حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردمی کی ۲۰ (Redmi K20) با اسنپدراگون ۷۳۰ و قیمت ۲۹۰ دلار رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 19 دیدگاه | ردمی

با ردمی کی ۲۰ پرو (Redmi K20 Pro) در ترنجی آشنا شدیم و حالا نوبت آن است که با دستگاه میان رده تر این خانواده یعنی ردمی کی ۲۰ (Redmi K20) آشنا شویم، دستگاهی که در کالبد یک میان رده لوکس نشسته است. ردمی کی ۲۰ (Redmi K20) با اسنپدراگون ۷۳۰ و قیمت ۲۹۰ دلار رسما معرفی شد و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

ردمی کی ۲۰ با اسنپدارگون ۷۳۰

ردمی کی ۲۰

ردمی کی ۲۰

ردمی کی ۲۰ دومین گوشی بازار است که با چیپست اسنپدراگون ۷۳۰ با معماری 8 نانومتری معرفی شده است. اگرچه این گوشی هم دارای همان نمایشگر، تنظیمات دوربین و ظرفیت باتری است، اما سنسور 48 مگاپیکسلی آن IMX582 سونی است و شیائومی یک شارژر 18 وات برای آن در نظر گرفته است.

صفحه نمایش این دو گوشی در اندازه 6.39 اینچ با رزولوشن فول اچ دی پلاس، یعنی 1080 در 2340 پیکسل طراحی شده و نسبت تصویری آن هم 19.5:9 است. حاشیه های اطراف این نمایشگر بسیار باریک بوده و با توجه به حذف دوربین سلفی از جلوی بدنه، هیچ بریدگی یا حفره ای در آن دیده نمی شود. همان طور که اشاره کردیم، دوربین سلفی ردمی کی 20 و کی 20 پرو به صورت کشویی طراحی شده و تنها در مواقع نیاز از داخل بدنه خارج خواهد شد.

در پشت بدنه ردمی کی ۲۰ و ردمی کی ۲۰ پرو از یک لنز 48 مگاپیکسلی استفاده شده که سنسور آن توسط سونی تولید شده است. در کنار این لنز، یک لنز 13 مگاپیکسلی با زاویه دید بالا و یک لنز تله فوتوی 8 مگاپیکسلی هم تعبیه شده که در مجموع تشکیل دوربینی سه گانه را می دهند.

همان گونه که پیش از این هم در شایعات اشاره شده بود، این دوربین قابلیت ضبط ویدیوهای اسلوموشن با نرخ 960 فریم در ثانیه را دارد که می تواند برای کاربران جالب باشد. دوربین سلفی ردمی کی 20 و کی 20 پرو هم که به صورت کشویی طراحی شده، 20 مگاپیکسلی بوده و از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می برد.

ردمی کی ۲۰ پرو (Redmi K20 Pro) با اسنپدراگون ۸۵۵ و قیمت ۳۷۱ دلار رسما معرفی شد

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، مدل استاندارد ردمی کی 20 از پردازنده اسنپدراگون 730 استفاده می کند و در واقع دومین گوشی هوشمندی است که به این تراشه 8 نانومتری کوالکام مجهز شده است. ظرفیت باتری نیز در این مدل دقیقاً یکسان با مدل پرو و برابر 4000 میلی آمپر ساعت است البته با این تفاوت که از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند.

قیمت ردمی کی ۲۰

ردمی کی ۲۰ (Redmi K20) شیائومی در رنگ‌های قرمز، مشکی و آبی و با قیمت 289 دلار برای نسخه 6+64 گیگابایت عرضه خواهد شد. نسخه 6+128 گیگابایت آن 303 دلار قیمت خواهد داشت.

نظر شما درباره ردمی کی ۲۰ چیست؟ آیا برای ۸۰ دلار بیشتر، ردمی کی ۲۰ پرو بهتر نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

فقط به خاطر اسنپ ۷۳۰ دوسش دارم

Amir galaxy

دوستان کسی تا حالا از خود سایت شیائومی خرید داشته؟؟؟؟

Amir galaxy

نمیدونم چرا عاشقش شدم❤❤❤❤
لامصب پشتش چه چیزیه
من سالی یه بار سلفی میگیرم خیلی بدردم میخوره😂🤚
به نظرتون نسخه پایش چقد اب میخوره؟؟؟

abolfazlbt

۴.۵ الی ۵ میلیون در نظر بگیرید
ایکاش فقط اندازش مثه می ۹ اس ای بود یکم جمع و جور تر بود عالی میشد

