حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع Touch ID یکپارچه با نمایشگر اپل ببینید

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | مطالب ترنجی

اپل با استفاده از نور مادون قرمز و تکنیک های تصویربرداری از طریق صفحه نمایش، برای جلوگیری از خراب شدن طراحی نمایشگر کم حاشیه، می تواند بدون وارد کردن مجدد دکمه فیزیکی هوم (Home) آیفون، Touch ID را دوباره به آیفون اضافه کند. این بر اساس حق اختراع Touch ID یکپارچه با نمایشگر اپل است.

حق اختراع Touch ID یکپارچه با نمایشگر اپل

 

حذف Touch ID توسط اپل هم با توسعه Face ID صورت گرفت و هم با طراحی مجدد اساسی آیفون که دکمه Home را از جلوی دستگاه حذف کرد. در حالی که اپل Touch ID را از طریق دکمه پاور در iPad Air 4 مجدداً معرفی کرد، در برابر انجام همان کار در آیفون مقاومت کرده است.

در حالی که Face ID بسیار مفید و از امنیت بالایی برخوردار است، در همه گیر کنونی COVID-19 به دلیل اینکه بسیاری از افرادی که ماسک صورت دارند، استفاده از آن را عملا غیرممکن کرده است. دستگاههایی که دارای Touch ID هستند تحت تأثیر محدودیت ناشی از همه گیری قرار نمی گیرند، مگر در مواردی که دستکش را استفاده می کنند.

به جز بحث همه گیری، دلایلی نیز وجود دارد که فرد Touch ID را به Face ID ترجیح می دهد. به عنوان مثال، اگر به دلیل حمل اشیا دست شما بند است و نمی توانید آیفون را جلوی صورت خود قرار دهید یا شرایطی که نیاز به باز کردن قفل آیفون در جیب خود دارید یا … داشتن حسگر اثرانگشت بهتر است.

افزودن Touch ID به آیفون قابل قبول است، اما اپل به دنبال افزودن آن به مکان اصلی خود است. انجام این کار بدون از بین بردن ظاهر تمیز صفحه، به مهندسی مبتکرانه احتیاج دارد.

به نظر می رسد حق ثبت اختراع به طور کامل بازگشت احتمالی Touch ID را در آیفون نشان می دهد.

در اختراع ثبت شده توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده در روز سه شنبه با عنوان “تصویربرداری نوری مادون قرمز موج کوتاه از طریق نمایشگر دستگاه الکترونیکی”، اپل روش هایی را برای شناسایی اثر انگشت با استفاده از نور، در حالی که زیر نمایشگر کار می کند، پیشنهاد می دهد.

اپل خاطرنشان می کند که امکان قرار دادن یک سیستم تصویربرداری نوری در مجاورت نمایشگر وجود دارد، اما این می تواند ضخامت حاشیه را نسبت به آنچه طراحان در نظر گرفته اند، افزایش دهد. در عوض، سیستم تصویربرداری نوری اپل در زیر پشته نمایشگر اصلی قرار دارد که معمولا از یک لایه محافظ خارجی، یک لایه حساس به لمس و خود لایه نمایشگر تشکیل شده است.

پیشنهاد این است که سیستم تصویربرداری نوری، نور مادون قرمز موج کوتاه را به سمت بالا منتقل می کند، که با انگشت تعامل می کند و نور را بر اساس وجود برجستگی هایی که در تماس با صفحه هستند، منعکس می کند. نور مادون قرمز منعکس شده سپس توسط یک عنصر حساس به نور که در همان سیستم تصویربرداری نوری است دریافت می شود و سپس می تواند قسمتهایی از اثر انگشت را برای تجزیه و تحلیل ارائه دهد.

استفاده از نور مادون قرمز منطقی است، زیرا این نوری است که به هیچ وجه برای چشم انسان قابل مشاهده نیست، بنابراین باعث حواس پرتی و خیره شدن نخواهد شد. به علاوه، از آنجا که از صفحه نمایش برای ساطع کردن نور مرئی و نور مادون قرمز استفاده نمی شود، در حالی که عنصر حساس به نور برای تشخیص نور مادون قرمز تنظیم می شود، سیستم از تشحیص کاذب یا خواندن ناموفق ناشی از منابع مختلف نور رنج نخواهد برد.

