حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اکسپریا XA2 در ایران با پچ امنیتی ماه آوریل ۲۰۲۰ رسما ارایه شد

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | آپدیت، اختصاصی ترنجی، سونی

حدودا دو سال و سه ماه پیش بود که اکسپریا ایکس ای 2 اولترا و اکسپریا ایکس ای 2 با نمایشگر کم حاشیه و دوربین سلفی عریض رسما معرفی شدند. این میان‌رده‌های سونی با استقبال خوبی مواجه شدند. در زمان عرضه سیستم عامل اندروید ۸ به صورت پیش فرض روی آن ها ارایه می شد که با توجه به زمان ارایه سونی می توانست شانه خالی کند و اندروید ۷ را با آن عرضه کند اما اینکار را نکرد و سیستم عامل به روز را ارایه نمود. آپدیت اندروید ۹ اکسپریا ایکس ای ۲ بهمن ۹۷ ارایه شد اما به دلیل مشکلاتی داشت که باعث بریک شدن دستگاه می شد و دو ماه بعد نسخه بدون ایراد آن عرضه شد. با وجود اینکه این دستگاه هنوز اندروید ۱۰ را دریافت نکرده است اما امروز کاربران ترنجی خبر می دهند که آپدیت اکسپریا XA2 در ایران با پچ امنیتی ماه آوریل ۲۰۲۰ رسما ارایه شده است.

آپدیت اکسپریا XA2 در ایران با پچ امنیتی ماه آوریل ۲۰۲۰

آپدیت اکسپریا XA2 در ایران با پچ امنیتی ماه آوریل ۲۰۲۰

آپدیت اکسپریا XA2 در ایران با پچ امنیتی ماه آوریل ۲۰۲۰

همانطور که در اسکرین شات بالا، ارسالی از کاربر ترنجی آقای مهدی احمدی می بینید؛ آپدیت پچ امنیتی ماه آوریل ۲۰۲۰ (ماه جاری میلادی) برای Xperia XA2 در ایران رسما ارایه شده است.

با توجه به زمان ارایه دستگاه و رده‌بندی که در آن ارایه می شود، این آپدیت می تواند قابل توجه باشد. شرکت های اندرویدی معمولا بین ۱ تا ۲ سال آپدیت اساسی را متعهد هستند و برای آپدیت های امنیتی معمولا تا ۳ سال شاهد ارایه چندماه به چندماه آپدیت های امنیتی هستیم.

در قسمت سخت افزار اکسپریا ایکس ای 2 اولترا و اکسپریا ایکس ای 2 هر دو با چیپست اسنپدراگون ۶۳۰ عرضه شده اند که مدل بزرگتر 4 گیگابایت و مدل کوچکتر 3 گیگابایت حافظه رم دارد. همچنین مدل بزرگتر در انتخاب 64 گیگابایت نیز موجود است. بد نیست بدانید سونی همین ۶ ماه پیش اکسپریا ۸ را با همین چیپست Snapdragon 630 ارایه کرد.

نکته دیگری که برای بخش طراحی باید گفت گرایش سونی به قاب پشتی تمام پلاستیکی است که موضوع جالبی نیست و ضخامت های بالا 9 میلی متر که قطعا خوشایند نیست. نکته خوشحال کننده ای که این کاستی ها را کمرنگ کند سیستم عامل اندروید ۸ هست که برای این دو دستگاه در نظر گرفته شده است. حجم باتری مدل اولترا برابر 3580 و مدل عادی 3300 میلی آمپر است.

شما اکسپریا XA2 دارید؟ آپدیت پچ امنیتی ماه مارس ۲۰۲۰ را در ایران دریافت کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ehsan1102000

https://www.androidheadlines.com/2020/04/miui-12-launch-end-of-april.html

Miui12 تا پایان ماه آوریل رونمایی میشود

MOAZEZ

آقا هم xa2 و xa2ultra هردو تمام آلومینیوم هستن

Mahdi

ولی واقعا آدم دلش واسه سونی تو بازار تنگ میشه

Milad7

سونی دوست داشتنی 😡

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)