حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Snapdragon 778G Plus، اسنپدراگون ۶٩۵ ۵جی، اسنپدراگون ۶٨٠ ۴جی و اسنپدراگون ۴٨٠ پلاس رسماً معرفی شدند!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، کوالکام

کوالکام که سهم زیادی در بازار تراشه‌های موبایل دارد، محصولات مهمی را ارائه می‌دهد. کوالکام یکی از پیشروهای ارائه اینترنت 5G در تراشه‌های موبایل است. کوالکام امروز از چهار تراشه جدید Snapdragon 778G Plus، اسنپدراگون ۴٨٠ پلاس، Snapdragon 680 4G و Snapdragon 695 5G رونمایی کرده است.

ویژگی‌های تراشه Snapdragon 778G Plus

کوالکام مدتی پیش تراشه اسنپدراگون ٧٧٨ جی را رونمایی کرد. این تراشه، دارای عملکرد بسیار خوبی نسبت به رده‌اش بود.

 

تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ٧٧٨ جی / Snapdragon 778G کوالکام رسماً معرفی شد

 

به گزارش XDA Developers، کوالکام امروز از چندین تراشه ارتقاء یافته رونمایی کرده است. آمریکایی‌ها امروز نسخه ارتقاء یافته Snapdragon 778G که طی سال جاری معرفی شده بود را رسماً معرفی کردند. این تراشه میان رده جدید، Snapdragon 778G Plus نام دارد. این تراشه، عملاً مانند نسخه استاندارد است. اما برخی فاکتورها در CPU و GPU آن پیشرفته‌تر شده‌اند. اما این تمام ماجرا نیست. کوالکام در کنار اسنپدراگون ٧٧٨ جی پلاس، از سه تراشه دیگر با نام‌های اسنپدراگون ۴٨٠ پلاس، Snapdragon 695 5G و Snapdragon 690 4G نیز پرده برداشته است.

همانند Snapdragon 778G، نسخه پلاس آن نیز از پردازنده مرکزی با هسته‌های سفارشی Kryo 670 استفاده می‌کند. اما این پردازنده جدید، می‌تواند با حداکثر فرکانس کاری ٢.۵ گیگاهرتزی به جای ٢.۴ گیگاهرتزی اطلاعات را پردازش کند. همچنین پردازنده گرافیکی آن، همان Adreno 642L است. با این وجود، کوالکام آن را اورکلاک کرده است و ادعا می‌کند که شاهد ٢٠ درصد عملکرد بهتر نسبت به نسخه اصلی هستیم. در نهایت، باقی مشخصات از جمله پردازشگر تصویر، مودم اینترنت 5G، لیتوگرافی، تعداد ترانزیستور و دیگر موارد، مانند همان Snapdragon 778G هستند.

تراشه اسنپدراگون ۶٩۵ ۵ جی

کوالکام پیش از این، تراشه Snapdragon 690 را معرفی کرده بود. این تراشه، سال گذشته پا به عرصه وجود گذاشت. اما تراشه Snapdragon 695 5G، اکنون به عنوان نسخه قدرتمندتر آن موجود شده است. کوالکام می‌گوید که این تراشه، از اینترنت 5G در دو حالت mmWave و Sub-6GHz پشتیبانی می‌کند. به گفته کوالکام، عملکرد رندر گرافیکی و سرعت پردازش اطلاعات در پردازنده مرکزی این تراشه، به ترتیب تا ٣٠ و ١۵ درصد قدرتمندتر شده است.

این تراشه، دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با حداکثز فرکانس کاری ٢.٢ گیگاهرتزی و هسته‌های Kryo 660 است. پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 619 نام دارد. از آن جایی که این تراشه از mmWave پشتیبانی می‌کند، انتظار داریم که نسل جدید گوشی‌های ارزان‌تر اپراتور Verizon دارای چنین تراشه‌ای باشند.

چیپست اسنپدراگون ۶٨٠ با اینترنت ۴ جی

اسنپدراگون ۶۸٠ ۴ جی، یک تراشه کاملاً جدید برای گوشی‌های 4G است. لیتوگرافی این تراشه، ۶ نانومتری است. احتمال می‌دهیم که سازنده آن، TSMC باشد. این تراشه، از پردازنده مرکزی با هسته‌های Kryo 265 و پردازنده گرافیکی Adreno 610 استفاده می‌کند. مودم اسنپدراگون ۶٨٠ ۴ جی، Snapdragon X11 LTE نام دارد.

در بطن این تراشه، پردازشگر تصویر Spectra 216 قرار دارد. این تراشه، از فناوری شارژ سریع QC3 پشتیبانی می‌کند. این تراشه، برای دستگاه‌های مقرون به صرفه‌ای طراحی شده است که نمایشگری با حداکثر رفرش ریت ٩٠ هرتزی و وضوح +Full HD داشته باشند.

اسنپدراگون ۴٨٠ پلاس

در نهایت، نوبت به نسخه قدرتمندتر تراشه ارزان قیمت Snapdragon 480 می‌رسد. همان اسنپدراگون ٧٧٨ جی، اسنپدراگون ۴٨٠ نیز یک نسخه پلاس را دریافت کرده است. نسخه پلاس، کمی نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. این تراشه، همچنان از لیتوگرافی ٨ نانومتری سامسونگ، هسته‌های سفارشی Kryo 460 و پردازنده گرافیکی Adreno 619 بهره می‌برد.

اما مجدداً شاهد وجود پیشرفت‌هایی در پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی هستیم. این تراشه، برای گوشی‌های ارزان قیمت با پشتیبانی از اینترنت 5G طراحی شده است. مودم Snapdragon X51 5G، پشتیبانی از نمایشگرهای ١٢٠ هرتزی با حداکثر وضوح +Full HD، پردازشگر تصویر Spectra 345 و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع کوالکام +QC4، از دیگر مشخصات این تراشه اقتصادی است. ما انتظار داریم که این تراشه‌های تازه وارد، طی ماه‌های آینده در چند گوشی از برندهایی مانند نوکیا، ویوو، اوپو، ریلمی، شیائومی، آنر و… به کار گرفته شوند.

نظر شما در مورد این تراشه‌های جدید چیست؟ کدام یک را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، نمیشه چیز، زیادی گفت در مورد این چیپستها، همشون بودن فقط یکمی قویتر شدن همین،فقط از این لحاظ خوبن که گوشیهای ارزونتر هم میتونن فناوری 5جی داشته باشن با چیپستهای ارزونتر

Mahdi

به جز ۶۸۰ فورجی بنظرم بقیش اضافست ، اورکلاک شده ۷۷۸ که قدرتش اندازه همون ۷۸۰ میشه ، ۶۹۵ هم که اندازه همون ۷۵۰ جی میشه ، ولی فورجی ۶۸۰ بنظرم برای گوشی های فورجی پایین رده لازمه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️