حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی وی ۵۰ به عنوان اولین موبایل 5G ال جی رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | MWC 2019، ال‌جی، برترین‌های ترنجی

هر چند ال جی جی ۸ ویژگی های نوآورانه ویژه خود را داشت اما شاید باید گفت که می توانست کامل تر هم باشد. ال جی همراه با جی ۸ از وی ۵۰ نیز رونمایی کرده است که می تواند دستگاه جذاب تری باشد. ال جی وی ۵۰ به عنوان اولین موبایل 5G ال جی رسما معرفی شد و در ادامه با هم آن را مرور خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

ال جی وی ۵۰

ال جی وی ۵۰

اولین گوشی ۵ جی ال جی: LG V50

ال‌جی شاید امسال برخلاف هواوی یا سامسونگ قصد عرضه یک گوشی تاشدنی را نداشته باشد اما همچنین قصد ندارد از قطار 5G عقب بماند. دقایقی پیش این شرکت گوشی V50 تینکیو 5G را معرفی کرد که اولین گوشی ال‌جی با اتصال 5G محسوب می‌شود.

از نظر ظاهری وی 50 تینکیو شباهت فراوانی به V40 دارد. حاشیه‌های نسبتاً باریک، بدنه شیشه‌ای، بریدگی صفحه‌نمایش و دوربین سه‌گانه. در این گوشی حتی خبری از حسگر اثر انگشت درون صفحه نیز نیست و ال‌جی حسگر را در همان پشت گوشی قرار داده است.

ال جی وی ۵۰ با کیس نمایشگر دوم

ال جی وی ۵۰ با کیس نمایشگر دوم

همان‌طور که گفتیم تمرکز V50 ThinQ 5G روی اتصال 5G است. این گوشی از پردازنده اسنپ‌دراگون 855 به همراه مودم X50 کوالکام استفاده می کند که به گفته ال‌جی می‌تواند سرعتی تا ۲۰ برابر بالاتر از 4G در اختیارتان بگذارد.

ال‌جی وی 50 تینکیو از همان صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی OLED با وضوح ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل استفاده می‌کند که پیش از این در V40 دیده بودیم. با این‌که این صفحه‌نمایش از نظر فنی نقص قابل توجهی ندارد اما رقبایی مثل گلکسی اس 10 حالا بریدگی بالای صفحه‌نمایش را حذف کرده‌اند. ال‌جی همچنین در این بریدگی مانند گذشته دوربین‌های ۸ مگاپیکسلی عادی و ۵ مگاپیکسلی واید را برای سلفی‌ها قرار داده است.

جای تعجب ندارد که دوربین‌ سه‌گانه پشتی نیز مستقیماً از V40 ThinQ به ارث رسیده است. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد با f/1.5 در کنار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی f/2.4 تله‌فوتو و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی f/1.9 اولتراواید. با این‌که این چینش بسیار مناسب است اما شاید بهتر بود ال‌جی پس از شش ماه ارتقایی در سخت‌افزار ایجاد می‌کرد.

ال‌جی V50 تینکیو 5G اما از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که برای جبران مصرف بالاتر انرژی 5G بیست درصد نسبت به نسل پیش بزرگ‌تر شده است. این گوشی کماکان اسپیکرهای استریو، مبدل صوتی ۳۲ بیتی Quad DAC و استاندارد مقاومت MIL-STD 810G را حفظ کرده است.

کیس Dual-Screen برای ال‌جی V50

ال جی وی ۵۰ با کیس نمایشگر دوم

ال جی وی ۵۰ با کیس نمایشگر دوم

حالا که ال‌جی وارد بازی صفحه‌نمایش تاشدنی نمی‌شود در عوض تصمیم گرفته یک کیس ویژه برای V50‌ طراحی کند که درون آن یک صفحه‌نمایش قرار دارد! به این ترتیب با استفاده از این کیس یک صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی با وضوح ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را به گوشی خود اضافه می‌کنید.

ال جی وی ۵۰ با کیس نمایشگر دوم

ال جی وی ۵۰ با کیس نمایشگر دوم

با این‌حال این کیس ۱۳۰ گرم به وزن گوشی اضافه کرده و ضخامت مجموع را نیز به حدود ۱۵ میلی‌متر می‌رساند! به این ترتیب عملاً ال‌جی دو گوشی را به یکدیگر چسبانیده است. از این کیس می‌توانید برای اجرای همزمان دو اپلیکیشن و یا قرار دادن کنترل‌های بازی در صفحه‌نمایش دوم استفاده کنید. در این کیس همچنین خبری از یک لولای پیچیده و یا دوربین‌های اضافه نیست.

ال جی وی ۵۰ با کیس نمایشگر دوم

ال جی وی ۵۰ با کیس نمایشگر دوم

قیمت و زمان عرضه ال‌جی V50 تینکیو

ال‌جی V50 ThinQ قرار است ابتدا به‌صورت اختصاصی برای اپراتور اسپرینت آمریکا عرضه شود. زمان عرضه این گوشی «ماه‌های آتی» اعلام شده و قیمت آن نیز هنوز مشخص نشده است.

نظر شما درباره ال جی وی ۵۰ با کیس نمایشگر دوم چیست؟ فکر می کنید این اولین موبایل 5G ال جی که به صورت محدود برای اپراتور اسپرینت امریکا عرضه خواهد شد، تاثیری در اقبال بهتر جهانی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pedram_01

چرا امسال گوشی ها دارن پس رفت میکنن یا اصلا پیش‌رفتی نداشتن !! احتمالا آینده رفته سمت گوشی های تاشو چون امسال با معرفی گوشی گلکسی اس ده و ال‌جی و نوکیا واقعا بدون تععب میگم گوشی های سال قبلشون رو بیشتر از امسال میپسندم یا حداقل واقعا تغییری نمیبینم !! مثلا ۵g الان تو کدوم کشور ها هست و به چه دردی میخوره در حال حاضر ؟! مثل قابلیت فیلمبرداری 4k با گوشی میمونه بعد چند سال هنوز هم کاربردی نیست. به هیچ عنوانی من رو راضی نکردن . و مطمعنم خیلی ها هم به همین فکر میکنید .

Shiral

طراحی عجیب غریبی هست باید دید توی دست چجوریه و آیا خوش دسته یا خیر

Mortazavi

ال‌جی راهشو اشتباه میره

Soheylz

به نظرم از سونی ایکسپریا ۱ جالبتره مخصوصا اون کیس اش خیلی جالبه

Sepehr_smart

احتمالا دوستامون در ال جی تصمیم دارن دستگاه هایی بزنن که کسی نخره!! همیشه روی حواشی خیلی کار میکنه ال جی در صورتی که گوشی هاش در اصل کار دچار مشکلات فراوان هستن…از گرفتاری در بوت لوپ های فراوان گرفته تا دوربین ها و باتری های نچندان خوب!
الان این جی 8 هم با حرکات عجیب غریب دست معرفی شده!! ایا کار کردن با انگشت به جای حرکت های عجیب دست جلوی گوشی راحت تر نیست؟

CAPCOM

الجی امثال اصلا جالب نبود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)