MohammadFarhaadi

همه چیز تمام و کاملا کافی برای همه.هر کی قدرت بخواد هر کی دوربین خوب بخواد هر کی نمایشگر براش مهمه هر کی گیم میزنه فیلم میبینه و خلاصه همه!طراحی ناب و زیبا سخت افزاری که اولینها و بیشترین برنامه و بازی براش ساخته میشه و همه چیزش از بهترین شرکتا اومده.لنز سونی محافظ گوریلا گلس چیپست کوالکوم و … باقیمت یه گوشی پایین رده پلاستیکی بی خاصیت سامسونگ با نمایشگر تی اف تی(خداوکیلی تی اف تی سامسونگ نامرد!!!)و دوربین نابود و رابط فیچرفونی!!! ولی سخت افزار در حد اس ده پلاس نرم افزار هم که خیلی بهتر حتی بهترین در اندروید.تازه مدل پرو که دیگه رو دست خودش بلند شده وگرنه حریفی نداره.دوستانی که میگن فینگر پرینت سامی سریعترینه توصیه میکنم حتما مقایسه هاش رو ببینن که چطور چند برابر می نه سریعترشه اینکه یه نسل بالاتره.

_V_

همه حرفات که جوابی براش دارم یه طرف
فینگرپرینت اولتراسونیک به پنل اسیب نمیزنه و امنیت بیشتری داره همچنین سرعت سنسور رو با سرعت لود شدن صفحه هوم نمیسنجن!
در اینکه سامسونگ رابط کاربری سنگینی داره شکی نیست و همچنین انیمیشن هایی که به کار برده و اولین گوشی بهره مند از Sense id کوالکام همچین قدرتی ظاهر شده
شک نکن سر قیمت و انحصار نبود برندای محبوب شما هم تو بالاترین محصولاتشون استفاده میکردن،خیلی جالبید یعنی اگه برند محبوبتون یه چیزیو نذاره بده اون چیز
تازه این جوابا فقط به فینگرپرینتت بود
امیدوارم بدونی پایینتر حالت امنیت فینگرپرینتا مال اپتیکال هاست؟! حتی از خازنی هایی که تو گوشیای سالای قبل استفاده میشد

_V_

این متن مربوط به زمان معرفی نوت ۷ هست پس به اینم نمیخواد فکر کنید که مبادا چون سامسونگ زده طرفداریشو کرده

اسکنر اثر انگشت خازنی:

مبنای کار اسکنر اثر انگشت خازنی بر انتقال جریان الکتریکی بین پوست و خازن قرار دارد و بیشتر از سایر انواع، در ساختار تلفن‌های هوشمند به کار می‌رود به دلیل این‌ که فاصله بین انگشت و اسکنر به اندازه‌ کافی کوتاه بوده و انتقال الکتریسیته بین خازن و پوست به آسانی امکان پذیر است.

در مقیاس خازن‌های اسکنر، برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های اثر انگشت مانند تپه و دره به نظر می‌رسند؛ تپه‌ به خازن نزدیک‌تر است و بین آنها جریان الکتریکی قوی‌تری برقرار می‌شود. اگر مجموعه‌ای از این خازن‌ها را داشته باشیم، از تماس آنها با انگشت و تغییرات جریان الکتریکی، پیکسل‌های تیره و روشن و در نتیجه تصویر دو بعدی شکل می‌گیرد و بدیهی است که تعداد خازن‌های اسکنر با رزولوشن تصویر حاصله رابطه مستقیم دارد

اسکنر اثر انگشت خازنی از امنیت کافی برخوردار است؛ چون فقط با پوست انسان کار می‌کند و نمی‌توان آن را با یک تکه کاغذ پرینت شده گول زد و اگر هم از اثر انگشت قالب بگیریم، نیاز به ماده‌ای داریم که هدایت الکتریکی آن برابر با پوست باشد؛ این کار شاید غیر ممکن نباشد اما قطعا آسان نیست!

این سیستم نقاط ضعفی هم دارد: انگشت باید حتما تمیز و خشک باشد چون آب یا عرق هدایت الکتریکی پوست را تغییر می‌دهد؛ همچنین این نوع اسکنر باید در تماس مستقیم با انگشت قرار گیرد بنابراین از پشت روکش فلزی کار نمی‌کند؛ به همین دلیل است که اسکنر‌های اثر انگشت اسمارتفون‌ها کاملا قابل مشاهده هستند.

اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک

تکنولوژی اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک جدید است و به احتمال زیاد در آینده توسعه خواهد یافت. این نوع اسکنر بر اساس تولید عکس‌های سه‌بعدی با استفاده از شیارهای اثر انگشت کار می‌کند. با این تکنولوژی که توسط کمپانی کوالکام معرفی شده و تحت عنوان Quallcom Sense ID به ثبت رسیده است، ‌علاوه بر شیارها از تمام حفره‌ها و برجستگی‌های پوست، تصویر سه‌بعدی تهیه می‌شود. این روش از جهاتی مشابه با سونوگرافی سه بعدی نوزاد، اما در مقیاس کوچک‌تر است. مزیت تکنولوژی اولتراسونیک این است که انگشت می‌تواند دور از سنسور قرار گیرد و قرار دادن سنسور پشت یک لایه فلزی یا شیشه‌ای امکان پذیر می‌شود؛ بنابراین سنسور می‌تواند پشت قاب گوشی یا صفحه نمایش پنهان شود. اولین تلفن هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت از نوع اولتراسونیک، LETV Max Pro از برند LeEco بود که در نمایشگاه CES 2016 ارایه شد.

اسکنر اثر انگشت اپتیکال

اسکنرهای اپتیکال قدیمی‌ترین نوع اسکنر اثر انگشت هستند و از تکنولوژی ساده‌ای بهره می‌برند: شیارهای انگشت توسط نور روشن شده و از یک سنسور اپتیکال برای خواندن تصویر بدست آمده استفاده می‌شود؛ این روش، ساده، قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای اسکن سطوح بزرگ، مانند تمام انگشت‌ها یا کف دست است؛ اما از سوی دیگر به دلیل نیاز به منبع نوری، حجم زیادی را اشغال می‌کنند؛ همچنین امنیت بالایی ندارد و توسط عکس یا یک اثر انگشت قالب گیری شده قابل باز کردن است، چون اساسا تکنولوژی ساده‌ای شبیه به دستگاه‌های فتوکپی دارد. بد نیست بدانید که Vkansee در سال ۲۰۱۵ یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال معرفی کرد که بنا بر ادعای این کمپانی رزولوشنی برابر با ۲۰۰۰ نقطه بر اینچ (DPI) داشت و از تکنولوژی‌های زمان خودش برتر بود.

MohammadFarhaadi

الان که کلی جواب برا حرفام داری و چیزی ندیدیم به کنار چرا فکر کردی سامی هر چی بگه درسته!؟ببخشید یادم نبود از اون فنایی که خر چی سامی بگه و بسازه برات بت میشه حتی اگر سامی بیاد بگه غلط کردم گفتم اشتباه کردم.مثل باطری نوت که قرار بود متحول کننده گوشی های هوشمند باشه فقط جنگ افزارها رو متحول کرد!!!اگر سامی سریعتر باز کنه میشه هنر سامسونگ اگر گوشی های دیگه سریعتر باز کنن میشه انیمیشن!!!جل الخالق مجید دلبندم اون برنامست که با انیمیشن باز میشه نه فینگر پرینت.تو همون تست اس ده خیلی بعد از می نه روشن میشه احتمالا اونم انیمیشن بوده خواسته ریا نشه!!!اپها رو هم در زمان کلی خیلی زودتر باز میکنه اونم کارتونه ببخشید انیمیشنه!قیمت اس ده چهار برابر می نهه اونم انیمیشنه!بنچمارک می نه و k20 هم انیمیشنه!کلا سامی خوبه بقیه انیمیشنن!!!شما هم اصلا خیلی انیمیشن وار منطقی هستی خیلی خیلی فانتزی انیمیشنی!!!

