حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ سری Redmi K20 کاربران را کلافه کرده، اما شیائومی مسئولیتی قبول نمی‌کند

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار، حتما بخوانید، ردمی، مشکلات

ردمی با پرده برداری از سری K20 خود، توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند و توسط مراجع مختلف، تحسین شود. گوشی‌های سری Redmi K20، فروش بسیار خوبی را تجربه کردند. اما باگ سری Redmi K20، هم اکنون گریبان گیر کاربران مختلفی شده است.

باگ سری Redmi K20 و مسئولیت قبول نکردن شیائومی

ردمی در سال ٢٠١٩ از پرچمدارش یعنی K20 Pro رونمایی کرد.

 

ردمی کی ۲۰ پرو (Redmi K20 Pro) با اسنپدراگون ۸۵۵ و قیمت ۳۷۱ دلار رسما معرفی شد

 

به گفته GizChina، شیائومی عنوان خود را تبدیل به سازنده گوشی‌هایی با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است. اما با افزایش رتبه شیائومی در میان کمپانی‌های تولید کننده گوشی و ارائه گوشی‌های گران قیمت‌تر، چینی‌ها کم‌تر با این عنوان شناخته شدند. اما شیائومی در ازای مفتخر کردن مشتریان وفادار خود، دست به تولید گوشی‌های قاتل پرچمدار زد که با ارائه مشخصات جذاب و قابل توجه، نیازی نداشتند تا برای خریداری آن‌ها، کلیه خود را بفروشید!

به همین ترتیب، کمپانی زیر مجموعه شیائومی یعنی ردمی، گوشی‌هایی مانند Poco F1 را روانه بازار کرد. این گوشی‌ها که ردمی K20 و K20 Pro نام داشتند، از نگاه بسیاری، برترین گوشی‌های ردمی در آن دوران بوده‌اند. این گوشی‌ها از مشخصاتی مدرن همانند نمایشگر AMOLED، تراشه‌های قدرتمند و طراحی بی زائده با دوربین پاپ آپ برخوردار بودند. به عنوان مثال، ردمی K20 تراشه Snapdragon 730G را در خود جای داده بود که در آن زمان، برترین تراشه در میان گوشی‌های میان رده محسوب می‌شد. از سوی دیگر، ردمی K20 Pro هم به تراشه پرچمدار Snapdragon 855 مجهز بود که در Xiaomi Mi 9 هم مورد استفاده قرار گرفته بود.

با تمام این تفاسیر، چیزی در حدود ٣ سال از زمان معرفی این گوشی‌ها می‌گذرد و شیائومی تقریباً به پشتیبانی از این محصولات، پایان داده است. اما با این وجود، کاربران سری Redmi K20 اظهار دارند که پس از نصب آخرین به روزرسانی نرم افزاری، با مجموعه‌ای از مشکلات در حال دست و پنجه نرم کردن هستند. در مقابل، شیائومی در حال رد کردن این گونه صحبت‌ها است. ظاهراً این سری از گوشی‌های جذاب ردمی، در حال سپرده شدن به دست فراموشی هستند.

در واقع، گوشی‌های خانواده Redmi K20 با سیستم عامل اندروید ٩ و رابط کاربری MIUI 10 عرضه شده بودند. کمپانی مادر این محصولات، آپدیت اندروید ١٠ و اندروید ١١ را برای آن‌ها منتشر کرده بود. در کنار آن‌ها، به روزرسانی رابط کاربری MIUI 12 نیز برای این محصولات قابل دسترسی است. بر اساس گفته‌های بسیاری از کاربران سری Redmi K20 در رابطه با کمبودهای پشتیبانی نرم افزاری این گوشی که در توئیتر مطرح شده‌اند، جدیدترین آپدیت بر پایه اندروید ١١ برای این گوشی‌ها، مجموعه‌ای از باگ‌ها را با خود به همراه دارد. نکته جالب این است که شیائومی اذعان نکرده است که این مشکلات چه هستند و تنها کاربران را با پایان دادن به پشتیبانی نرم افزاری این محصولات، غافلگیر کرده است!

کاربران به هیچ وجه با آخرین آپدیت سری Redmi K20 قانع نشده‌اند؛ آن هم برای دستگاه رده بالا و جذابی که توسط بسیاری تحسین شده بود! اما مشکل این نیست که این دستگاه‌ها توسط شیائومی دیگر پشتیبانی نمی‌شوند؛ بلکه مشکل اصلی، در جایی است که اغلب گوشی‌های اندرویدی پس از ورود به سومین سالگرد معرفی خود، با کندی محسوس پشتیبانی نرم افزاری مواجه می‌شوند.

موضع دقیق این کاربران، در جایی است که آخرین به روزرسانی سری Redmi K20، پایدار و بی نقص نبوده است. مشخصاً رها کردن کاربران با چنین مشکلاتی، یک بی انصافی بزرگ است. هم اکنون باگ سری Redmi K20، سبب نارضایتی انبوهی از کاربران این محصولات شده است. این باگ‌ها، پس از نصب آپدیت اندروید ١١ و MIUI 12.1.4.0 به سری Redmi K20 راه یافته‌اند. اجازه بدهید تا نگاهی به لیست مشکلات کاربران سری Redmi K20 نیز داشته باشیم:

١- وجود لگ در حین باز و بسته کردن برنامه‌ها

٢- عدم وجود جلوه مات کردن پس زمینه در منوی Recent

۳- پنجره‌های شناور در صفحه ثابت می‌مانند و نمی‌توان آن‌ها را حذف و یا جابه‌جا کرد.

۴- جسچرهای لمسی نوار اعلان نیاز به بهینه سازی بیشتری دارد.

۵- افت نرخ فریم به ٢۶ تا ٢٩ فریم بر ثانیه در حین بازی کردن

۶- حباب‌های چت کار نمی‌کنند و برخی از تنظیمات، گم شده‌اند!

٧- مشکلات کیبورد در حباب‌های چت

٨- عدم دسته بندی اعلانات در اندروید ١١

٩- فقدان قابلیت غیرفعال سازی حباب‌های چت

١٠- فقدان قابلیت استفاده از زنگ صدای خاص برای برنامه یادداشت‌ها

١١- استاندارد ‌Widevine L1 در نسخه‌های هندی وجود ندارد و خبری از محتوای HD در نتفلیکس نیست.

بنابر گفته‌های کاربران، حدود ١٠٠ باگ از این سری به شیائومی گزارش شده است و همچنان هیچ پاسخی دریافت نشده است. جدیدترین اظهار نظر در مورد این گزارشات، از سوی یکی از مدیرهای آنلاین شیائومی بوده است. او به پایان یافتن پشتیبانی نرم افزاری سری Redmi K20 اشاره داشته است. اما این پایان ماجرا نیست؛ ظاهراً نسخه‌های جهانی سری Redmi K20، یعنی شیائومی Mi 9T و شیائومی Mi 9T Pro نیز به این مشکلات دچار شده‌اند.

از طرف دیگر، شیائومی هند به این اظهارات نگاهی داشته است؛ اما هنوز که هنوز است، هیچ راه قولی برای رفع مشکلات داده‌ نشده است. البته مشخصاً این پاسخ شیائومی، توسط یک ربات جواب دهی خودکار بوده است و هیچ رسیدگی رسمی صورت نگرفته است. حدوداً ۶ ماه از ارائه آخرین به روزرسانی این گوشی‌ها می‌گذرد و در این بین، تنها کاربران متضرر و ناامید شده‌اند.

هم اکنون، تنها می‌توان به این امیدوار بود که چینی‌ها در حال توسعه یک به روزرسانی نرم افزاری جدید برای رفع مشکلات و باگ‌ها باشند. حتی با وجود پایان یافتن پشتیبانی نرم افزاری، شیائومی موظف است تا به دلیل ارائه به روزرسانی دارای باگ، با ارائه یک آپدیت رفع باگ جبران مافات کند! واضح است که رها کردن مشتریان با این وضع، به هیچ وجه رفتار حرفه‌ای نیست.

نظر شما در مورد باگ سری Redmi K20 و این مشکلات پیش آمده چیست؟ آیا گوشی شما نیز از این مشکلات رنج می‌برد؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Miladkheyri

من که الآن با mi 9t pro رو miui 12.5 هستم هیچ کدوم از این مشکلات رو ندارم,ولی تو متن نوشته با آپدیت به 12.1.4 این باگها ایجاد شده.یعنی آپدیت miui 12.5 براشون منتشر نشده؟

Mahdi

گفته کی ۲۰ یعنی می ۹ تی

Pouya

طبق متن، گفته شده می ۹ تی پرو هم دچار این مشکل هست

“ظاهراً نسخه‌های جهانی سری Redmi K20، یعنی شیائومی Mi 9T و شیائومی Mi 9T Pro نیز به این مشکلات دچار شده‌اند.”

Mahdi

اینجاشو نخونده بودم

Pouya

گم شدن تنظیمات از همش عجیب تر بود😐

امیدوارم که همه گیر نباشه و این طور که دوستمون میلاد گفت برای ایشون هم اتفاق نیفتاده ولی واقعا عجیباً این مشکلات😑

اون موقعی که میخواستم گوشی بخرم عاشق می ۹ تی بودم هنوزم که هنوزه عاشق طراحی قاب پشتیشم با اون نمایشگر خوب و بدون پانچش
ولی خب اون موقع زمانی بود که به مشکل مصرف زیاد باتری خورده بود به خاطر آپدیتی که گرفته بود
منتظر موندم شاید با آپدیت جدید حل بشه
یه نفر بود ۹ تی داشت آپدیت براش اومد گفتم باتری چی شد؟ گفت بد بود بدتر شد
منم با وجود اینکه خیلی برام گوشی جذابی بود اما قیدش رو زدم ۵ تی خریدم
ولی خیلی گوشی دوست داشتنی ای هست حیف که مشکلاتی مثل باگ و باتری براش پیش اومد هر چند ظاهراً همه گیر نیست اما خب برای کسی که دارتش نگران کنندست
در کل امیدوارم همه گیر نباشه
انقد دلم برای نمایشگر امولد تنگ شده که حد نداره
یه وقتایی میگم چی میشد این نوا ۵ تی امولد بود ولی بعد به خودم میگم دیگه در اون صورت قیمتشم محال بود این طوری بشه دیگه زیادی به پرچمدارها نزدیک می‌شد

اوضاع اقتصادی خوب نیست امیدوارم از این مشکلات عجیب غریب برای کسی پیش نیاد

Mahdi

اون اولاش همه میگفتن شیائومی با ارائه ۴ سال اپدیت رابط کاربری از اندرویدی های دیگه جلوئه ولی اصلا اینطور نیست متاسفانه مال من ۲ سالش تکمیل نشد بروزرسانی هاش متوقف شد ، رابطش هم که پر باگه البته گوشی من خوشبختانه باگ نداره ولی اطرافیانم باگ های فوق‌العاده زیادی دارن

david2arc

12.5 اومده که، بدون باگ تقریبن
خیلی از اطرافیان دارن

Soleimany

من آپدیت کردم Miui 12.5 enhanced انگشت رو نگه میداری رو صفحه زیر سه تا گزینه میاد گزینه تصویر زمینه کار نمیکنه با بلوتوث چیزی نمیتونم بفرستم ولی دریافت میشه کرد پنجره شناور کار نمیکنه اگه این آدم این ایراد ها رو رفع کنه خیلی روان‌تر شده گوشیم عملکردش تو سرعت نزدیک به روز های اولشه .

مدل نوت 8t

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️