حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت روسیه از اپل به بهانه امتناع این شرکت از انجام تعهدات خود صورت گرفت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سیاست

طبق گزارش ها، بار دیگر شاهد شکایت روسیه از اپل هستیم و دلیل این نبرد حقوقی میان روسیه و اپل نیز امتناع اپل از بومی سازی داده ها در روسیه است. این وضعیت را مطمئنا برای آخرین بار نمی‌بینید، زیرا به هر حال تحریم های متعددی علیه روسیه اعمال شد و طبیعی است که این کشور نیز به آنها پاسخ دهد. همه چیز از تصمیم یکجانبه این کشور برای حمله به اوکراین شروع شد. با این وجود که برخی از شرکت‌ های فناوری تلاش می‌کنند حتی با وجود محدودیت‌ های بزرگ به ارائه خدمات خود در کشور ادامه دهند. با این حال، برخی دیگر از آنها این کشور را تحریم می‌کنند. اکنون اما دولت روسیه در حال اتخاذ تدابیر جدیدی علیه این شرکت‌ های فناوری است تا اساساً با اقدامات «تلافی جویانه» با آنها برخورد کند.

طبق ماده 13.11 قسمت 8 قانون تخلفات اداری فدراسیون روسیه، اپراتور هایی که هنگام جمع آوری اطلاعات از طریق اینترنت و سایر کانال ها از مقررات مربوطه قانون داده های شخصی روسیه پیروی نکنند، پاسخگو خواهند بود. ظاهراً، دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو به شماره 422 دقیقاً یک ماه دیگر رسيدگی به این پرونده را شروع خواهد کرد. در ماه گذشته مقامات روسی از سرویس فدرال ضد انحصار روسیه، مجوز شروع تحقیقات ضد انحصار در اپ استور را دریافت کردند. دیدن این اتفاق در حال حاضر نادر است، به خصوص که در حال حاضر اپل و سایر غول های فناوری نیز متقابلاً محدودیت هایی را برای روسیه اعمال می‌کنند.

شکایت روسیه از اپل به بهانه امتناع این شرکت از انجام تعهدات خود صورت گرفت

روسیه می‌خواهد به سهم بازار اپل ضربه بزند

اپل روسیه را تحت فشار قرار می‌دهد و پلتفرم های خود را در این کشور محدود می‌کند. این اقدامات راه این شرکت برای حمایت از اوکراین و پیروی از تحریم های غرب است. با این حال، وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه بیان می‌کند که این امور به فعالیت های اپل در این کشور پایان می‌دهند. او می‌گوید با ایجاد مشکلات پرداخت و دانلود اپلیکیشن ها، تعداد کاربران آیفون اپل قطعاً کاهش خواهد یافت. در نتیجه سهم بازار این شرکت تا پایان سال 2024 کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

برای یادآوری، به دلیل درگیری های مداوم بین روسیه و اوکراین، اپل فروش آیفون در روسیه را محدود اعلام کرد. با این حال، این شرکت همچنان در حال انجام این کار است. همچنین هنوز از دستگاه های موجود در بازار پشتیبانی می‌کند، اما ظاهراً این شرایط به زودی تغییر خواهد کرد.

شایان ذکر است که اپل تنها شرکتی نیست که در معرض خشم روسیه قرار دارد. این کشور همچنین از دیگر شرکت های بزرگ فناوری نیز شکایت می‌کند. به نقل از منبع، این فهرست شامل Google، Airbnb، Pinterest، Likeme، Twitch، و United Service Parcel Service Inc است. همه این شرکت‌ ها در وضعیت مشابهی با عنوان “نقض قوانین داده های شخصی” هستند. البته شایان ذکر است که گوگل اولین جریمه خود را در سال گذشته دریافت کرد. این موضوع در نتیجه عدم انطباق گوگل با ذخیره اطلاعات شخصی کاربران روسی در این کشور بود.

ظاهراً اگر هوآوی تصمیم به حمایت از روسیه بگیرد، وضعیت جدیدی که با شکایت روسیه از اپل به وجود می‌آید ممکن است به شدت به نفع هواوی باشد. دیدگاه شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری