این روزها برندهای چینی در حال معرفی زیربرندهای جدیدی هستند که بر اساس آن شخصیت فعالیت خود را تعریف میکنند. امروز ویوو زیربند IQOO را با تم پرچمدار معرفی کرد و در ادامه با هم در ترنجی با آن آشنا می شویم، با ما همراه باشید.
در یک پست جدید که بر روی شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است، کمپانی ویوو از زیر مجموعه خود تحت عنوان برند iQOO برای فروش گوشی های پرچمدار گران قیمت رونمایی کرد.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، اکانت رسمی این برند به تازگی بر روی ویبو فعالیت خود را آغاز کرده است و حالا مشخص شده که این برند در زمینه فروش گوشی های موبایل فعالیت خواهد کرد. از آنجایی که کمپانی ویوو همین حالا هم گستره عظیمی از تلفن های همراه هوشمند از پایین رده گرفته تا پرچمدار را به فروش میرساند، احتمالا این برند جدید تنها برای فروش موبایل های گران قیمت به کار گرفته خواهد شد.
اوایل صبح امروز ویوو اولین پست اکانت رسمی برند برای فروش گوشی های پرچمدار بر روی ویبو را بازنشر کرد تا رسما راهاندازی این شرکت زیرمجموعه خود را معرفی کند. با جستجو در حساب کاربری این برند جدید مشاهده میشود که این برند زیر مجموعهای از تشیکلات Vivo Mobile Communications Co. Ltd محسوب خواهد شد. هرچند که احتمالا صرف نظر از مسائل مالی، این برند نیز به طور کاملا جداگانه و مستقل فعالیت خود را ادامه خواهد داد؛ درست مشابه اتفاقی که برای برندهای ردمی مجموعه شیائومی و ریلمی (Realme) زیرمجموعه اوپو رخ داده است.
در حال حاضر جزئیاتی درباره تیم مدیریتی و افراد شاغل در این برند جدید منتشر نشده است و آنها از طرفداران خواستهاند که برایشان کامنت بگذارند. گوشی های ویوو در کشور چین معمولا در بازهی قیمتی ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یوآن معادل حدودا ۱۴۷ تا ۵۹۰ به فروش رسیدهاند و حالا انتظار میرود که iQOO پرچمداران گرانقیمتی با حدود قیمت ۵ هزار یوآن معادل ۷۳۸ دلار یا بالاتر را به فروش برسانند. هرچند که هنوز جزئیاتی درباره محصولاتی که تحت این برند فروش خواهد رسید اعلام نشده است.
دومین iQOO.com به عنوان وبسایت رسمی مجموعه در حال حاضر فعال شده اس،ت هرچند که تنها اطلاعاتی کلی درباره برند ویوو بر روی آن درج شده است و اطلاعاتی از این برند جدید مشاهده نمیشود. احتمالا به زودی ویوو و iQOO کنفرانس خبری مشترکی را برگزار خواهند کرد تا جزئیات کاملتری درباره این تشکیلات جدید منتشر کنند. تنها پوستر منتشر شده توسط iQOO نیز نشان میدهد که احتمالا تنها گوشی های آینده نگرانه با فناوریهای سطح بالا توسط آن به فروش خواهند رسید.
جالب است بدانید که با بررسی نتایج جستجو در فیسبوک، توییتر و اینستاگرام به نظر میرسد که ویوو از نیمه دوم سال ۲۰۱۸ در اندونزی در حال جذب نیروی کار برای iQOO بوده است و میتواند به معنای این باشد که این برند به عنوان یک مجموعه جهانی فعالیت خواهند کرد. در کشور چین تعداد زیادی از کمپانیهای تولیدکننده گوشی های موبایل زیرمجموعههایی برای خود راهاندازی کردهاند که تعداد آنها به حدود ۱۰۰ برند زیرمجموعه میرسد. هدف اصلی اکثر زیرمجموعه ها نیز ارائه محصولات متفاوت با برند اصلی و در رنجهای قیمتی بالاتر و پایینتر بوده است. در حال حاضر آنر زیرمجموعه هواوی، موتورولا زیرمجموعه لنوو، نوبیا زیرمجموعه زد تی ای، Charm Blue زیرمجموعه برند میزو و برندهای POCO ،ردمی و Black Shark متعلق به شیائومی هستند.
با توجه به این که در حال حاضر بسیار به تاریخ برگزاری نمایشگاه MWC 2019 بارسلون نزدیک شدهایم، احتمالا ویوو به زودی جزئیات جدیدی از برند iQOO را منتشر خواهد کرد.
نظر شما چیست؟ فکر میکنید این نام های جدید بتواند به شرکت های چینی اعتماد به نفس بیشتری بدهد؟
بنجل🤭🤭🤭🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤫😉🤔