حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ مینی مشخص شد: در حد آیفون ١٢ پرو مکس!

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل، اخبار، دوربین

اپل طی مراسم رسمی رونمایی از خانواده آیفون ١٣، اعلام کرد که این گوشی‌ها با بهبود اساسی عملکرد دوربین همراه شده‌اند. اما آیا این رابطه در مورد ارزان‌ترین گوشی این نسل میز صدق می‌کند؟ امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ مینی اخیراً مشخص شده است. این امتیاز، به ما نشان می‌دهد که گوشی کامپکت جدید اپل چه عملکردی دارد.

گوشی iPhone 13 Mini

اپل در رویداد ٢٣ شهریور خود، از ۴ گوشی جدید پرده برداری کرد. ارزان‌ترین و کوچک‌ترین گوشی در این بین، iPhone 13 Mini بود.

 

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی با تراشه اپل A15 به همراه ناچ کوچکتر و فیلم برداری حرفه ای رسما معرفی شدند

 

مجموعه DxOMARK، امروز نتایج تست دوربین آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ مینی را به اشتراک گذاشته است. ما در ترنجی به امتیاز دوربین آیفون ١٣ پرو پرداختیم. بنابراین، اکنون نوبت به آیفون ١٣ مینی می‌رسد. اما بهتر است پیش از بررسی امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ مینی، مروری بر مشخصات کلیدی آن داشته باشیم.

مشخصات دوربین اصلی:

– سنسور اصلی ١٢ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های ١.٧ میکرومتری / فاصله کانونی ٢۶ میلی متری / میزان گشودگی دیافراگم F/1.6 / لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت

– سنسور ١٢ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های فوق عریض / فاصله کانونی ١٣ میلی متری و زاویه دید ١٢٠ درجه‌ای

– قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

مشخصات دوربین سلفی:

سنسور ١٢ مگاپیکسلی IMX514 با اندازه پیکسل‌های ١ میکرومتری / اندازه ١/٣.۶” اینچی (مشابه نسل قبل)

– حسگر 3D

– قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

امتیاز DxO دوربین اصلی آیفون ١٣ مینی

امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ مینی

معمولاً از گوشی‌های کامپکت، انتظار چندانی در بخش سیستم دوربین نمی‌رود. دلیل این امر، محدودیت فضا و عدم وجود گزینه‌های زیاد برای سیستم‌های دوربین پیشرفته است. اما چنین اتفاقی در آیفون ١٣ مینی رخ نداده است. این گوشی، توانسته است امتیاز DxO دوربین اصلی ١٣٠ را به دست بیاورد. این امتیاز، از پیشرفت اساسی نسبت به نسل قبل و عملکردی بهبود یافته حکایت دارد.

بنابراین، این امتیاز بر ادعای اپل، صحه گذاری می‌کند. این گوشی در بخش عکاسی امتیاز ١٣٨ را کسب کرده است. این امتیاز در بخش‌های زوم و فیلم برداری، به ترتیب برابر با ۵۵ و ١١٧ می‌باشد.غالب تفاوت امتیاز دوربین اصلی این گوشی و آیفون ١٣ پرو، در بخش کیفیت زوم است. اگر به یاد داشته باشید، آیفون ١٢ مینی امتیاز ١٢٢ را کسب کرده بود و حتی از آیفون ١١ پرو مکس نیز امتیاز کم‌تری داشت. اما آیفون ١٣ مینی، با کسب امتیاز ١٣٠ کیفیتی در حد آیفون ١٢ پرو مکس را در اختیار دارد. در عکس زیر، نمونه تصویر ثبت شده با دوربین اصلی آیفون ١٣ مینی قابل مشاهده است.

نقاط ضعف و نقاط قوت دوربین گوشی کامپکت جدید اپل

مجموعه DxOMARK مانند بررسی دوربین آیفون ١٣ پرو، نقاط ضعف و نقاط قوت دوربین اصلی آیفون ١٣ مینی را نیز ذکر کرده است. این مجموعه ادعا می‌کند که آیفون ١٣ مینی از همان نقاط قوت دوربین آیفون ١٣ پرو بهره مند است. این موضوع، می‌تواند برای علاقه مندان به عکاسی با یک گوشی کوچک، جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد. در ادامه، حتی نقاط ضعف ذکر شده برای دوربین این گوشی، مشابه آیفون ١٣ پرو هستند!

امتیاز DxO دوربین سلفی iPhone 13 Mini

ما در پست امتیاز دوربین آیفون ١٣ پرو در DxOMARK، امتیاز DxO دوربین سلفی iPhone 13 Pro را نیز مورد بررسی قرار دادیم. شایان ذکر است که مشخصات و عملکرد دوربین سلفی این گوشی، مشابه آیفون ١٣ پرو است. در نتیجه، ما شاهد تفاوت کلیدی در این بین نیستیم.

 

امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ پرو مشخص شد: پیشرفتی بارز!

 

نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ مینی چیست؟ آیا شما از عملکرد دوربین این گوشی کامپکت استقبال می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

پرو مکث هم تست کرده امتیازش رو زده ۱۳۷

mostafa3

ببخشید پرو بود نه پرو مکث 😑👍

ali

فرقی نداره دوربینشون یکی هست.

Faez

عملکرد دوربینشون ولی دقیقا یکی نیست

Faez

منتظرم بقیه پرچمدارا معرفی شن ببینم اونا چی شدن
این امتیاز برا آیفون ۱۳ مینی خیلی خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️