MohammadFarhaadi

البته من نمیگم تکنولوژی ایراد داره بحث استفاده و قیمتشه.برندای دیگه دوسال زودتر از سامسونگ فینگرپرینت زیرنمایشگر استفاده کردن اونموقع هنوز فینگرپرینت سامسونگ کنار دوربینش بود که شما فنای سامی اعتقا داشتید بهترین جای دنیاست برای فینگر پرینت!حتی سامی میگذاشتش بالای درخت تو پارک هر دفه میرفتین نوک درخت و گوشی رو باز میکردین و چه ها که در وصف فینگر پرینت بالای درخت نمیگفتین!!!اینکه حتی یک سنسور مشترک در چند گوشی استفاده بشه و سرعتهای مختلف داشته باشن اصلا ربطی به تکنولوژی ساخت نداره اونکه دیگه مشترکه بسته به هنر شرکت سازنده گوشی داره و همین سرعت هم برا خیلی ها مهمه.حالا اینکه به قول خود سامی این تکنولوژی خیلی سریعتر و امنتر از اپتیکاله ولی در عمل گوشیه سیصد چهارصد دلاری با سنسور کندتر ازش سریعتر گوشی رو باز میکنه هم هنر سامیه ولی از اون باحالتر اینه که همین گوشی رو با قیمت دو تا چهار برابر بقیه میکنه تو پاچه فن هاش!!!هنر اصلی سامی اینه!ولی در کل به نظرم سامسونگ درمورد اثر فینگر پرینت اپتیکال روی نمایشگر صحبت نکنه سنگینتره.چون خودش نمایشگرای عادیش با اون خطوط آبی و صورتی سوژه عالم و آدمن بعد میاد درباره جلوگیری از خرابی نمایشگر با خرید اس ده میگه!خوب چه کاریه من می نه میخرم نمایشگرش که خراب شد اصلا میندازم یکی دیگه میخرم باز خراب شد یکی دیگه میخرم باز خراب شد یکی دیگه میخرم بازم کمتر از اس دهه.درصورتیکه کسایی که تجربه کار با شیائومی رو دارن میدونن که به شدت گوشیای مقاومی هستن و رابط کاربری خیلی بهتری نسبت به سامسونگ داره و در هیچ چیزی هم کم و کاست نداره و در عملکرد اصلی گوشی که قدرت گوشی هست خیلی سرتر از سامسونگه.

_V_

یعنی خوشم میاد رو هوا داری کلا حرف میزنی

_V_

بقل دوربین رو کی گفته بده،من دوستام که نوت ۸ یا اس۸ دارن هیچکدوم ناراضی نیستن از جاش و اتفاقا میگن سسشره هرچی میگن سخت و فلانه
بقل درخت میذاشت؟الان باید بخندم؟بیا هههههه😂
سسنمک

اپتیکال ارزون قیمت رو انداختن بهتون به بهونه اینکه سریعتر باز میکنه
نمیدونی انیمیشن چیه زر مفت نزن،دقت کنی میبینی همه اپتیکالیا درجا تو پیج اپ ها بالا میان ولی سامسونگ با یه انیمیشن اون رو باز میکنه و صاف اونجا باز نمیشه

خیلی خوشم میاد اپتیکال انداختن بهتون بعد برای دفاع ازش هر سسشری میبافین

درباره پنل های سامسونگ چرت نگو که برند محبوبت داره کاملا از خ*یه های همین پنل ها برای فروش بیشتر بالا میره پشمک البته عیب نداره امثال تو برند محبوبشون فقط تو گوشی یه حرفی برا گفتن داره نبایدم درباره صنایع بزرگتر حرفی برا گفتن داشته باشن

“اپتیکال به پنل آسیب میزنه،،عیب نداره،گوشیو میندازیم دور یکی دیگه میگیریم”
اینو یادم میمونه😂😂😂😂😂😂

danial9999

تو اصلا حالت خوب نیست داری گوشی 300 دلاری را با 1000 دلاری مقایسه میکنی!!! بعدشم حسگر اثر انگشت اپتیکال نسل ۷ به اندازه کافی دقیق هست تو نمی خواد نگران باشی

_V_

چقدر خوب که روز به روز اکانت های فیک اینجا بیشتر میشه همه هم با اسمای ضایع و جالبه فقطم اکثرا یکی دوبار پیام میدن😂
اصن اپتیکال نسل ۱۰۰۰ احمق چه ربطی داره مکانیزم کارش که تغییر نمیکنه باهوش
البته حقم دارین اپتیکال ارزون قیمت انداختن بهتون حق دارین طرفداریشو بکنین😂

The Destroyer

پارسال با 260دلار mi a2 میشد خرید امسال redmi k20. همه قیمتاشون رو میبرن بالا شیائومی میاره پایین

The Destroyer

منظورم 290 دلار بود

Finch

میدونم این پست قدیمی هست ولی فاز محمد فرهادی از گیم زدن با اسنپ ۷۳۰ چیه؟ 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
وای دلم
امیرم که فقط بخاطر ۷۳۰ خریده اینو ولی حالا پاشنه اشیلش همون ۷۳۰ شده
منم که امشب از شر این کثافت (۷۳۰) خلاص شدم
امیدوارم شماها هم از شر این ویروس نکبت (۷۳۰) خلاص بشید
آمین

TheFreeCritic

خدارو شکر راحت شدی از دست 730 حالا بر میگردی به جی 90 تی؟؟

Finch

نه عشقم
تا فردا ظهر یا 865Plus یا A13 Bionic

TheFreeCritic

مبارک

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)