حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امروز پایان ویندوز ۱۰ موبایل است

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | نوکیا

به حاشیه لبه بالای نمایشگر دستگاه حاضر در تصویر اصلی مطلب نگاه کنید. این دستگاه لومیا آیکان (Lumia icon) است که سال ۲۰۱۴ معرفی شد. البته که حاشیه پایین نمایشگر این دستگاه آنقدر هست که بتوانید روی آن فوتبال کاغذی بازی کنید (!) اما به هر حال این دستگاه برای سال ۲۰۱۴ است و همیشه طراحی های خاص نوکیا در برابر چشمهای من جذاب هستند. لومیا آیکان آخرین نسل پرچمدارهای ویندوزفون نبود اما آخرین پرچمدار ویندوزفونی نوکیا می تواند باشد. به هر صورت، امروز پایان ویندوز ۱۰ موبایل است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پایان ویندوز ۱۰ موبایل

ویندوز ۱۰ موبایل

ویندوز ۱۰ موبایل

طبق اعلام رسمی مایکروسافت در تاریخ ۱۹ آذر ۹۸ یعنی امروز، پشتیبانی از تمام نسخه‌های تجاری و عمومی ویندوز ۱۰ موبایل به پایان خواهد رسید و از این پس هیچ بروزرسانی برای آن عرضه نخواهد شد. بدون شک ویندوز موبایل یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های مایکروسافت در دنیای فناوری به شمار می‌رود، اما توقف پشتیبانی از ویندوز موبایل شرایطی را برای مایکروسافت ایجاد می‌کند تا بتواند با تمرکز بیشتری بر روی توسعه نرم افزار‌های گوشی و تبلت تاشو Neo و Duo کار کند.

ویندوز موبایل ۸ و ۱۰ خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را برای کاربرانش رقم زده است که بدون شک پشتیبانی بسیار محدود از نرم‌افزارها و رابط کاربری کاملا یکتا و نوآورانه، از خاطرات منفی و مثبت ویندوز فون برای کاربران این سیستم عامل موبایلی شکست خورده است. از طرفی مایکروسافت انتظار داشت که ویندوز موبایل به عنوان یک رقیب قدرتمند در کنار iOS و اندروید به رقابت بپردازد، اما این موضوع هیچ‌وقت محقق نشد.

البته مایکروسافت مدت زیادی است که ویندوز موبایل ۱۰ را رها کرده است، اما این شرکت نسبت به خریداران، به خصوص مشتریان تجاری مسئولیت‌هایی داشته که در نهایت این تعهدات در تاریخ ۱۹ آذر یعنی امروز به پایان رسیده است و از این پس مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ موبایل حتی بروزرسانی امنیتی هم عرضه نخواهد کرد.

ویندوز ۱۰ موبایل

ویندوز ۱۰ موبایل

البته باید در نظر داشته باشید که پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل به معنی از کار افتادن آن نیست، بلکه این سیستم عامل موبایلی همچنان کار می‌کند و بروزرسانی نرم‌افزارهای جانبی آن کاملا به تیم توسعه دهنده آن بستگی دارد؛ همچنین فعالیت فروشگاه نرم افزاری مایکروسافت همچنان پابرجا است.

شما کاربری ویندوز ۱۰ موبایل بودید؟ چه خاطره ای از آن دارید؟

من شخصا در درجه اول تجربه کاربری (UX) و سپس رابط کاربری آن را دوست داشتم. به عنوان شخصی که در دنیای فناوری سیر می کند یک میان رده و یک پرچمدار آن را تست کردم ولی متاسفانه هیچ وقت این تجربه کاربری نتوانست لحظه ای حتی من را به فکر مهاجرت فرو ببرد. دلیل مشخصا کمبود اکوسیستم توسعه‌دهندگان و البته رقابت ناسالم گوگل در عدم ارایه سرویس هایش برای این سیستم عامل بود.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

یادش بخیر رفتم سونی اریکسون x2 خریدم خیلی باحال بود مخصوصا صفحه کیبوردش ویندوزش عذاب آور بود هرچند 5 ماه بیشتر استفاده نکردم گذاشتمش کنار ولی خداییش گوشی خوشگلی بود اون زمان، چند سال بعدش دوباره ویندوز رفت تو مخم دوباره رفتم 950xl خریدم دوربینش که عالی بود واقعا،ویندوز 10 روان و دوست داشتنی ولی برنامه های محدود البته بعد از 3 ماه استفاده فروختمش فکر کنم 1400 به رفیق رفیقم، دو روز بعد زنگ زد گفت داداش 500 کم کن 900 بهم بده بیا گوشی رو پس بگیر این اصلا برنامه هاش خیلی کمه،گفتم برو بابا مگه ک… م پس بگیرم تازه ازش راحت شدم🤣🤣یادش بخیر ولی واقعا 950xl رو دوست داشتم ولی خوب نباید ریسک میکردم چون اینجور گوشی ها زیاد مشتری ندارن.

mostafa3

خوش بحالت من htc x8 ویندوز خریدم 48 ساعت بعد خرید فروختمش
یه Xperia T دسته دوم گرفتم
ویندوز هیچ نرم‌افزاری نداشت

Agulia-roja

چالتون حتما یک سر به صفحه سنسور ۱۰۸ اختصاصی سامسونگ بزن و نظر گوهر بار m.bمصطفی رو بخون ببین ایم ترول بدبخت حتی نمی دونه رو گوشی های برند مورد علاقه چه سنسور هدیی استفاده شده نمی دونست سنسور می نه تی پرو از می نه تی بهتره و فرق داره تازه بعد سرچ در گوگول و گفته های بقیه دوستان فهمیداین یکی ۵۸۲ هست اون یکی ۵۸۶و در اخر گفت بازم فرقی ندارن یکین فقط اسمشون فرق داره😂

عـــلـــۍ
Mahdi

نکته قابل توجه نبود mi9 pro هست فکر کنم اونو نزاشتن وگرنه ۴۶۰ تا می آورد
توی میانرده ها هم کایرین نزاشتن

Milad7

یه زمانی وین فون داشتم خیلی ضعیف بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)