اپل همچنین پیشنهاد می کند که یک لایه ماسک مات بین عنصر حساس به نور و عنصر نور ساطع کننده مادون قرمز و استفاده از راهنماهای موج برای متمرکز کردن نور از طریق “مناطق بین پیکسل نمایشگر” وجود دارد، یعنی فضاهای بین هر پیکسل. این مناطق بین پیکسل به نور مادون قرمز اجازه می دهد تا از هر دو طریق عبور کرده و سیستم را قادر به کار در پشت نمایشگر کند.

این حق اختراع، مخترع خود را محمد یکه یزداندوست و جیووانی گوزینی ذکر کرده و در اصل در تاریخ 26 سپتامبر 2018 ثبت شده است.

اپل به صورت هفتگی چندین ثبت اختراع را ثبت می کند و اگرچه وجود حق ثبت اختراع نشان دهنده مناطق مورد علاقه برای تحقیق و توسعه اپل است، اما تضمین نمی کند که مفاهیم در یک محصول یا خدمات آینده ظاهر شود.

مفهوم اصلی تشخیص اثر انگشت در صفحه نمایش قطعاً ایده جدیدی نیست. تشخیص اثر انگشت از طریق صفحه نمایش در حال حاضر در برخی اشکال مانند گوشی های اندرویدی استفاده شده است، بنابراین اپل در این زمینه با رقبای خود خیلی جلو نیست.

همانطور که گفته شد، اپل قبلاً چندین بار در گذشته ایده شناسایی اثر انگشت مبتنی بر صفحه نمایش را بررسی کرده است.

در سال ۲۰۱۷، استفاده از تشخیص اثر انگشت تمام صفحه با استفاده از صفحه های لمسی خازنی در سراسر صفحه نمایش، پیشنهاد شد. یکی دیگر از حق اختراع های اعطا شده ها در همان سال پیشنهاد کرد که برای انجام یک اسکن اثر انگشت مبتنی بر بازتاب IR ، از ردیف دیودهای مادون قرمز ساطع شده در صفحه نمایش استفاده شود.

تصویربرداری صوتی نیز ثبت شده است که با استفاده از مبدل های پیزوالکتریک برای ارسال پالس های صوتی در امتداد یک بستر و تشخیص بازتاب برای ایجاد تصویر اثر انگشت استفاده شده است. حق ثبت اختراع اخیر استفاده از سنسورهای نوری زیر نمایشگر را برای تشخیص اثر انگشت پیشنهاد کرده است، از جمله کار در اطراف اجزای مات و استفاده از دیافراگم های محدود و همچنین روش های دیگری برای تعبیه حسگرها در پشت نمایشگر.

نظر شما چیست؟ بالاخره شاهد Touch ID زیر نمایشگر اپل خواهیم بود؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

این شد یه چیزی ، این بار ناچ رو حذف کنه هم اشکال نداره

علی رحیمی

فکر خوبیه و کاربردیه

پ.ن : “این حق اختراع، مخترع خود را محمد یکه یزداندوست و جیووانی گوزینی ذکر کرده و در اصل در تاریخ 26 سپتامبر 2018 ثبت شده است.”
همیشه پای یک ایرانی در میان است 😂
فقط نمیدونم چرا با جناب گوزینی این کارو کرده 😂

نیما عرفانی

#Samsung
گمانه زنی ها حاکی از اینه که پیش خرید/پیش سفارش سری گلکسی اِس ۲۱ از تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ شروع میشه و رویداد معرفی در تاریخ ۲۹ ژانویه برگزار میشه …
گفته شده سری اِس ۲۱ در رنگ های سفید ، مشکی ، خاکستری ، بنفش ، صورتی و نقره ای عرضه میشن…
comment image

Milad7

من با فیس آیدی راحت ترم حس بهتری منتقل میکنه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)