حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان پشتیبانی ویندوز ۱۰ موبایل مایکروسافت در تاریخ ۱۹ آذر ۹۸

نوشته

5 سال قبل | 8 دیدگاه | مایکروسافت

مایکروسافت شرکتی است که بیشترین سهم سیستم عامل در بازار دسکتاپ را دارد. این شرکت پس از درخشش اپل و گوگل در بازار سیستم عامل های موبایل هوشمند تمام تلاش خود را داشت تا یک نمونه موفق برای بیشتر کردن سهم خود در بازار موبایل تولید کند. تلاش آنها ویندوز فون و بعدها ویندوز ۱۰ موبایل نام داشت. این سیستم‌عامل ۲ سال است که آپدیت اساسی نگرفته و پایان سال جاری میلادی کاملاً از پشتیبانی مایکروسافت خارج می شود. امروز خبر می رسد که پایان پشتیبانی ویندوز ۱۰ موبایل مایکروسافت در تاریخ ۱۹ آذر ۹۸ خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

ویندوز ۱۰ موبایل

ویندوز ۱۰ موبایل

طبق اطلاعیه رسمی مایکروسافت، ویندوز ۱۰ موبایل بیلد 1709 آخرین نسخه رسمی ارایه شده این شرکت برای سیستم عامل موبایل آن هاست و در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ معادل با ۱۹ آذر ۹۸ دیگر آپدیتی اعم از امنیتی، بهبود عملکرد یا … برای آن ارایه نخواهد شد. به نوعی باید گفت این ایستگاه آخر برای سیستم عامل موبایل مایکروسافت است.

اما اینکه بگوییم این پایان تلاش مایکروسافت برای کسب سهم از بازار موبایل یا دستگاه‌های منعطف است کمی بعید است. می دانیم که آن ها روی پروژه اندرومدا در حال سرمایه گذاری هستند. پروژه اندرومدا چیزی بین ویندوز کامل دسکتاپ با سیستم عاملی که برای دستگاه منعطف، قابل استفاده روی نمایشگرهای بزرگ و کوچک است تصور می شود. بدون شک می دانیم که دستگاه‌های منعطف، آینده دستگاه‌های قابل‌حمل ما هستند و مایکروسافت مدتی است که در حال سرمایه‌گذاری برای کسب سهم از بازار آتی است.

همچنین اگر به یاد داشته باشید سه روز پیش در ترنجی خواندیم که پشتیبانی رایگان مایکروسافت از ویندوز ۷ فقط ۱ سال دیگر ادامه دارد.

شما کاربر ویندوز ۱۰ موبایل هستید؟ به نظر می رسد که کم کم باید با سیستم عامل محبوب خود خداحافظی کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

یادش بخیر ولی این سیستم عامل نوکیا رو نابود کرد

Danialll

این نشون میده بازار چقدر سخت و نفس گیره!!!

Jahandar

این نشون میده حداقل در فقرۀ سیستم عامل موبایل ابدا نباید روی مایکروسافت حساب باز کرد..
من اینو وقتی HTC HD2 رو خریدم و یکدفعه ویندوزموبایل شد وینفون و ما موندیم و یه گوشی بدون دریافت آپدیت فهمیدم و دیگه هیچ وقت نه سراغ HTC رفتم، نه سراغ لومیا و سرفیس مایکروسافت.

پ.ن : HTC سخت افزارو بهانه کرد و از دادن آپدیت وینفون شونه خالی کرد، اما پورت کردن وینفون روی HD2 توسط دولوپرها ثابت کرد ادعای HTC دروغی بیشتر نبوده ….

Alif16

من هنوز لومیا ۱۵۲۰ دارم دوربینش واقعا قابلیت رقابت با گوشیهای ۲۰۱۸ هست

Jahandar

یه موقعی فن های لایعقل مایکروسافت توی این سایت ها و انجمن ها خودشونو به در و دیوار میکوبیدند برای دفاع از وینفون و آیندۀ توهمی درخشان وینفون 😂😂😂
الان عامره و چاله چوله رو میبینم یاد اونا میفتم🤮 😂😂😂

chalton

یادش بخیر 950xl تازه اومده بود گرفتم یه دو ماه دستم بود،البته به عنوان گوشی دوم چون نمیشد تو برنامه ها روش حساب کرد.

ehsan1102000

یک هفته پیش از ویندوز موبایل (لومیا۵۴۵) به اندروید (آنر ۸ایکس) مهاجرت کردم
تجربه ای دلنشین بود اما فقط ابتدای کار….بعدها باگ و کمبود نرم افزار و کیفیت پایین نرم افزار ها همه چی رو خراب کرد

الحمدلله تموم شد

danial kn

تا چند سال پیش دو سری طرفدار بودن که فقط از روی تعصب حرف میزدن یکی طرفدارای سونی بودن که به هر قیمتی میخواستن بگن که گوشی های سونی بهترینه(خودم هم یکسال گوشی سونی داشتم) ودومی طرفدارای ویندوز.من خودمم از 6 سال پیش همیشه دوست داشتم یه گوشی پایین رده لومیا رو به عنوان گوشی دوم بخرم.یعنی حتی اون موقع که ویندوز فون تو اوج خودش بود هم حاظر نبودم بیشتر براش هزینه کنم.تا اینکه بالاخره 2سال نیم پیش لومیا550 که جدیدترین وآخرین پایین رده مایکروسافت بود رو خریدم که چند ماه بعدش شایعه حذف سیستم عامل وینفون پخش شد.اما از همه بیشتر کسایی که پرچمدارای مایکی رو خریدن ضرر کردن که ضررشون هم به حق بود.همیشه تعصب بیجا به ضرر آدم تموم میشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)