حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا خرید موبایل 5G در سال ۹۸ یک انتخاب لازم یا عقلانی است؟

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | شبکه 5G

آیا خرید موبایل 5G در سال ۹۸ یک انتخاب لازم یا عقلانی است؟ بهترین پاسخ برای این سوال این است: شبکه 5G فناوری بی نظیری است اما آنقدرها هم ارزش ندارد که برای به دست آوردنش به آب و آتش بزنید. شبکه ی 5G در حال حاضر محدود است و شما حتماً باید یک تلفن خاص داشته باشید که بتوانید از آن استفاده کنید. گوشی های دارای شبکه 5G گران قیمت هستند و هنوز به پختگی لازم نرسیده اند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ظهور شبکه ی 5G در آمریکا در مرحله ای است که حس تردید و هیجان را برمی انگیزد. وریزون و اسپرینت اولین اپراتورهای پشتیبانی کننده از موبایل های 5G هستند؛ سرعت این شبکه بی نظیر است اما وسعت جغرافیایش برعکس!

از وریزون انتظار می رفت تا پایان 2019 شبکه ی 5G را به مرحله ی رفیعی برساند، اما در حال حاضر تنها ردپای 5Gقابل مشاهده است. وریزون محله های تحت پوشش 5G را مثل سابق بر روی نقشه مشخص نکرده، بلکه فهرستی منتشر کرده که اسامی مناطق تحت پوشش در آن نوشته شده است. تا پایان ماه می تنها مینی پلیس و شیکاگو تحت پوشش قرار گرفتند و حالا وریزون 20 شهر دیگر را در فهرست خود ذکر کرده و متعهد شده که به زودی آن ها را تحت پوشش قرار دهد.

سرعت شبکه 5G در خیابان

سرعت شبکه 5G در خیابان

ورایزن در نیمه ی اول 2019 گام های بزرگی برای گسترش پوشش دهی شبکه ی 5G برداشت. اما هنوز خیلی راه دارد تا به پوشش دهی LTE برسد. یکی از موانع بلوک های ساختمانی است. اما حداقل یک شهر باید به طور کامل تحت پوشش قرار می گرفت و بعد از آن دستگاه های 5G عرضه می شد.
اسپرینت در این زمینه عملکرد بهتری دارد، تقریباً هرجایی که اپراتور اسپرینت تحت پوشش 3G و 4G قرار داده، تحت پوشش 5G نیز قرار گرفته است.

می توان از فهرستی که در مراکز اسپرینت وجود دارد، متوجه شد که چه مناطقی تحت پوشش قرار گرفته حتی میزان تفاوت سرعت با 4G در این فهرست ذکر شده است. اسپرینت مناطقی مثل آتلانتا، دالاس، هوستون و کانزاس را در حال حاضر تحت پوشش دارد و مدعی شده به زودی تمام کشور را پوشش خواهد داد و تنها مشکل صدور مجوز از سوی T-Mobile است.

با این که گستره ی پوشش دهی وریزون محدود است اما عملکرد شبکه شگفت انگیز است. در تست های اولیه سرعت دانلود 1 گیگابایت در ثانیه بود. حتی اگر تعداد زیادی دستگاه به شبکه متصل شد باشد و سرعت پایین بیاید، باز هم نسبت به شبکه های قبلی با افزایش سرعت چشمگیری رو به رو هستیم.

دروغ آوریل T-Mobile

با تجربه کردن شبکه ی 5G متوجه می شوید این شبکه چه پتانسیل هایی دارد. حتی اگر در منطقه ای زندگی می کنید که تحت پوشش شبکه 5G است و گوشی های دارای 5G هم دارید باز هم رفت و آمد سیگنال ناامیدکننده است.

هم اکنون افراد زیادی علاقه مند به خرید گوشی های دارای 5G هستند؛ اما آن ها باید دو سال این گوشی را نگه دارند تا بالاخره 5G در همه جا قابل استفاده باشد. گزینه های گوشی 5G نیز خیلی محدود هستند ؛ شما نمی توانید ورژن 5G هر گوشی ای را که دوست دارید، تهیه کنید. تنها چند مدل 5G وجود دارد که به طرز قابل توجهی گران قیمت هستند.

اولین گوشی 5G سازگار با وریزون، Galaxy S10 5G با قیمت 1300 دلار است، مدل های ارزان قیمت تر موتورولا مثل Moto Z3 500 دلاری و Moto Mod 200 دلاری نیز در دسترس هستند. برای اپراتور اسپرینت نیز LG V50 با قیمت 1150 دلار و LG G89 با 700 دلار موجود هستند.

نظر شما درباره خرید گوشی 5G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

بدرد من که نمیخوره برای کشورم ایران فکر کنم حداقل تا 5سال دیگه شاید راه اندازی بشه با اینکه حرف و حدیث مسولین زیاده

Ebinem

تو ایران بحث سرعت مطرح نیست دیگه الان فقط حجم مهمه. واسه اکثر کاربرای موبایل سرعت الان ایده آل است . فقط حجم ها کم و گرونه.

_V_

خخخخ ما تو ایران هنوز ۴جی هم نیستیم جناب اونوقت میخوایم ۵جی بخریم😅

Alireza1995

دوستان باور کنید من جایی از بوشهر هستم که هنوز با اینترنت E ایرانسل و همراه اول سرکار داریم رایتل ولی 3g داره اینجا که اونم استفاده زیاد نمیکن.
دیگ شبکه فایو جی برای ما ی رویای دست نیافتنی است.

SAMSUNG_KING

حالا اگه اولین بار اپل این فناوری رو تو گوشیاش میآورد تیترای ترنجی اینجوری بود : آیا دیگر زندگی بدون گوشی 5g معنی دارد?
آیا بدون فناوری 5g زندگی امکان دارد?
آیا میدانستید آنهایی که گوشی ۵g ندارند عقب مانده اند?
آیا شما هم هنوز گوشی ۴g دارید; خاک تو سرتون

Amir galaxy

فقط میتونم بگم
دهنت🤣🤣🤣🤣😂😂😂

_V_

😂

Milad7

گوشی بعدی من 5g خواهد بود👍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)