حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

با افزایش قیمت تلفن های هوشمند در چند سال اخیر، بسیاری از کاربران به خرید گوشی های زیر ۱۰ میلیون تومان روی آورده‌اند. در بازه قیمتی نزدیک به ۱۰ میلیون تومان گزینه های متفاوتی از برند های مختلف وجود دارد، که همین امر انتخاب را کمی سخت خواهد کرد. هم اکنون در ترنجی، به نگارش راهنمای خرید بهترین گوشی های هوشمند تا ۱۰ میلیون تومان پرداخته‌ایم.

راهنمای بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان: Galaxy A25 5G سامسونگ 

گلکسی A25 5G یکی از جدیدترین تلفن های هوشمند میان رده سامسونگ است، که در بازه قیمتی ۱۰ میلیون تومان قرار دارد. این دستگاه از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی super AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی برخوردار است. این تلفن هوشمند به طور پیش‌فرض از اندروید ۱۴ بهره می‌برد و از سایر رقبا به روزتر است. تراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ وظیفه تامین نیروی پردازشی مورد نیاز این دستگاه را بر عهده دارد. طبق داده های بنچمارک AnTuTu، قدرت این تراشه بین اسنپدراگون ۶۹۵ و دیمنسیتی ۱۰۸۰ قرار دارد.

Galaxy A25 5G

 

دوربین اصلی این گوشی وضوح ۵۰ مگاپیکسلی (برخوردار از لرزشگیر اپتیکال) داشته و دو دوربین دیگر (اولتراواید و ماکرو) به سنسور های ۸ و ۲ مگاپیکسلی مجهز شده اند. سنسور اثرانگشت این دستگاه همانند Poco X5 بر روی دکمه پاور تعبیه شده و مانند Galaxy A34 از نوع زیر صفحه نمایش نیست. گلکسی A25 5G از باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری برخوردار بوده و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. در این دستگاه نیز خبری از شارژر درون جعبه نیست.

یکی از مزیت های اصلی Galaxy A25 5G، برخورداری آن به طور پیش‌فرض از اندروید ۱۴ و رابط کاربری OneUI 6 است. شما می‌توانید نسخه ۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی را در بازه قیمتی ۹ میلیون تومان تهیه کنید.

پوکو X5 5G

این روز ها شیائومی به لطف عرضه گوشی هایی با قیمت مناسب و ارزش خرید بالا، جایگاه پررنگی در بازار کشورمان به دست آورده است‌. بهترین گوشی شیائومی در این بازه قیمتی Poco X5 5G است. این دستگاه از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۹۵ بهره می‌برد.

این چیپست در بنچمارک AnTuTu کمی ضعیف‌تر از Dimensity 1080 به کار گرفته شده در Galaxy A34 ظاهر شده است. این تلفن هوشمند میان رده شیائومی از صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی Super AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی برخوردار است. برخلاف Galaxy A34 سامسونگ که از اندروید ۱۳ بهره می‌برد، این گوشی شیائومی به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۲ راهی بازار شده و آپدیت کمتری نیز دریافت خواهد کرد.

Poco X5

سه لنز دوربین در قاب پشتی پوکو ایکس ۵ تعبیه شده است. این دستگاه از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره‌مند بوده و دوربین های اولتراواید و ماکرو نیز به ترتیب از سنسور های ۸ و ۲ مگاپیکسلی برخوردارند. برای Poco X5 از باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده شده و این دستگاه از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه در این گوشی شارژر، درون جعبه قرار دارد.

پوکو ایکس ۵ از ظاهر به روزتری نسبت به نماینده سامسونگ بهرمند است. در صورت تمایل می‌توانید نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی این تلفن هوشمند را در بازه قیمتی ۹ میلیون تومان خریداری کنید.

ردمی Redmi Note 13 4G

ردمی نوت ۱۲ 4G از جدیدترین تلفن های هوشمند مقرون به صرفه شیائومی است. این دستگاه، از استاندارد IP54 برخوردار بوده، و در برابر پاشش آب مقاوم است. Redmi Note 13 4G از یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با وضوح FullHD+ و رفرش‌‌ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. این گوشی به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۳ عرضه شده است. تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۵ نیروی پردازشی مورد نیاز Note 13 4G را تأمین می‌کند. سه لنز دوربین در قاب پشتی این گوشی میان‌رده جدید شیائومی دیده می‌شود. دوربین اصلی از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی برخوردار بوده؛ اما خبری از لرزشگیر اپتیکال (OIS) نیست. دوربین های اولتراواید و ماکرو نیز وضوح ۸ و ۲ مگاپیکسلی دارند. این تلفن هوشمند از باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری برخوردار بوده و از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. سنسور اثرانگشت از نوع اپتیکال بوده و در زیر نمایشگر تعبیه شده است.

Redmi Note 13 4G

نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ردمی Note 13 4G را می‌توان در با پرداخت کمتر از ۱۰ میلیون تومان تهیه کرد.

موتورولا Moto G54 5G

گزینه بعدی لیست راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان، مربوط به یک نماینده از برند موتورولا است. Moto G54 5G تلفن هوشمندی است که نسبت به قیمت، امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این دستگاه از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی برخوردار است. اگر به دنبال خرید یک گوشی خوش‌دست هستید و OLED نبودن پنل نیز اهمیتی برای شما ندارد، Moto G54 5G یکی از بهترین انتخاب ها در بازه قیمتی ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. این گوشی ضخامت ۸ میلی‌متری و وزن ۱۷۷ گرمی دارد.

موتورولا G54 5G (قاب پشتی چرمی)

موتورولا G54 Power (قاب پشتی پلاستیکی)

تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۷۰۲۰ به عنوان قلب تپنده موتورولا جی ۵۴ در نظر گرفته شده است. این تراشه قدرت مناسبی داشته و حتی می‌تواند بازی های سنگینی مانند Call of duty و PUBG را با نرخ 60fps (البته نه با بالاترین کیفیت) اجرا کند. دو لنز دوربین در قاب پشتی این دستگاه دیده می‌شود. دوربین اصلی وضوح ۵۰ مگاپیکسلی داشته و برای دوربین سلفی نیز از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است. نقطه قوت Moto G54 5G در این بخش، برخورداری دوربین اصلی آن از لرزشگیر اپتیکال (OIS) است. این گوشی از باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری برخوردار بوده و از شارژر ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

دقت کنید که Motorola G54 5G در دو نسخه «هند» و «جهانی-چین» به بازار عرضه شده است. نسخه هندی این دستگاه که در حقیقت Moto G54 Power نام داشته از باتری پرظرفیت‌تر ۶,۰۰۰ میلی‌آمپری برخوردار است و از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل G54 Power وزن و ضخامت بیشتری دارد. این گوشی از قاب پشتی پلاستیکی برخوردار بوده، اما نسخه جهانی از قاب پشتی چرم مصنوعی بهره‌مند است.

نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی موتورولا Moto G54 5G با قیمت حدود ۹.۵ میلیون تومان قابل تهیه است. همچنین می‌توانید نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه را با پرداخت حدود ۷.۵ میلیون تومان تهیه کنید.

گلکسی A15 سامسونگ 

اگر نمی‌خواهید برای خرید یک گوشی هوشمند هزینه زیادی پرداخت کنید و خواهان تهیه یک دستگاه از برند سامسونگ هستید قطعاً Galaxy A15 جزو بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود. با وجود آنکه این گوشی قیمت پایینی دارد اما به لطف فریم تخت و برآمدگی Key Island، حس گوشی های گران‌قیمت‌تر سامسونگ را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این دستگاه از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED با رزولوشن FullHD+ و رفرش‌ریت ۹۰ هرتزی برخوردار است.

دوربین اصلی گلکسی A15 سامسونگ وضوح ۵۰ مگاپیکسلی داشته و برای دوربین های اولتراواید و ماکرو به‌ترتیب از سنسور های ۵ و ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. در این گوشی خبری از سوراخ نمایشگر نبوده و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سلفی درون یک ناچ قطره‌ای شکل قرار دارد. این تلفن هوشمند به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ به بازار عرضه شده که نکته مثبتی است. Galaxy A15 4G از تراشه مدیاتک Helio G99 برخوردار است که قدرت پردازشی مناسبی را در بازه قیمتی این گوشی هوشمند، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این چیپست ۶ نانومتری در بنچمارک AnTuTu V10 امتیازی حدود ۳۷۰,۰۰۰ را ثبت می‌کند.

اگر علاقه‌مند به خرید Galaxy A15 سامسونگ هستید، می‌تواند نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی این دستگاه را با پرداخت حدود ۷ میلیون تومان تهیه کنید. نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی این تلفن هوشمند نیز در حدود قیمت ۸ میلیون تومان قابل تهیه است.

همچنین شما می‌توانید به سراغ نسخه 5G گلکسی A15 سامسونگ بروید. مشخصات این گوشی مشابه نسخه 4G بوده، اما از تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس برخوردار است. قدرت پردازشی و مشخصات این چیپست مدیاتک مشابه Helio G99 است. در صورت تمایل می‌توانید نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی Galaxy A15 5G را با پرداخت ۸.۵ میلیون تومان تهیه کنید.

هواوی Nova 11i

اگر از علاقه‌مندان به برند هواوی هستید، Nova 11i پیشنهاد بعدی لیست «راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان» است. این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۶.۸ اینچی IPS LCD با رزولوشن FullHD+ و رفرش ریت ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ 4G وظیفه تامین نیروی پردازشی مورد نیاز این دستگاه را بر عهده دارد.

تنها دو لنز دوربین در قاب پشتی این تلفن هوشمند دیده می‌شود. دوربین اصلی به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین دوم، که از نوع تشخیص عمق است، وضوح ۲ مگاپیکسلی دارد. همانند سایر رقبا، Huawei Nova 11i به باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز بوده و از شارژر پرتوان ۴۰ واتی برخوردار است. ادعا شده که شارژر این دستگاه، ۶۰ درصد از ظرفیت باتری را در ۳۰ دقیقه پر می‌کند.

هواوی Nova 11i

Huawei Nova 11i

به طور کلی هواوی Nova 11i حرف زیادی در برابر رقبایی مانند Galaxy A25 و Poco X5 ندارد. این تلفن هوشمند هواوی نه از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و نه نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارد. تراشه در نظر گرفته شده برای آن نیز کمی ضعیف‌تر از گوشی های مذکور عمل می‌کند. اما اگر رابط کاربری هواوی برای شما جذاب بوده یا از طرفداران این برند هستید می‌توانید با پرداخت حدود ۸ میلیون تومان نسخه ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی هوشمند را تهیه کنید.

گوشی Realme 11 4G

ریلمی ۱۱ 4G آخرین پیشنهاد از لیست «راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان» است. این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۶.۴ اینچی super AMOLED با وضوح FullHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی برخوردار است. تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Helio G99 به عنوان قلب تپنده این تلفن هوشمند در نظر گرفته شده است. دو لنز دوربین در قاب پشتی این دستگاه دیده می‌شود.

دوربین اصلی به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز بوده و دوربین دوم با وضوح ۲ مگاپیکسلی از نوع تشخیص عمق است. باتری در نظر گرفته شده برای این تلفن هوشمند ظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری داشته و توسط آداپتور ۶۷ واتی شارژ می‌شود.

ریلمی ۱۱ 4G

Realme 11 4G

ریلمی ۱۱ از تراشه چندان قدرتمندی برخوردار نیست. همچنین به طور پیش‌فرض از اندروید ۱۲ بهرمند بوده که چندان به روز نیست. با وجود اما پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، ممکن است برخی کاربران را به خرید این تلفن هوشمند ترغیب کند. Realme 11 4G قیمت مناسبی نیز داشته و نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی آن در رنج قیمتی ۸ میلیون تومان قابل تهیه است.

نظر شما درباره این راهنمای خرید گوشی تا ۱۰ میلیون تومان چیست؟ انتخاب نهایی شما کدام دستگاه است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی