حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ پس از مدت ها انتظار رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، سامسونگ

سامسونگ در ماه مارس از گلکسی A53 رونمایی کرد. اما این شرکت تصمیم گرفت تا مسیر اپل را طی کند و برخی از مشخصات سخت افزاری میان رده جدید خود را فاش نکرد. به نظر می‌رسد سامسونگ فقط اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که اکثر مصرف کنندگان به آن نیاز دارند. حدس زده می‌شد که پردازنده به کار گرفته شده در Galaxy A53 اگزینوس ۱۲۸۰ باشد. حالا پس از گذشت یک ماه از رونمایی A53، تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ معرفی شده. چیپست مذکور در بسیاری از میان رده های سامسونگ مانند A33، M33 و A53 به کار گرفته شده است.

اگزینوس ۱۲۸۰ با فناوری ساخت ۵ نانومتری معرفی شد

تراشه جدید اگزینوس ۱۲۸۰ بر اساس فناوری ساخت ۵ نانومتری EUV سامسونگ ساخته شده است. CPU این چیپست از دو هسته Cortex-A78 و شش هسته Cortex-A55 تشکیل شده است. Exynos 1280 از پردازنده گرافیکی Mali-G68 برخوردار بوده و از شبکه اینترنت mmWave 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این تراشه دارای یک واحد پردازش عصبی داخلی است. NPU اگزینوس ۱۲۸۰ عملکرد هوش مصنوعی دوربین را افزایش می‌دهد. همچنین باید اشاره کرد که این چیست از رم LPDDR4X و حافظه های ذخیره سازی UFS 2.2 پشتیبانی خواهد کرد.

Exynos 1280

جدیدترین تراشه میان رده سامسونگ از صفحه نمایش های FullHD+ و ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین پردازشگر تصویر این چیپست (ISP) از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و سه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نیز پشتیبانی خواهد کرد. تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (EIS) اگزینوس ۱۲۸۰ حتی در فیلم‌برداری های 4K ۳۰ فریم بر ثانیه نیز فعال خواهد بود. در بخش اتصالات باید اشاره کنیم که این پردازنده از وای فای دو بانده 802.11ac برخوردار است. متاسفانه گزارش وب‌سایت GizChina هیچ اشاره ای به پشتیبانی از استاندارد Wi-Fi 6 یا 6E نمی‌کند. اما خوشبختانه گفته می‌شود که این تراشه از بلوتوث ۵.۲ پشتیبانی می‌کند. تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ احتمالا در چند ماه آینده در تعداد بیشتری از گوشی های سری M و A سامسونگ استفاده خواهد شد.

بنچمارک اگزینوس ۱۲۸۰ روی Galaxy A53 سامسونگ منتشر شد: عقبگرد قابل توجه نسبت به Galaxy A52s

نظر شما درباره تراشه جدید میان رده سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی