حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا G42 5G با تراشه اسنپدراگون و قابلیت تعمیر توسط کاربر معرفی شد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، نوکیا

این روز ها متمایز ساختن یک تلفن هوشمند مقرون به صرفه اندرویدی کار آسانی نیست. اما نوکیا به خوبی این کار را انجام داده است. نوکیا G42 5G گوشی جدید این برند با قیمت ۱۹۹ پوند (معادل ۲۴۹ یورو) است. این گوشی یک ویژگی برجسته دارد. باتری، نمایشگر، قاب پشتی و پورت شارژ این تلفن هوشمند با استفاده از ابزار های ساده و توسط هر کسی قابل تعمیر است‌. با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به مشخصات این گوشی مقرون به صرفه جدید نوکیا بیندازیم.

تنها تا دو سال آپدیت اساسی اندروید برای نوکیا G42 5G ارائه می‌شود

تمامی قطعات قابل تعویض Nokia G42 5G به مدت ۵ سال از طریق iFixit در دسترس خواهند بود. در صورت تمایل، این شرکت خدمات تعمیر حرفه ای را نیز ارائه می‌کند. این قابلیت تعمیر پذیری بالا، طول عمر یک تلفن هوشمند را افزایش خواهد داد. اما تعهد پشتیبانی نرم افزار چیز دیگری را نشان می‌دهد. Nokia G42 5G تنها دو سال موفق به دریافت آپدیت اساسی اندروید خواهد شد. و فقط سه سال نیز آپدیت های امنیتی را دریافت خواهد کرد. در حقیقت این تلفن هوشمند پس از سال ۲۰۲۶ میلادی، دیگر هیچ به روز رسانی را دریافت نمی‌کند.

Nokia G42 5G

کمپانی HMD Global، سازنده گوشی‌های نوکیا، می‌گوید که با توجه به هزینه ها و بازخورد کاربران این تصمیم را گرفته است‌. احتمالا این شرکت معتقد است که مردم پس از گذشت ۲-۳ سال، گوشی هوشمند خود را عوض خواهند کرد. این به روز رسانی کوتاه مدت، با ۵ سال قابلیت تعمیر این تلفن هوشمند جدید نوکیا سازگاری ندارد. برای مثال، نوکیا جی ۴۲ را با گوشی هوشمند Fairphone 4، که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، مقایسه کنید. این تلفن هوشمند Fairphone تا ۵ سال آپدیت های امنیتی را دریافت خواهد کرد. البته HMD Global معتقد است که استفاده از سخت افزار قدیمی و قیمتی بالاتر، «مطلوب مصرف کننده» نیست.

بزرگترین تغییر نوکیا جی ۴۲ نسبت به G22 برخورداری از تراشه ای جدید و اینترنت فایوجی است

نوکیا G22 با قیمت ۱۴۹,۹۹ پوند در اوایل سال جاری میلادی با قابلیت تعمیر پذیری توسط کاربر عرضه شد. بزرگترین تغییر Nokia G42 نسبت به برادر کوچکتر خود، برخورداری از شبکه اینترنت 5G است‌. G22 از تراشه Unisoc T606 بهره می‌برد. اما Nokia G42 5G از تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس برخوردار است. این تلفن هوشمند تنها با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی قابل تهیه خواهد بود. اما در دو نسخه با رم های ۴ و ۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. این دستگاه از کارت حافظه microSD (حداکثر تا ۱ ترابایت) پشتیبانی می‌کند.

Nokia G42 5G

همان طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، یکی دیگر از تغییرات نوکیا G42 5G نسبت به G22، برخورداری از رنگ بنفش جدیدی است. تمام مشخصات کلیدی دیگر، از جمله باتری قابل تعویض ۵,۰۰۰ میلی آمپری، یکسان باقی مانده است‌. HMD Global  ادعا می‌کند که Nokia G42 تا سه روز (احتمالا با استفاده بسیار سبک) شارژ دهی خواهد داشت. باتری این تلفن هوشمند پس از ۸۰۰ چرخه شارژ (حدود ۴ سال) می‌تواند ۸۰ درصد از ظرفیت خود را حفظ کند.

Nokia G42 5G

سه لنز دوربین در قاب پشتی Nokia G42 5G دیده می‌شود. دوربین اصلی این دستگاه وضوح ۵۰ مگاپیکسلی داشته و دو دوربین دیگر (یکی از نوع اولترا واید و دیگری از نوع تشخیص عمق) دارای سنسور ۲ مگاپیکسلی هستند. دوربین سلفی این تلفن هوشمند نیز وضوح ۸ مگاپیکسلی دارد. این دستگاه از درگاه USB type-C برخوردار بوده و از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند . خوشبختانه جک ۳.۵ میلی متری صدا در این گوشی حذف نشده است.

نوکیا G22 معرفی شد: تعمیرپذیری بالا

صفحه نمایش جدیدترین گوشی مقرون به صرفه نوکیا اندازه ۶.۵ اینچی و پنل LCD دارد. این نمایشگر دارای وضوح HD+ و رفرش ریت ۹۰ هرتزی است‌‌. Nokia G42 5G وزن ۱۹۴ گرمی داشته و همان طور که در ابتدا اشاره شد، با قیمت ۱۹۹ پوند/ ۲۴۹ یورو در دسترس کاربران قرار گرفته است.

نظر شما درباره Nokia G42 5G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی