حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۱۲ و هرآنچه که مایکروسافت برای سیستم عامل بعدی خود در نظر گرفته است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، اخبار، مایکروسافت

مایکروسافت با عرضه ویندوز ۱۱ نشان داد که در زمینه نرم‌افزاری، توسعه هیچگاه به پایان نمی‌رسد و همیشه می‌توان پیشرفت‌های چشمگیری ارائه کرد. حالا گویا مایکروسافت برنامه‌های بزرگ‌تری دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره ویندوز ۱۲ و هرآنچه که مایکروسافت برای سیستم عامل بعدی خود در نظر گرفته است صحبت کنیم.

ویندوز ۱۲ و هرآنچه که مایکروسافت برای سیستم عامل بعدی خود در نظر گرفته است

اگرچه مایکروسافت در اوایل توسعه نسخه بعدی ویندوز است و در حال حاضر روی ویندوز ۱۲ کار می‌کند، اما نسخه آینده این سیستم عامل معروف به نام پروژه Next Valley، اکنون در مراحل برنامه ریزی است و حداقل دو سال طول خواهد کشید تا اولین نسخه تکمیل شده آن در دسترس قرار گیرد. با فرض بر اینکه اطمینان کمی در مورد سیستم عامل آینده مایکروسافت وجود دارد.

عرضه زودهنگام ویندوز ۱۲ به عنوان آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ بسیار محتمل است

با تکیه بر این نام، می‌توان در مورد آنچه که ممکن است سیستم عامل آینده این شرکت برای کاربران به ارمغان بیاورد، حدس و گمان زیادی مطرح شده است. در واقع، ما کاملا مطمئن نیستیم که سیستم عامل آینده ردموندی‌ها واقعا نام ویندوز ۱۲ را دریافت کند یا خیر. اما در ادامه به برخی از مهم‌ترین تغییرات آن می‌پردازیم.

ویندوز ۱۲ رابط کاربری پویا تری را به ارمغان می‌آورد

ویندوز ۱۲

رابط کاربری پویاتر یکی از ویژگی‌هایی است که بسیاری می‌خواهند آن را در نسخه آینده ویندوز تجربه کنند. منظور ما این است که مایلیم محیط کاری جدیدی را ببینیم که به طور موثرتری سخت افزار مورد استفاده را در خود جای دهد. طراحی صاف UI ویندوز ۱۱ هنگام استفاده روی دسکتاپ یا لپ تاپ (با ماوس و کیبورد) عالی است. اما تبلت‌ها که دستگاه‌های مبتنی بر لمس هستند، خیلی تجربه جذابی ارائه نمی‌دهند. بنابراین هنوز پتانسیل برای توسعه این سیستم عامل وجود دارد.

مقیاس پذیری بیشتر ویندوز ۱۲ نسبت به ویندوز ۱۱
با گفتن این موضوع، ما می‌خواهیم شاهد مقیاس پذیری مداوم‌تری در صفحه باشیم. ویندوز همیشه یک سیستم عاما نسبتا متناسب با همه دستگا‌ه‌ها بوده که برای عملکرد با تنظیمات سخت افزاری مختلف طراحی شده است. توانایی بیشتر برای تطبیق با سخت‌افزار چیزی است که دیدن آن در ویندوز ۱۲ فوق‌العاده جالب خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر قرار بود ویندوز ۱۲ بر روی یک لپ‌تاپ میان رده با منابع سخت‌افزاری کمتر نصب شود، برخی از خدمات به طور کامل قابل استفاده نبودند. هر موردی (مانند ادغام با اکوسیستم ایکس باکس یا برخی ویجت‌هایی که نیازمند منابع بیشتر هستند) ممکن است به منظور بهبود عملکرد سیستم حذف شوند. کاربرانی که از این نوع لپ‌تاپ استفاده می‌کنند، نمی‌توانند بازی‌های زیادی را انجام دهند که به منابع بالایی نیاز دارند.

ویندوز ۱۲ یکپارچه سازی عمیق‌تری با اندروید ارائه خواهد داد

ویندوز ۱۲

در نهایت، می‌توانیم بلافاصله از تلاش‌های مایکروسافت در تبدیل ویندوز ۱۱ به سیستم عامل پیشرفته‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی قدردانی کنیم. همانطور که دیدیم، کاربران، ویندوز ۱۱ را از نظر قابلیت استفاده و طراحی رابط با macOS مقایسه می‌کنند. تعامل بین آیفون و مک معمولا برای کاربران اپل لذت بخش است. زیرا این دو سیستم به خوبی با هم ادغام می‌شوند، اما macOS هنوز در برخی زمینه‌ها برتری دارد. این شامل حوزه ادغام با سیستم عامل تلفن‌های همراه است.

ویندوز ۱۲ احتمالا اولین سیستم عامل cloud-based مایکروسافت خواهد بود

به گفته خبرگزاری GizChina، مایکروسافت قبلا تلاش مشابهی را با افزودن پشتیبانی از پلتفرم اندروید آغاز کرده است، اما هنوز مشکلات مهمی وجود دارند که باید برطرف شوند، مانند عدم دسترسی به نوتیفیکشن سنتر (مرکز اعلان) دستگاه تلفن همراه از سیستم عامل ویندوز یا نیاز به نصب برنامه‌های اضافی برای دسترسی مستقیم به گوشی هوشمند از سیستم عامل ویندوز. ادغام بهتر دو سیستم عامل در ویندوز ۱۲ ممکن است پیشرفت قابل توجهی در توسعه این پلتفرم باشد.

اگرچه ما در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد نسخه آینده ویندوز مایکروسافت نداریم، اما بارها دیده‌ایم که این شرکت چقدر فعالانه در حال آزمایش ویژگی‌های جدید در ویندوز ۱۱ بوده است. ویژگی‌هایی که برای اولین بار با آپدیت نسخه 22H2 در دسترس قرار گرفتند و هنوز در نسخه‌های پیش‌نمایش استفاده می‌شوند. برای مثال، کاربران منتظر نوار جستجوی Task Manager جدیدی هستند و به زودی امکان تصویربرداری از صفحه نمایش بدون استفاده از برنامه‌های جانبی و شخص ثالث وجود خواهد داشت.

با ویندوز ۱۲، ممکن است انتظار قابلیت‌های جدیدتری را داشته باشیم؛ زیرا مایکروسافت همچنان به توسعه سیستم عامل خود در این سبک ادامه می‌دهد. باید منتظر اعلامیه‌های رسمی اولیه برای این نسخه جدید باشیم و همچنین امیدواریم که این سیستم عامل نسبت به ویندوز ۱۱ فعلی بسیار سریع‌تر و عملکرد بهتری داشته باشد. در ادامه نیز باید مشخصات مورد نیاز برای اجرای سیستم عامل و بسیاری از جزئیات دیگر را بررسی کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان