حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه چیز درباره نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک تا دوربین دوگانه سلفی

نوشته

5 سال قبل | 14 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

بدون شک یکی از نقاط قوت گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس را می توان در نمایشگر آن‌ها داست. این موضوع درباره پرچمدارهای هرسال سامسونگ صادق است ولی امسال با توجه به پیشرفت در زمینه کاهش حاشیه نمایشگر، سوراخ نمایشگر و حسگر اثرانگشت اولتراسونیک یکپارچه با نمایشگر، توجه بیشتر به آن جلب شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا همه چیز درباره نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک تا دوربین دوگانه سلفی را بررسی کنیم.

 

چهار روز پیش بود که در ترنجی مقایسه نمایشگر داینامیک اولد گلکسی اس ۱۰ پلاس با نمایشگر گلکسی نوت ۹ را داشتیم. آن جا نکته ای را دیدم که در این بررسی دیده نمی شود، به همین دلیل بد نیست که این مطلب را هم درباره پیشرفت نمایشگر داینامیک امولد گلکسی اس ۱۰ پلاس بخوانید:

مقایسه نمایشگر داینامیک اولد گلکسی اس ۱۰ پلاس با نمایشگر گلکسی نوت ۹

بسیار خوب، درباره نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس در سه بخش کلی سوراخ نمایشگر برای دوربین سلفی دوگانه، حسگر اثرانگشت اولتراسونیک و البته کیفیت بازتولید رنگ آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

۱- سوراخ نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس برای دوربین سلفی دوگانه

می دانیم که سامسونگ تصمیم گرفت تا به جای پیوستن به ناچ با ظاهری که می شناسیم، یک ناچ مخصوص خود طراحی کند و با این کار طراحی یکتای خود را ارایه کند، طراحی متفاوت با رقیب اصلی اش یعنی اپل و دیگر برندهایی که پشت سرش حرکت کرده اند. به این ترتیب به نظر شخص من، سوراخ نمایشگر هم یک ناچ است و تنها برترین آن نسبت به ناچ عریض آیفون را می توان در یکتاکردن طراحی پرچمدارهای سامسونگ دانست. مشخصا سامسونگ اصلا دوست ندارد که دوباره به دنباله رو بودن شناخته شود.

دوربین سلفی دوگانه گلکسی اس ۱۰ پلاس

دوربین سلفی دوگانه گلکسی اس ۱۰ پلاس

اما درباره دوربین دوگانه سلفی گلکسی اس ۱۰ پلاس صحبت کنیم. تقریبا همه در بررسی های خود گفته اند که یک دوربین عریض و یک دوربین عادی درون این سوراخ نمایشگر گلگسی اس ۱۰ پلاس قرار دارد. خب حقیقت این است که دوربین دوم فقط تشخیص عمق می دهد و کادرهای بسته ای که در رابط کاربری می بینید در حقیقت کراپ شده خروجی همان دوربین اصلی بوده و کادر باز زاویه دید کامل آن دوربین است.

۲- حسگر اثرانگشت اولتراسونیک یکپارچه با نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس

حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک گلکسی اس ۱۰ پلاس

حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک گلکسی اس ۱۰ پلاس

اما نکته مهم پیشرفت سامسونگ را می توان در حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک گلکسی اس ۱۰ پلاس دید. جایی که طبق ادعای کره ای ها، آن ها دو سال استفاده از حسگر اثرانگشت اپتیکال را کنار گذاشتند تا عملکرد بهتر روی حسگر اثرانگشت اولتراسونیک را داشته باشند.

حسگر اثرانگشت اپتیکال که دیگر رقبا ارایه می دهند یک تصویر ۲ بعدی از اثرانگشت شما می گیرد و شما را احرازهویت می کند اما حسگر اثرانگشت اولتراسونیک با امواجی که منتشر می کند، انگشت شما را به صورت ۳ بعدی اسکن می کند و حتی گردش خون را هم در بافت پوست تشخیص می دهد. به این ترتیب گول زدن این حسگر اثرانگشت بسیار سخت خواهد بود.

سرعت حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک گلکسی اس ۱۰ پلاس خیلی سریع تر از نمونه های اپتیکال نیست. در ویدیویی که در ادامه خواهید دید، در مقایسه با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اپتیکال وان پلاس 6T می بینیم که کمی سریع تر است اما نکته ای وجود دارد! در نمونه اولتراسونیک نیاز نیست مدت زیادی انگشت روی صفحه بماند و به محض یک لمس کوتاه هم شناسایی انجام می شود اما حسگر اثرانگشت اپتیکال نیاز دارد که مدت بیشتری انگشت شما روی صفحه باقی بماند.

همچنین حسگر اثرانگشت اپتیکال نیازی به روشن بودن نمایشگر ندارد و در حالت خاموش هم اثرانگشت شما را شناسایی می کند. در نمونه های اپتیکال یا حداقل باید یک تپ کنید تا صفحه نمایشگر میشه روشن برای حسگر اثراگشت روشن شود یا نمایشگر دستگاه را روشن کنید.

حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک گلکسی اس ۱۰ پلاس با محافظ نمایشگر شیشه ای یا همان گلس ، سازگار نیست

حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک گلکسی اس ۱۰ پلاس می تواند انگشت خیس یا کثیف شما را بشناسد چون اساسا روش شناسایی آن با امواج است و انگشت را به صورت ۳ بعدی شناسایی می کند. حسگر اثرانگشت وان پلاس 6T یا تمام نمونه های دیگر بازار که اپتیکال هستند، دست خیس یا کثیف را شناسایی نمی کند.

اما این به آن معنا نیست که حسگر اثرانگشت اولتراسونیک گلکسی اس ۱۰ پلاس یا اساسا این نوع حسگر اثرانگشت پاشنه آشیل ندارد. خبر بد این است که حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک گلکسی اس ۱۰ پلاس با محافظ نمایشگر شیشه ای یا همان گلس، سازگار نیست. شما باید از محافظه های پلاستیکی نمایشگر استفاده کنید که در مقابل ضربه از شیشه نمایشگر موبایل شما محافظت خاصی نمی کند و فقط در مقابل خراشیدگی ها یاور شما خواهد بود.

۳- کیفیت بازتولید رنگ پنل نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس

نمایشگر گلکسی اس ۱۰

نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس

جالب است که وقتی گلکسی اس ۱۰ پلاس را می خرید، رنگ های نمایشگر کمی مرده تر نسبت به پرچمدارهای قبلی سامسونگ به نظر می رسد. دلیل این امر این است که سامسونگ در تنظیمات نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس، بازتولید رنگ نمایشگر را روی حالت “طبیعی” یا “Natrual” قرار داده است. پیش از این در موبایل های سامسونگ اینجا حالت های متعددی داشت اما حالا دو حالت ساده “طبیعی” و “رنگارنگ” را می بینیم.

حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس در حالت خودکار تا ۱۲۰۰ نیت است

وقتی نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس را روی حالت Vivid قرار دهید، رنگ ها مثل معمول پرچمدارهای سامسونگ خواهد شد. حداکثر روشنایی پنل نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس که در مواقع لازم و زمانی که دستگاه روی حالت خودکار تنظیم روشنایی نمایشگر است، تا ۱۲۰۰ نیت بالا خواهد رفت که بی نظیر است.

به صورت کلی باید گفت اینکه حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۰ پلاس از روی محافظ نمایشگر شیشه ای یا همان گلس کار نمی کند، یک نقطه ضعف بزرگ است و احتمالا باید شاهد گلس های دارای سوراخ در بخش حسگر اثرانگشت باشیم و این اصلا جالب نیست.

کیفیت نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس بدون شک می تواند در بالاترین رتبه های برترین های بازار قرار بگیرد و من تقریبا مطمئنم از نظر لذت بردن از نمایشگر برای تماشای محتوا اصلا از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soheil Rezayi

یه بار تو ترنجی نگفتید همه چیز درباره ی دوربین Z الجی G8 یا نمایشگر 4K OLED اکسپریا ۱
فقط و فقط سامسونگ و هواوی

✔ TVKade

“حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک گلکسی اس ۱۰ پلاس با محافظ نمایشگر شیشه ای یا همان گلس ، سازگار نیست”

همونطور که حدس زدم.

