حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری آیفون ١٣ مینی مشخص شد: قابل تحمل‌تر از قبل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تست، عمر باتری

فعلاً این آخرین باری بود که اپل سری مینی آیفون‌های جدید خود را ارائه داد. چرا که سال آینده، خبری از مدل مینی آیفون‌های جدید نخواهد بود. حال، عمر باتری آیفون ١٣ مینی مشخص شده است. نسل قبلی این گوشی، بازدهی باتری خوبی نداشت. اما آیا این اتفاق در نسل جدید نیز رخ داده است؟

گوشی iPhone 13 Mini

در رویداد California Streaming، مانند سال گذشته از مدل مینی آیفون‌های جدید با اندازه بسیار کوچک پرده برداری شد.

 

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی با تراشه اپل A15 به همراه ناچ کوچکتر و فیلم برداری حرفه ای رسما معرفی شدند

 

مجموعه Gsmarena، از آن دسته معدود وب سایت‌هایی بود که سری آیفون ١٣ را به طور کلی بررسی کرده بود. ما پیش‌تر شاهد انتشار نتایج عمر باتری آیفون ١٣، آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس بوده‌ایم. اما در نهایت، نوبت به آیفون ١٣ مینی رسید تا به عنوان آخرین عضو باقی مانده از این خانواده، در بررسی Gsmarena ظاهر شود. اما پیش از پرداختن به عمر باتری آیفون ١٣ مینی، مشخصات آن را مرور می‌کنیم:

– نمایشگر ۵.۴ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ۶٠ هرتزی

-تراشه Apple A15 Bionic

– سیستم عامل iOS 15 پیش فرض

– باتری ٢,۴٣٨ میلی آمپر ساعتی

– پشتیبانی از توان شارژ ١۵ واتی

عمر باتری آیفون ١٣ مینی

عمر باتری آیفون ١٣ مینی

آیفون ١٣ مینی، یک گوشی کامپکت و خوش دست است. البته این خوش دستی و ابعاد کوچک، منجر به ایجاد یک سری محدودیت می‌شود. اصلی‌ترین محدودیت در این بین، ظرفیت باتری کم‌تر نسبت به دیگر گوشی‌های رقیب است. ظرفیت باتری آیفون ١٣ مینی، تنها ٢,۴٣٨ میلی آمپر ساعت است. نسل قبل این گوشی، بازدهی باتری چندان جالبی نداشت. اما عمر باتری آیفون ١٣ مینی چطور است؟

در تست‌های استفاده ترکیبی، آیفون ١٣ مینی موفق شد تا حدود ٧۵ ساعت دوام بیاورد. در نتیجه، عمر باتری این دستگاه در بازه “متوسط” قرار می‌گیرد. عمر باتری نسل قبل، در بازه “ضعیف” بود. این گوشی در تست تماس 3G حدود ١۴ ساعت دوام آورده است. در تست‌های بخش وب گردی و پخش ویدئو، به ترتیب حدود ١٣ و ١٣:٣٠ ساعت روشن مانده است که پیشرفت نسبتاً خوبی محسوب می‌شود. در تصویر زیر، مقایسه میزان بازدهی باتری آیفون ١٣ مینی با برخی از رقبای آن موجود است:

تست سرعت شارژ کوچک‌ترین آیفون امسال

آیفون ١٣ مینی به مانند دیگر اعضای این سری، از شارژر ٢٠ واتی پشتیبانی نمی‌کند. بلکه توان آن، ١۵ وات است که به دلیل محدودیت‌های دفع حرارت این گوشی است. مشخصاً این شارژر درون جعبه تعبیه نشده است و می‌بایست آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. اما اجازه بدهید تا وارد جزئیات سرعت این شارژر برویم.

باتری کوچک آیفون ١٣ مینی به وسیله این شارژر، تا ۶١ درصد طی نیم ساعت شارژ می‌شود. همچنین شارژ شدن کامل این گوشی، تا ٨۴ دقیقه به طول می‌انجامد. در کل، آیفون ١٣ مینی سرعت شارژ بدی ندارد.

نظر شما در مورد تست‌های باتری و شارژر این گوشی چیست؟ آیا این میزان از بازدهی باتری و سرعت شارژر، شما را راضی نگه خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️