حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی جی ۸ با قابلیت Hand ID رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | MWC 2019، ال‌جی، برترین‌های ترنجی

ال جی در جریان کنگره جهانی موبایل امسال، از جانشین گوشی پرچمدار G7 ThinQ رونمایی کرد. ال جی ۸ تینکیو اگر چه از نظر ظاهری تغییرات زیادی نسبت به مدل پیشین خود نداشته، اما همراه با قابلیت‌های جدیدی معرفی شده تا نسبت به G7 متمایز شود. ال جی جی ۸ با قابلیت Hand ID رسما معرفی شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

ال جی جی ۸

ال جی جی ۸

اگر چه تشخیص تغییرات مدل جی ۸ تینکیو اندکی دشوار است، اما ال جی در قسمت جلویی بدنه این گوشی یک سنسور ToF تعبیه کرده و آن را Z-Camera نام نهاده است. این سنسور می‌تواند حرکت، ژست‌های حرکتی دست و عمق تصاویری که روبرویش قرار گرفته‌اند را تشخیص دهد.

خصوصیتی که ال جی آن را Hand ID نام نهاده است

اما وجه تمایز و برگ برنده این گوشی پرچمدار، در مکانیزم جدید آن برای بازگشایی قفل صفحه نهفته شده؛ خصوصیتی که ال جی آن را Hand ID نام نهاده است. این تکنولوژی پیشرفته، می‌تواند به سمت کف دست شما سیگنال‌های اینفرارد بفرستد. در این صورت ال جی جی 8 تینکیو می‌تواند بسته به نحوه جذب سیگنال‌های اینفرارد توسط هموگلوبین خون شما، از رگ‌های کف دست یک نقشه منحصر به فرد طراحی کرده و از طریق آن شما را شناسایی کند.

در این صورت قادرید فقط با نمایش کف دست به سمت گوشی، قفل صفحه را بازگشایی کنید؛ تکنولوژی پیشرفته‌ای که کره‌ای‌ها آن را غیر قابل هک توصیف کرده‌اند. اما به غیر از بازگشایی قفل گوشی با نمایش کف دست، خصوصیت دیگری به نام Air Motion به شما اجازه می‌دهد که دستگاه را از طریق تکان دادن دست جلوی آن کنترل کنید. در واقع ایده ال جی این بوده که با ترکیب Hand ID و ژست‌های حرکتی Air Motion، کنترل کامل گوشی را در دست بگیرید.

به لطف این تکنولوژی، انجام کارهایی نظیر پاسخ دادن سریع به تماس‌ها و کنترل حجم صدای موزیک و ویدیوها بدون حتی لمس گوشی برایتان ممکن می‌شود.

ال جی جی ۸ تینکیو برخی مشخصات مدل جی ۷ را هم به ارث برده است: برای مثال می توان به نمایشگر اولد ۶.۱ اینچی با رزلوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل اشاره کرد که البته اینبار به بریدگی نمایشگر مجهز شده است. این گوشی همچنین به پیروی از دیگر پرچمداران سال ۲۰۱۹ از اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام بهره می گیرد.

دوربین های جلویی این موبایل نیز به روز رسانی شده اند و مد تازه ای به اسم نایت ویو یا دید شب برای آن در نظر گرفته شده است که تا ۱۰ عکس را با هم ترکیب می کند و تصویری با کمترین نویز را ارائه می دهد. دوربین گوشی جی ۸ تینکیو همچنین از مد فیلم برداری پرتره نیز پشتیبانی می کند و یک افکت بوکه لایو نیز برایش در نظر گرفته شده که به صورت آنی خود را با شرایط تطبیق می دهد. اما یک برتری دیگر این دوربین نسبت به نسل پیشین آنکه کاملا هم تراز با سطح پشتی بدنه است و هیچگونه بیرون زدگی در آن مشاهده نمی شود.

ما آخرین به روز رسانی در این گوشی اسپیکر اولد کریستال ساوند جدید ال جی است. در این گوشی خبری از اسپیکر بالای نمایشگر نیست و در عوض کل پنل شیشه ای جلوی دستگاه برای ایجاد صدا ویبره می کند (با این حال اما دکمه همیشگی صدا روی بدنه خودنمایی می کند).

امکانات سخت افزاری این گوشی در یک نگاه:

  1. ۱- ۶ گیگابایت رم
  2. ۲- ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  3. ۳- حسگر اثرانگشت در پشت بدنه
  4. ۴- باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی

جی ۸ تینکیو با این مشخصات بد به نظر نمی رسد اما نمی توان آن را فوق العاده هم خواند. سال گذشته که ال جی گوشی جی ۷ را معرفی کرد، فلسفه جدید خود در معرفی محصولات تازه را هم اعلام کرد:

ما هر زمان لازم باشد گوشی های جدید را معرفی می کنیم اما صرفا به خاطر رقابت با دیگران این کار را نمی کنیم.

در حالی که کمتر از یک سال از اعلام این سیاست تازه می گذرد ال جی با سرعتی بیشتر گوشی تازه اش را معرفی کرده؛ جی ۸ تینکیو در حالی معرفی می شود که تنها چند ماه از رونمایی جی ۷ می گذرد و برخلاف رسم همیشگی که عضو جدید خانواده V را در پاییز معرفی می کرد امسال گوشی وی ۵۰ را هم به بارسلون آورده است و این تصمیم برای شرکتی که گفته نمی گذارد رقبا استراتژی هایش را تعیین کنند کمی عجیب به نظر می رسد.

اما در نهایت بد نیست اشاره کنیم که جی ۸ تینکیو دو نسخه دیگر هم دارد؛ یک مدل پریمیم که به لنز دوربین تله فوتو هم مجهز است و دیگری نسخه ارزان قیمت جی ۸ اس که اغلب امکانات نسخه استاندارد را با قیمتی پایین تر ارائه می دهد (البته برخی ویژگی ها را قربانی قیمت کرده و مثلا رزلوشن نمایشگرش کمتر است).

گفتنی است شرکت سازنده هنوز حرفی در مورد قیمت یا تاریخ عرضه این گوشی به میان نیاورده است.

نظر شما درباره ال جی جی ۸ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

چیز خاصی نداشت
برام عجیبه که لنز اولترا واید نداشت
چون اولترا با سری g ال جی معرفی شد ولی حالا حذف شده
ببینید dxo چگونه دوربین های موبایل رو انگول می‌کنه

Shiral

قابلیت خیلی قشنگیه برای باز کردن قفل گوشی.اما بقیه موارد چنگی به دل نمیزنه.منتظر قیمت هم نمیمونیم با این باطری های ترسو… قیمت هم ناگفته مشخصه از سامسونگ کمتر نخواهد گذاشت به هر حال مدعی هستند بهترین
رو ساختن 😀

amer

به نظرم فروش خوبی داشته باشه از هر نظر اوکی هست دمش گرم

chalton

بازم دیر رسیدیم چقدر خبر اومده
قابلیت Hand ID باحال بود حال کردم ولی کلا چیز دهن پُر کنی نداره وتسه همین فروشش جالب نیست،و اما در باره گوشی منعطف هواوی،من نمیدونم اینایی که میگن میت ایکس بهتر از گلکسی فولد بهتره واقعا انسانن؟؟؟؟؟ولی من فکر نکنم انسان باشن چون هیچی حالیشون نمیشه،موقعی که هر دو گوشی اومدن بازار و مقایسه شد اون موقع همه دهن ها بسته میشه و ترول ها دوباره نیست میشن،مقاومت گوشی گلکسی فولد خیلی بیشتر از گوشی مسخره میت ایکس هست،طرح هواوی رو سامسونگ اگه میخواست بزنه دو سال پیش معرفی می‌کرد،میت ایکس خیلی خنده داره بغلش مثل لوله بخاری باد کرد جالب اینجاست نتونسته کاری کنه به داخل تا بشه اومده به بیرون گوشی رو تا کرده که اینجا علم سامسونگ رو نشون میده،و میت ایکس هم در نواه اول صفحه نمایشش موج داره و مثل پرچ تکون میخوره که اینم معلوم میشه عجله ای اومده معرفی کرده تا عقب نمونه،بلخره سرقت اطلاعات از برندهای دیگه بکنی بازم کامل نتونی اون رو اجرا کنی خیلی حرفه😂از همین الان اعلام میکنم هواوی بازی رو باخته تو گوشی منعطف و وقتی وارد بازار بشه نقطه ضعف های فراوانی ازش میاد بیرون،دوستای عزیزم یه کوچولو ترول بازی در نیارید و واقعیت رو قبول کنید که گلکسی فولد خیلی بهتر از میت ایکس هست این یه واقعیته و عوض نمیشه،میت ایکس در برابر گلکسی فولد مثل شیخ زاده در برابر بیل گیتس میمونه.
و در اخر با این ترول بازیها به جایی نمیرسید.

محمد شادکانی

خیای خودمو کنترل کردم کامنت نرارم چرا توهین میکنی به هم وطن خودت میگی انسان نیست هر کی میگه هواوی بهتره؟؟ خب که چی تو انسانیتو با اینا میسنجی اگه انسان اونی که تو میگی هست من حالم از انسان بودن بهم میخوره

نیما عرفانی

و تبارک الله أحسن الخالقین

Amin B3DA

داداش حرص نخور برخی افراد عین ایشون ثابت شدن دیگه براهمه
فقط من یه سوال دارم
ناموسا چقد میدن اینجوری دهقان فداگارشون میشی و هر خزعبلاتی رو به دهن میاری. بگو اگ خوب میدن منم هستما 🙂

vahid abedi

داداش به اینها پول نمیدن

چون رفتار اینا و گفتار و توهین های اینها بیشتر به ضرر برند سامسونک در ایران هست تا به نفعش.

با این کارش منجر به نفرت پراکنی نسبت به سامسونگ میشه مثل یکی دوتا از فن های متعصب قبلی سونی که منجر به گارد در برابر سونی شدند اونم توسط همه

حکایت اینها دوستی خرس نادان هستش

که در ظاهر و افکارشون از سامسونگ حمایت میکنن در حالیکه در واقع دارند به نام سامسونگ ضربه میزنن و خودشون نمیدونن.

رفتار اینها و تخریبهاشون باعث کمک به برند مقابل و هم نوایی کاربرا با برند مقابل میسه

این طبیعت روانشناسی هستش.

pedram_01

چرا امسال گوشی ها دارن پس رفت میکنن یا اصلا پیش‌رفتی نداشتن !! احتمالا آینده رفته سمت گوشی های تاشو چون امسال با معرفی گوشی گلکسی اس ده و ال‌جی و نوکیا واقعا بدون تععب میگم گوشی های سال قبلشون رو بیشتر از امسال میپسندم

mostafa67

در کل گوشیه خوبیه

Sajad_k

پتانسیل این شرکت بالاتر از ایناس

CAPCOM

حسگر اثر انگشتش آدمو ناامید میکنه مخصوصا باتریه کم حجم
باید ببینیم عملکرد hand id در آینده چطور خواهد بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)