حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی پوکو ایکس ۵ با اسنپدراگون ۶۹۵ و MIUI 13 معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | 8 دیدگاه | پوکو، شیائومی

خانواده Poco X5 رسما معرفی شدند و چندی پیش با مدل پرو آن آشنا شدیم. شیائومی تصمیم به ارتقا تراشه Poco X5 Pro داشته و حالا تراشه نسل قبلی آن را به مدل ساده این سری می‌دهد. بله شیائومی پوکو ایکس ۵ با اسنپدراگون ۶۹۵ همراه است. این دستگاه اما متاسفانه نه تنها اندروید ۱۲ دارد بلکه حتی رابط کاربری به MIUI 14 را مانند پرو به همراه ندارد و با MIUI 13 پیش فرض فروخته می‌شود.

شیائومی پوکو ایکس ۵

شیائومی پوکو ایکس 5 چیپست اسنپدراگون 695 مدل پرو نسل قبلی خود یعنی پوکو X4 پرو را ارائه می‌دهد اما مدل حداقلی آن 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. مانند مدل پرو جدید، نسخه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز وجود دارد. خوشبختانه دارای اسلات microSD برای ارتقا حافظه داخلی تا 1 ترابایت بیشتر است. البته باید توجه داشته باشید این گوشی دارای یک اسلات کارت هیبریدی بوده و این یعنی یا ۲ سیم کارت یا ۱ سیم کارت و مموری کارت.

اندازه صفحه نمایش 6.67 اینچی با وضوح FHD+ و رفرش‌ریت 120 هرتز است. با این حال، این یک پنل 8 بیتی بوده و از گوریلا گلس 3 قدیمی‌تر استفاده می‌کند. اوج روشنایی حتی بالاتر از مدل پرو است و به حداکثر 1200 نیت می‌رسد.

دوربین و باتری بیشتر شبیه چیزی است که یک Poco X4 ساده فرضی ممکن بود باشد. اگر به یاد داشته باشید سری پوکو ایکس ۴ اصل مدل ساده نداشت و فقط مدل‌های پرو و جی‌تی در آن عرضه شدند.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بوده و در بخش فیلم‌برداری به دلیل چیپ ست محدود به فیلم برداری 1080p است. یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 118 درجه و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی، به علاوه یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی مجموعه دوربین‌های دیگر را تشکیل می‌دهند.

باتری با همان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی را داراست، هرچند سرعت شارژ به 33 وات کاهش می‌یابد. خوشبختانه شما هنوز یک شارژر درون جعبه دارید، اما یک آداپتور 33 واتی که می تواند شارژ 0-100٪ را تا 68 دقیقه انجام دهد.

در حالی که اتصال بی سیم تا حدودی قدیمی تر از مدل پرو است و Wi-Fi 5، بلوتوث 5.1 را ارائه می‌دهد اما این دستگاه هنوز دارای جک هدفون 3.5 میلی متری، فرستنده IR و (در برخی مناطق) NFC است.

قیمت پوک ایکس ۵ چقدر است؟

قیمت Poco X5 در مدل‌های زیر برابر است با:

  1. ۱- ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برابر ۲۵۰ دلار
  2. ۲- ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برابر ۳۰۰ دلار

خریداران اولیه تا ۵۰ دلار تخفیف خواهند گرفت.

نظر شما درباره Poco X5 چیست؟

پوکو ایکس ۵ پرو با اسنپدراگون 778G و اندروید ۱۲ رسما معرفی شد

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اه اینم که ارزش خرید نداره ، برای مقایسه بگم پوکو ایکس۴ جی‌تی از خود پوکو ارزش خرید خیلی بالاتری داره ، پردازندش که جفت این گوشی ها رو می‌بلعه

BeFair

آره

اون دیمنسیتی های بنده خدا الکی کم لطفی می‌بینن

BeFair

باز صد رحمت به اون مدل پرو که اقلا می‌یو آی ۱۴ داره

این حتی می‌یو آی ۱۳ آخه؟!

چی فکر می کنی؟!

Mahdi

ولی این دوستمون که بنظر میاد سهامدار شیائومیه میگه از رقبای هم قیمتش بهتره ، خیلی گوشی های بهتر از این وجود داره تو این قیمتا

Mahdi

۱۱ لایت ان‌ای – ۱۲ لایت – ۱۲تی – پوکو ایکس۴ جی‌تی اینا از خود برند شیائومی هست ، برند های دیگه زیاد وارد بازار ما نمیشن وگرنه خیلی گوشی های بهتری از این موجوده در بازار جهانی

Mahdi

الان مثلا تو میری تو بازار جهانی این گوشیا رو میخری؟ ، این گوشی ۳۰۰ دلاره ضرب ۴۵تومن کنی میشه ۱۳۵۰۰ اونم بدون رجیستر در صورتی که ۱۲ لایت ۱۲۵۰۰ گیر میاد

Mahdi

پس چطوری ۱۲ تی ۱۳ تومنه ۶۰۰ یورو؟

BeFair

نیست داداش من، چرا بالاتر باشه؟

من خودم ترجیح میدم برم حتی گلکسی A23 بردارم

همه چیز که تراشه نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)