Soheil Rezayi

الان بهتون ثابت میکنم تو خیلی چیزا الجی از سامی جلوتره
۱ .سیستم دوربین ۵گانه اس ۱۰ پلاس که اول تو V40 استفاده شد
۲ . حالت نایت مود که در G7 مورد استفاده قرار گرفت
۳ .دوربین دوگانه جی ۸ در حقیقت دوربین یه دوربین ۳گانه هس یعنی لنز اصلی از ToF پشتیبانی میکنه در حالیکه دوربین چهارم s10 5G این طوری و جالبتر اینکه نمیتونه پرتره فیلم بگیره در حالیکه الجی میتونه
۴ .اولین نمایشگر ۱۰۰۰ نیت موبایلی برای اولین بار در G7 خودم 🤓🤓🤓🤓
۵ .اسپیکر بوم باکس که به مراتب نوآورانه تر از کل پرچمدارهاس
۶ .SoD هم با اینکه اولین بار در vivo nex s استفاده شد اما الجی دومین شرکتی بود که از اون استفاده کرد
۷ . Hand ID و 3D Face Unlock در مقابل اثر انگشت زیر نمایشگر
۸ . Air motion که بی نظیره
۹ . و جالبتر اینکه امسال الجی از باتری بزرگتر از s10 استفاده کرده ( من G8 رو با S10 مقایسه کردم چون هر دو نمایشگر 6.1 inch دارن )

و در عوض s10 طراحی و دوربین و نمایشگر خیلی بهتریو ارائه میده به علاوه شارژ معکوس و شارژر سریع تر
حافظه ی رم و داخلی بیشتر از الجی
آپدیت دهی فوق العاده
اینم مزایای s10 در مقابل الجی

✔ TVKade

تا اونجا که میدونم اس 10 نایت مود مشابه پیکسل نداره، یه Bright Night داره تصویرو شارپ میکنه: http://uupload.ir/files/e4ti_cdienvf.jpg

Vahid

درود این مطلب اصلاح کنید

همچنین حسگر اثرانگشت اپتیکال نیازی به روشن بودن نمایشگر ندارد و در حالت خاموش هم اثرانگشت شما را شناسایی می کند. در نمونه های اپتیکال یا حداقل باید یک تپ کنید تا صفحه نمایشگر میشه روشن برای حسگر اثراگشت روشن شود یا نمایشگر دستگاه را روشن کنید.

ممنون از ترنجی

Ahmad9300

قبلا یه دلیل مهم داشتم که سراغ پرچمدارهای سامی نرم (البته اگه پولش رو میداشتم😊) اونم اج بودن صفحه بود حالا یه دلیل مهمتر وجود داره اونم سازگار نبودن با گلسه. یه عنوان کسی که تقریبا از زمان اس۲ و اس۳ اعتقاد پیدا کردم سامی بهترین محصولات رو تولید میکنه و هوادارش بودم (البته از نوع غیر متعصب) دیگه کم کم حس میکنم برای پیدا کردن بهترین محصول باید برندی غیر از سامسونگ رو سراغ گرفت

نیما عرفانی

گلکسی إس ۱۰ پلاس برای من بیشتر از گلکسی فولد جذابیت داشت و مشخصات بسیار خوبی هم داره و قطعاً کسی از خریدش پشیمون نمیشه .
در روش های بایومتریک امنیتی ، بهترین کارو الجی در جی ۸ انجام داد.
استفاده از دوربین TOF در کنار دوربین سلفی برای تشخیص ۳ بعدی چهره و تشخیص دقیق شیارهای پوستی و رگ های کف دست که در نوع خودش حرکت انقلابی و نوآورانه ای بود (تعامل بدون لمس از گوشی با ژست های اشاره ای هم یکی دیگر از کاربردهای این لنز هست که البته این قابلیت کاربردهای محدودی داره و هنوز اولِ راهه و جا برای پیشرفت داره) .در کنار این دوروش امنیتی، الجی حسگر اثر انگشت پشت گوشی رو فراموش نکرد که در اصل جی ۸ از ۳ روش احراز هویت با امنیت بالا بهره می‌بره که در هیچ گوشی چنین چیزی وجود نداره.
ضمناً فرآیند تشخیص و شناسایی چهره الجی جی ۸ بسیار بهتر و دقیق تر از مدل های مشابه در گوشی های آیفون و میت ۲۰ پرو انجام میشه چون رو جی ۸ از لنز TOF استفاده شده که برتری هاش بارها و بارها در مطالب گوناگون گفته شده.
بر خلاف خیلی ها که میگفتن جی ۸ پیشرفت چشم گیری نداشته و آش دهن سوزی نیست ، من میگم جی ۸ یکی از فوق العاده ترین گوشی های نیمه ی اول ۲۰۱۹ هست. از نظر طراحی هم واقعاً جذاب تر از جی ۷ شده ، تنها گوشی هست که دوربین پشتش به هیچ عنوان برآمدگی نداره و دوربین ها در زیرِ شیشه ی گوریلاگلس ۶ قرار گرفته.( ظرفیت باطری هم ۵۰۰ میلی آمپر نسبت به جی ۷ بیشتر شده که با وجود صفحه نمایش اولد و اسنپدراگون ۸۵۵ ، انتظار عملکرد عالی برای باطری می‌ره).
اضافه شدن این قابلیت ها در کنار فناوری هایی که الجی در زمینه ی صدا و مالتی مدیا(جایگزینی نمایشگر OLED به جای LCD و استفاده از فناوری crystal sound OLED روی موبایل که باز اولینه در نوع خودش) در جی ۸ و استفاده از صفحه نمایش دوم به صورت ماژولار به عنوان جوی استیک در کاربری گیمینگ در وی ۵۰ کاملاً واضح و مبرهن هست که نوآورترین برند اندرویدی الجیه .
امیدوارم جی ۸ و وی ۵۰ فروش خوبی داشته باشن و الجی موبایل به مانند بخش های دیگش سودآور و موفق باشه.
منتظرم ببینم باطری ، صفحه نمایش و دوربین جی ۸ چه امتیازی میاره.
اگه قرار باشه از بین گوشی های ۲۰۱۹ ، ۳ گزینه رو به عنوان اولویت های خرید در نظر بگیرم ، قطعاً ۲ تا اولویت هام گلکسی إس پلاس و جی ۸ هست .

Ahmad9300

آقای عطایی لطفا این خبر رو هم پوشش بدین؛
GSMArena: GSMA names Mate 20 Pro best phone, Google’s Night Sight most disruptive tech.
https://m-gsmarena-com.cdn.ampproject.org/c/s/m.gsmarena.com/gsma_names_mate_20_pro_best_phone_googles_night_sight_most_disruptive_tech-amp-35744.php

ARMTIN

شرکت Whitestone Dome Glass یه ویدیو جنجالی در یوتیوب منتشر کرده
این شرکت موفق به تولید محافظ صفحه نمایش برای s10 و s10 plus شده که حتی خود سامسونگ به چالش کشیده 😲
.
.
1- مقاومت گلس محافظ این شرکت حتی از خود گورینگ گوریلا گلس 6 بیشتر….
https://www.whitestonedome.com
2- وقتی محافظ گلس ساخت این کمپانی روی S10 قرار میگره سرعت شناسایی اثرانگشت به طرز عجیبی بالاتر میره 😄
…. حتی سرعت شناسای محافظ ساخت خودش با یک s10 بدون محافظ هم مقایسه میکنه
https://youtu.be/byKCZeXxU5g

m.b

بله با قیمت 60 دلار که میشه 800 هزار تومن ناقابل…

Vahid

اگر بخام نظر شخصیمو بگم
این گوشی خوبه و‌کمبودی من نمیبینم
ولی تو‌طراحی جولو مورد پسند من نیست
امیدوارم درک کنید نظر شخصیمه
و‌برگرفته از سلیقه منه

ahmad

کاش با گلس کار می کرد

vahid abedi

احمد جان اینایی که به شما منفی دادن یعنی دوست دارند با گلس کار نکنه و بدون گلس کار کنه.

؟؟؟؟

علی شیخ زاده

من از اس ۱۰ پلاس خیلی خوشم میاد یه سری کم کاری کوچیک دیده میشه اما خیلی مهم نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)