حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تا سال ۲۰۲۲ فروش موبایل های 5G به ۷۵۰ میلیون دستگاه خواهد رسید

نوشته

3 سال قبل | 15 دیدگاه | شبکه 5G

شاید در حال حاضر موبایل های 5G خیلی موضوع مهمی برای مصرف کنندگان نباشد اما طبق پیش بینی کوالکام احتمالا تا سال ۲۰۲۲ فروش موبایل های 5G به ۷۵۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. این عدد قابل توجهی است و اکثربرندها آماده تصاحب آن هستند.

فروش موبایل های 5G

در اجلاس صنعت زیست محیطی تیانی، مدیر عامل کوالکام استیو مولنکوف سخنرانی کرد. علاوه بر China Telecom، تولیدکنندگانی مانند Huawei ، ZTE ، MediaTek ، Samsung و Xiaomi نیز در این کنفرانس شرکت کردند. استیو گفت:

“ارتباطات بی سیم به یک فناوری اتصال عالی تبدیل شده است، بنابراین روند تجاری 5G همانطور که انتظار می رود سرعت می گیرد.”

فروش جهانی گوشی های 5G

علاوه بر این، استیو معتقد است که تا سال ۲۰۲۲ فروش جهانی تلفن های هوشمند 5G به 750 میلیون دستگاه خواهد رسید. بعلاوه، پیش بینی می شود تا سال 2023 تعداد اتصالات 5G جهانی بیش از ۱ میلیارد باشد. اگر اینگونه باشد، دو سال سریعتر از 4G به اهدافش خواهد رسید. در سال 2025 تعداد اتصالات 5G جهانی نزدیک به ۳ میلیارد خواهد بود و ترافیک 5G تقریبا 45٪ از ترافیک داده های شبکه تلفن همراه جهانی را تشکیل می دهد.

توسعه شبکه 5G بسیار گسترده بوده است. علی رغم فوران اولیه و تئوری توطئه که اوضاع را کمی کند می کند، این توسعه هنوز عظیم است.

کاربران شبکه 5G کره جنوبی

شبکه 5G

کوالکام سه پلتفرم جدید تراشه 5G RAN را ارائه می کند

کوالکام اخیرا از راه اندازی یک سری تراشه زیرساخت شبکه 5G برای طیف گسترده ای از سناریوهای استقرار از ایستگاه های پایه کلان که از MIMO عظیم تا ایستگاه های پایه کوچک پشتیبانی می کنند، خبر داد. با این اقدام، شرکت امریکایی اکوسیستم مخابراتی مجازی سازی و تغییر قابلیت همکاری شبکه های دسترسی رادیویی یا (RAN) را تسریع می کند.

سه پلتفرم مذکور شامل موارد زیر است:

  1. ۱- پلت فرم واحد فرکانس رادیویی کوالکام
  2. ۲- پلت فرم واحد توزیع شده کوالکام
  3. ۳-  توزیع پلت فرم واحد رادیویی کوالکام

این سه پلتفرم اولین دسته از راه حل ها است که به اپراتورهای پیشرو تلفن همراه امکان می دهد نسل جدیدی از شبکه های RAN مجازی همگرا (vRAN) مستقر شوند. علاوه بر این، این پلتفرم ها برای حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات ارتباطی برای تبدیل شبکه های عمومی و شبکه های خصوصی سازمانی بی سیم به پلتفرم های نوآورانه برای تحقق پتانسیل کامل 5G طراحی شده اند.

RAN 5G

پلتفرم سری 5G RAN به منظور حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات شبکه موجود و در حال ظهور، به سرعت بخشیدن به استقرار و تجاری سازی تجهیزات و ویژگی های vRAN می پردازد. همچنین، باید نیازهای 5G شبکه های عمومی و خصوصی را برآورده کند. پلتفرم جدید فوق الذکر معماری کاملاً مقیاس پذیر و بسیار انعطاف پذیر را برای استقرار ایستگاه های پایه کلان و ایستگاه های پایه کوچک فراهم می کند. این برنامه از تمام گزینه های تقسیم عملکرد 5G بین واحدهای توزیع شده (DU) و واحدهای رادیویی (RU) پشتیبانی می کند.

کوالکام در حال کار با اپراتورهای پیشرو تلفن همراه در صنعت برای سرعت بخشیدن به انتقال به تجهیزات ارتباطی نسل بعدی است. اولین نمونه های مهندسی پلت فرم Qualcomm 5G RAN باید در نیمه اول سال 2022 موجود باشد.

نظر شما چیست؟ شما به فکر خرید موبایل 5G هستید؟ اصلی ترین دلیل برای پاسخ احتمالی “خیر” شما، قیمت دستگاه های 5G یا نبود زیرساخت آن است؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

من که میگم تا یک میلیارد میرسه ،

Taha

ولی من میگم از ۷۵۰ میلیون هم کمتر میشه مثلاً ۵۰۰ میلیون

Mahdi

ببینیم

Taha

سر یه آب هویج بستنی 😂🤣

نیما عرفانی

مهدی حواستو جمع کن ! طاها برای رضای خدا آب هویج بستنی نمیده😏 اسپانسر، سرمایه گذار و ضامنِ جنس های ناظر و واعظ با حداکثر ناخالصی در محصولات …
مگر اینکه چشمات ضعیف باشه🥴

نیما عرفانی

مهدی حواستو جمع کن ! طاها برای ر.ضای خدا آب هویج بستنی نمیده😏 اسپانسر، سرمایه گذار و ضامنِ جنس های ناظر و واعظ با حداکثر ناخالصی در محصولات …
مگر اینکه چشمات ضعیف باشه🥴

Mahdi

حواسم هست😂😂😂

Taha

🤣😂😂😂👍👌

AŁɪ

بنظرم به یک میلیارد میرسه چون همه میان رده ها فایو جی میشن و فروش میان رده هارو اگه روی پرچمدار ها بزاریم از یک میلیارد هم رد میکنه

S AH

بعد ما 3G

Taha

اوخی 😂

Arad.Htc

راستی جواب منو کجا دادی آقا طاها؟

Taha

توی پست انتخاب آمریکا

Arad.Htc

ولی فکر کنم سالیان دیگه هم در ایران موبایل ها فورجی باشه 🤔😴

Milad7

تا 3 سال دیگه بعیده فایو جی توی ایران فراگیر بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)