک واقعیت افزوده به شکلی طراحی شده است که به شکل مستقیم به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و برای اجرای بازی‌های واقعیت افزوده و تماشا محتو‌اهای 3 بعدی طراحی شده است.

شارژر ۱۲۰ واتی ویوو (۶ آمپر × ۲۰ وات)

شارژر ۱۲۰ واتی ویوو

شارژر ۱۲۰ واتی ویوو

پیش از مراسم MWC شانگهای شرکت ویو اطلاعات محدودی را در مورد فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی خود منتشر کرده بود و اطلاعات دقیقی در مورد آن در دسترس نبود. حال این شرکت در مراسم MWC شانگهای اعلام کرد که فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی این شرکت می‌تواند یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را:

  • از ۰ تا ۵۰ درصد به ۵ دقیقه 
  • از ۰ تا ۱۰۰ درصد به ۱۳ دقیقه

شارژ کند که عالی است.

نظر شما درباره فناوری‌های جدید معرفی شده توسط ویوو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
27 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

چقدر یهویی و پشم ریزون معرفیش کرد!
امروز روز bbk بود
عجب شارژری

mostafa3

چرا فکری برای عمر باتری نمیکنن
فقط فکر سرعت شارژ هستن
نمیگم سرعت شارژ مهم نیست ولی هیچ فکری برای عمر باتری نمیکنن

_V_

خودمم چند بار در این باره انتقاد کردم،،نمیدونم والا
اون از گرافنی سامسونگ که معلوم نی کی میخواد بده بیرون
نوکیام که تازه گفته داره این باتریارو

afsoon

دیگه ۱۳ ساعت اسکرین آن کمه؟ 😁چینی ها رو بگیر و مشکل باطری رو واسه همیشه فراموش کن

_V_

وقتی میشه دو و نیم برابرش کرد چرا نباید بشه؟

afsoon

خخخ چه میکنن این چینی ها 😂🤣😂بقیه پنج سال عقب افتادن .چقدر این چینی ها دوست داشتنی هستن 😂😍😍😍 بعضیا میگفتن حالا حالاها تجاری نمیشه دیدید که شد .بی بی کی حقش هست که برند اول دنیا باشه

_V_

“برند اول دنیا”
😂😂😂😂😂

_V_

بهترین برند چینی👑

_V_

توی زمینه موبایل*
😊

Mahdi.L

موفقیت های خوبی رو کسب کردن شرکت های چینی و بهشون تبریک میگم
ولی امیدوارم در آینده، ما بتونیم و خدا کمک کنه تا خودمون هم همچین شرکت هایی داشته باشیم و تاسیس کنیم تا طرفدار و حامی شرکت هایی قدرتمند و با کیفیت جهانی کشور خودمون باشیم
سختِ اما ناشدنی نیست

نیما عرفانی

احنست
حرف حق رد خور نداره
مهم ترین عاملی که باعث شدِ ایرانی ها نتونن در زمینه های تکنولوژی و فناوری و صنعت موبایل و کامپیوتر و حتی صنعت خودروسازی پیشرفت کنن ،علاوه بر بی کفایتی برخی مسئولین و سیاست نادرست برخی مدیران، دزدی ، اختلا.س ، رانت و باج و زیرآب زنی افراد لایق و کاردرست , این هست که اکثر ایرانی ها فقط از پیشرفت برند مورد علاقهٔ خودشون خوشحال میشن و به جایی میرسن که فلان برند رو حتی می پرستن و رو اون برند تعصب کاذب پیدا میکنن و نمیتونن پیشرفت های برند رقیب رو تحمل کنن در عین حال از زمین خوردن رقیبشون ابراز خرسندی میکنن و شروع میکنن به تمسخر و حسادت در جهت بولد کردن برند مورد علاقه ی خودشون و کم جلوه دادن موفقیت های برند مقابل .
چکیده ی حرفام میشه این: اگه نصف فن های غیرمنطقی(آره گفتم فن های غیر منطقی چون اون اشخاصی که منطقی هستن و سطح آگاهی و تفکرات بالایی دارن میتونن خوب و بد رو از همدیگه تمیز بدن و براساس عقل قضاوت کنن نه احساسات) سامسونگ و هواوی و سونی و اپل و غیره که جلوی چشمشون رو تعصبات افراطی گرفته و در زمان ها و مکان های مختلف برا همدیگه کوری میخونن ، همین مقدار از وقت و انرژی رو برای پیشرفت کشور خودشون صرف میکردن قطعاً وضعیت ایران این نبود که بعد از چندسال هنوز در توسعه‌ی پیام رسان بومی بدون نقص و مشکل موندیم دیگه چه برسه که بخوایم با بزرگان صنعت تکنولوژی هم رقابت کنیم(نرم افزاری و سخت افزاری).هرچند که تو این مملکت اینقدر نخبه و استعداد و مغزهای متفکر زیادن که همشون پتانسیل تغییر و پیشرفت این مملکت رو دارن اما همون‌طور که اول بحثم گفتم یه عده هستن که در جهت منافع خودشون راضی هستن ایران عقب بیفتِ تا اینکه بخواد با بهترین ها رقابت کنه .
تا زمانی که بین ایرانی ها این خصلت های اشتباه و زشت( چشم و تو هم چشمی و لجبازی و سنگ انداختن جلو راه دیگران) هستش, شرایط و وضع ایران نه تنها بهبود پیدا نمی‌کنه بلکه روز به روز داریم درجا می‌زنیم و بیشتر متکی به دیگران میشیم .

m.b

شارژر 120 واتی معرفی شد اما معلوم نیست این گوشی 5g هم پشتیبانیش میکنه یا نه…
من جایی اینو خونده بودم…
اما الان تو تیتر ت‌رنجی زده پشتیبانی میکنه که فکر کنم آقای عط‌ایی هم تو این مورد مثل من دچار سردرگمی شدن…
منبع کجاست حالا؟

_V_

توی یکی از عکسا واضحه

m.b

It’s not clear if the vivo iQOO 5G will support the 120W fast charging. We expect concrete details about the phone to be revealed as it gets closer to launch
والا ویبو فیلترشکن میخواد که برم ببینم ولی gsmarena هم میگه معلوم نیست که این گوشی 5g از شارژ 120 وات پشتیبانی میکنه یا نه…(خط آخر)


اگر راجب عکس دوم میگی، اگه دقت کنی دو تا عکس جداگانه به هم چسبانده شده…
صبر کنیم ببینیم کی قراره این شارژر 120 وات بیاد…

_V_

اهان یعنی گوشی ۵ جیه ولی معلوم نیست شارژرش ۱۲۰ واته یا نه؟
من فکر کردم میگی معلوم نیست ۵ جی هم هست یا نه

m.b

آره 5g که هست…
مسئله اینه که این الان رسماً با شارژر 120 وات روبه‌رو هستیم یا این گوشی پشتیبانی نمیکنه و باید بازم منتظر بمونیم…
امروز ویوو حرفی هم راجب ارتباط شارژر 120 وات با گوشی 5g خودش نزد…

نیما عرفانی

گوشی با این مشخصات معرفی کرده اما برای اینکه بیشتر روش کار کنه که به مشکل نخوره قرار شده چندماه دیگه عرضه بشه . احتمالاً از مرداد یا شهریور (اواخر ژوئن و اوایل آگوست).

نیما عرفانی

سریِ IQOO ویوو در واقع گوشی های لوکس با پرفورمنس بالای برند ویوو هستن که برای رقابت با سریِ Mix و Black Shark شیائومی به علاوه سریِ Axon و Red Magic زد تی ای به وجود اومده.
از این رو چون شایعات حول میکس ۴ زیاد هست و از طرفی چند وقت پیش هم بلک شارکِ ۲ و Red Magic 3 معرفی شدن پس ویوو خواسته زودتر از موعد بخشی از قابلیت های این گوشی رو معرفی کنه اما قطعاً ۲-۳ ماه دیگه براش یه کنفرانس کامل و بهتر برگزار می‌کنه چون کنفرانس دیروزش هم تایمش کم بود هم خیلی ساده برگزار شد و به جزئیات پرداخته نشد.
احتمالاً در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ ویوو رو قابلیت های مهم این گوشی بیشتر مانور میده و چارک پایانی ۲۰۱۹ عرضهٔ رو شروع می‌کنه.

afsoon

سری ایکیو نسخه ارزان قیمت ویوو هست .نسخه گران قیمت و لوکس ویوو نکس هست .ویوو ایکیو معمولی ۴۵۰ دلار هست نسخه فایو جی با فست شارژ ۱۲۰ واتی نهایت ۶۰۰ دلار هست

The Destroyer

باز این فتوا داد. آخه این اعداد رو از کجا میاری انصافا. میکس 3 5g مشخصاتش از این پایین تر بود داد 680 دلار اونوقت تو میگی این نهایتا 600 دلار هست؟

_V_

😂

نیما عرفانی


خانم شما چرا همیشه دربرابر پذیرفتن مقاومت میکنی؟ جالب اینجاست یجوری با قاطعیت نظر میدی که باعث انحراف فکری میشی و معلوم نیست کیا بهت مثبت میدن!!! جالب تر از اون اینجاست که خودِ کمپانی هنوز گوشی رو عرضه نکرده ، شما میای با انصاف براش قیمت گذاری میکنی😂👏👏
سریِ IQOO نسخه ی ارزان قیمت ویوو هستش؟!!!!! 🙄👏اینم لینک از خودِ ترنجی که دیگه جای شک و شبهه ای باقی نمونه
https://toranji.ir/?p=1043660

_V_

“معلوم نیست کیا بهت مثبت میدن”
من هی میگم این قضیه بو داره بعد میگه تو ترولی بهت منفی میدن نه من😐🤦‍♂️
😂

نیما عرفانی

والا به قرآن
آدم میخواد هِی هیچی نگه میبینه نمیشه ، کار به جایی رسیده که دیگه علناً داره به فهم و شعورِ بعضی کاربران توهین میشه.

m.b


@نیما عرفانی
مؤدب باشید…
با اکانت دوم من درست رفتار کنید…😂
(صرفاً جهت شوخی)

نیما عرفانی

😅😂😎

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)