حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی Fairphone 4 رسما معرفی شد: احتمال آپدیت تا Android 15 و ۵ سال گارانتی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

پس از مدتی شایعه های کم رنگ، گوشی Fairphone 4 به صورت رسمی شده است. گوشی های Fairphone قابل ارتقا و با توانایی تعمیر خیلی بالا هستند. در کنار آن این بار وعده رسمی آپدیت تا اندروید ۱۳ است اما احتمال ارایه آپدیت های اندروید ۱۴ و اندروید ۱۵ را هم وجود دارد.

گوشی Fairphone 4

برند Fairphone به دلیل رویکرد دوستدار محیط زیست خود در زمینه تولید تلفن های هوشمند و همچنین طراحی های مناسب برای تعمیر، شهرت خود را به دست آورد. این شرکت سال گذشته Fairphone 3 Plus را به عنوان مدل با ارتقا ساده معرفی کرد، اما اکنون در Fairphone 4 ارتقاء عمده ای ارایه شده است.

تلفن هوشمند جدید دارای ارتقاء قابل توجهی در بسیاری از زمینه ها است، که از چیپست میان رده Snapdragon 750G 5G شروع می شود. این یک پیشرفت عظیم در قدرت نسبت به Snapdragon 632 4G مقرون به صرفه است که در نسل قبلی استفاده شده بود. Fairphone می افزاید که تلفن آن از 12 باند 5G و 17 باند 4G پشتیبانی می کند، اگرچه ما حدس می زنیم که mmWave در اینجا در دسترس نیست.

Fairphone 4

Fairphone 4

این دستگاه همچنین یک صفحه نمایش 6.3 اینچی FHD+ از نوع LCD با پوشش Gorilla Glass 5 ارایه می کند. حاشیه این نمایشگر واقعا زیاد است! برای تامین انرژی این دستگاه یک باتری 3،905mAh با قابلیت شارژ سریع 4 و USB PD 2.0 دارد. این شرکت می گوید که باتری آن با استفاده از آداپتور ۲۰ واتی Quick Charge 4 باید در کمتر از 30 دقیقه 50٪ شارژ شود.

از جنبه عکاسی، Fairphone 4 یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با OIS، یک دوربین عکاسی فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی (میدان دید 120 درجه)، و یک سنسور ToF برای ثبت اطلاعات عمق صحنه را در خود جای داده است. یک دوربین ۲۵ مگاپیکسلی در ناچ قطره ای قرار دارد.

سایر ویژگی های قابل توجه شامل پشتیبانی از دو سیم کارت (با سیم کارت فیزیکی و eSIM)، قابلیت های NFC ، اسکنر اثر انگشت جانبی و مقاومت در برابر پاشش آب IP54 است. تلفن جدید همچنین از شش ماده جدید با قابلیت بازیافت بالا استفاده می کند و مجموع این نوع مواد را تا ۱۴ عدد می دهد.

Fairphone 4

Fairphone 4

گوشی Fairphone 4 از ۳ آبان ۱۴۰۰ در دسترس خواهد بود و پیش فروش آن از امروز آغاز می شود. انتظار می رود مبلغ معادل 671 دلار آمریکا برای نسخه 6 گیگابایتی/128 گیگابایتی در رنگ خاکستری درخواست شود. به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید؟ پس می توانید از انتخاب 8GB/256GB با قیمتی معادل 752 دلار آمریکا در رنگ های خاکستری و سبز استفاده کنید.

این شرکت همچنین وعده های بزرگی در مورد پشتیبانی می دهد و می گوید ارتقاء اندروید 12 و 13 را تضمین می کند و قصد دارد اندروید 14 و 15 را نیز ارائه دهد. این به لحاظ نظری بدان معنی است که تلفن تا سال 2024 به روزرسانی سیستم عامل را دریافت می کند. اما فیرفون در بیانیه مطبوعاتی خود به طور خاص اشاره کرد که قصد دارد به روزرسانی سیستم عامل را تا پایان سال ۲۰۲۷ ارائه دهد، “علی رغم اتمام حمایت تامین کننده چیپست”.

در هر صورت، این شرکت می افزاید که برای دو سال اول وصله های امنیتی ماهانه ارائه می دهد و احتمالاً پس از آن به سرعت کمتری تبدیل می شود (به عنوان مثال وصله های سه ماهه).

۵ سال گارانتی

وعده قابل توجه دیگر این است که تلفن جدید پنج سال گارانتی دریافت می کند، که اگر بخواهید بیش از یک چرخه معمولی گوشی خود را نگه دارید، خبر خوبی است. همانطور که انتظار دارید، باتری در این گارانتی گنجانده نشده است. اما این شرکت خاطرنشان می کند که این یک باتری قابل تعویض است، بنابراین همیشه می توانید یک باتری جدید بخرید و خودتان آن را تعویض کنید.

گوشی Fairphone 4 همچنین با افزایش تعداد “زیر ماژول“ها در ماژول های دستگاه، تغییراتی در ماژولار بودن محصول خود ایجاد کرده است. این قابلیت تعمیر را افزایش می دهد بنابراین در صورت خرابی لزوماً نیازی به تعویض کل ماژول ندارید، بلکه فقط باید ماژول آسیب دیده را جایگزین کنید. متاسفانه، قطعات Fairphone 4 با گوشی های قبلی سازگار نیستند.

یکی از تصمیمات بحث برانگیز، اقدام برای حذف پورت 3.5 میلی متری بر روی دستگاه جدید است. وین هوانگ از Fairphone ادعا کرد که این حرکت به منظور از بین بردن هرگونه “آسیب پذیری” در طراحی انجام شده است و اشاره کرد که نفوذ آب و گرد و غبار نگرانی های مربوط به این پورت است. مدیر اجرایی همچنین تأکید کرد که اگر یک پورت 3.5 میلی متری وجود داشته باشد، دستگاه بزرگتر و ضخیم تر می شد.

در نهایت، این شرکت همچنین معرفی Fairphone True Wireless Earbuds را تأیید کرد. به گفته این شرکت، این محصول از ۳۰ درصد پلاستیک بازیافتی ساخته شده است و از طلای تجارت عادلانه (محصول معدنچی های کوچک) استفاده می کند.

نظر شما چیست؟ این گوشی را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)