حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندرهای خبری اکسپریا ایکس ای 2 اولترا و اکسپریا ال 2 لو رفت

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی، شایعات

پریروز در ترنجی دو رندر برای دو مدل اکسپریا ایکس ای 2 اولترا و اکسپریا ال 2 دیدیم. پیش از آن نیز در یک تصویر واقعی مدل اکسپریا ایکس ای 2 اولترا را با دو دوربین در رنگ نقره ای شاهد بودیم. یک هفته پیش اما گزارش هایی درباره نام این دو دستگاه نیز منتشر شده بود. امروز شاهد لو رفتن رندرهای خبری اکسپریا ایکس ای 2 اولترا و اکسپریا ال 2 هستیم که خبر از نزدیک بودن معرفی رسمی این دستگاه ها می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این رندرهای را ببینیم و درباره مشخصات دستگاه های مذکور صحبت کنیم.

سونی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا

سونی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا

سونی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا

فبلت 6 اینچی سونی امسال با یک دوربین سلفی دوگانه تجهیز خواهد شد. همواره سونی روی سری فبلت های میان رده خود که با سری Xperia C شروع شدند، تمرکز ویژه ای بر دوربین سلفی داشته است. این دستگاه ها اولین میان رده هایی بودند که فوکوس خودکار داشتند. البته اکسپریا M5 را می توان اولین موبایلی از سونی دانست که فوکوس خودکار را به دوربین جلو اضافه کرده بود، دستگاهی هم دوره اکسپریا C5 اولترا.

 

حالا در اکسپریا ایکس ای 2 اولترا قرار است یک جفت دوربین 15 مگاپیکسلی برای عکاسی قرار بگیرد که حتی فیلم برداری 4K خواهد داشت! این دستگاه با دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی تکی عرضه خواهد شد. سامسونگ با گلکسی A8 2018 نیز همین روش را پیش گرفته است، دوربین سلفی دوگانه و دوربین اصلی تکی! گویا کاربران خیلی بیشتر به دوربین سلفی اهمیت می دهند. اگر دوست دارید بهترین دوربین سلفی موبایل سال 2017 را ببینید به این دو مطلب مراجعه کنید: از نگاه Gsmarena، از نگاه TheVerge.

اکسپریا ایکس ای 2

اکسپریا ایکس ای 2

از نظر مشخصات فنی می توان نمایشگر 5.2 اینچی برای اکسپریا ایکس ای 2 و نمایشگر 6 اینچی برای اکسپریا ایکس ای 2 اولترا و هر دو به رزلوشن FHD مجهز شده اند. دوربین سلفی مدل کوچکتر تکی و رزلوشن 7 مگاپیکسلی خواهد داشت. در حقیقت شما تصور کنید می توان گفت دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی برای مدل بزرگتر و دوربین تکی 8 مگاپیکسلی برای مدل کوچکتر قرار خواهد گرفت.

هر دوی این دستگاه ها با اسنپدراگون 630 ارایه خواهند شد که این خود نیز برای اولین بار پس از ارایه Xperia C در این دسته بندی با چیپست مدیاتک، رخ می دهد. اکسپریا ال 2 (Xperia L2) نیز با همین چیپست عرضه خواهد شد که گویا این دستگاه نیز دوربین سلفی دوگانه دارد اما نمایشگر آن HD است.

اکسپریا ال 2

اکسپریا ال 2

سونی در این دو دستگاه یک طراحی متفاوت را معرفی می کند که یکی از تغییرات بزرگ را می توان انتقال حسگر اثرانگشت از کنار دستگاه به پشت آن دانست. هر چند هر دو دستگاه با ضخامت بالای 9 میلی متر می توانند همچنان حسگر اثرانگشت را روی لبه کناری خود حفظ کنند اما به هر حال این تصمیم سونی است. محل قرار گرفتن دوربین اصلی نیز برای اولین بار پس از مدت ها این دوربین روی وسط قاب پشتی قرار گرفته است.

 

دکمه قفل در مدل های اکسپریا ایکس ای 2  و مدل اولترا آن همانند نسل پیش از قرار گرفتن اثرانگشت روی این دکمه است اما اکسپریا ال 2 خیر، یک دکمه ساده را ترجیح داده شده است.

نظر شما درباره این 3 دستگاه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

سونی بازم رنگ های جذابی برای دستگاه در نظر گرفته

Pouya

با گوشه های تیز شدیدااااااا مشکل دارم :/

Mortazavi

من از نظر ظاهری خیلی گوشه های تیز رو دوست دارم ولی تو کارکرد واقعاً آزار دهندست و سونی هم تا جایی که میشده تیزش کرده.
دوست داشتم حاشیه هاشو کمتر میکرد که متأسفانه انجام نشد.
در کل یه سخت افزار بسیار خوب و راضی کننده داخل یه طراحی خیلی خیلی معمولی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)