حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات دوربین سری پیکسل 8 گوگل به‌طور کامل فاش شد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | دوربین، شایعات، گوگل

دوربین همواره بهترین ویژگی گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل بوده است و طبق مشخصات فاش‌شده جدید، Pixel 8 و Pixel 8 Pro قرار است به‌روزرسانی‌های بزرگی ازجمله سنسور اصلی جدید، برخی ارتقاهای انحصاری برای مدل پرو و موارد دیگر را دریافت کنند.

مشخصات دوربین سری پیکسل 8 گوگل

یکی از جدیدترین افشاگری‌های منتشرشده توسط Kamila Wojciechowska ازطریق Android Authority، جزئیات دقیقی از آنچه ممکن است برای پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو ازنظر دوربین در دسترس باشد، به ما ارائه می‌دهد.

بزرگ‌ترین جزئیات در اینجا به سنسور دوربین اصلی جدید برای هر دو گوشی مربوط می‌شود که امسال، از نوع ISOCELL GN2 سامسونگ است. این سنسور 50 مگاپیکسلی جانشین مستقیم GN1 خواهد بود که پیکسل 6 و 7 از آن استفاده می‌کرند. این سنسور ازنظر فیزیکی نیز بزرگتر است و می‌تواند حدود 35 درصد نور بیشتری را جذب کند. سنسور جدید همچنین پشتیبانی فنی بیشتری را برای ویژگی‌هایی مانند ضبط ویدیوی 8K (Tensor G3 نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کند) و Staggered HDR که چندی پیش به بیرون درز کرد، اضافه می‌کند.

پیکسل 8 پرو یک ارتقاء انحصاری دیگر در سنسور ToF خود دریافت خواهد کرد که از حسگر 8×8 ToF VL53L8 استفاده می‌کند. همه تلفن‌های پیکسل مبتنی‌بر تنسور دارای یکی از این سنسورها هستند، اما مدل جدید پیکسل 8 پرو ممکن است برخی ارتقاهای معنی‌دار را در فوکوس خودکار ارائه دهد. حسگر دمایی که قبلاً فاش شده بود نیز ظاهراً از نوع Melexis MLX90632 است که یک سنسور سنجش دما است.

مشخصات دوربین سری پیکسل 8 گوگل

مشخصات دوربین سری پیکسل 8 گوگل

هر دو گوشی همچنین دارای ارتقاء دوربین فوق‌عریض خود هستند. پیکسل 8 پرو ظاهراً از دوربین 64 مگاپیکسلی سونی IMX787 برای لنز فوق‌عریض خود استفاده خواهد کرد. این همان سنسوری است که Pixel 7a برای دوربین اصلی خود استفاده می‌کند و ارتقای قابل‌توجهی نسبت‌به سنسور 12 مگاپیکسلی پیکسل 7 پرو به‌شمار می‌رود. پیکسل 8 همچنین یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی سونی IMX386 دریافت خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، لنز تله‌فوتو پیکسل 8 پرو و همچنین دوربین سلفی در هر دو گوشی بدون تغییر باقی مانده است.

نرم‌افزار دوربین نیز ظاهراً درحال ارتقاء است، با برنامه اختصاصی دوربین گوگل که ظاهراً سه ارتقاء را دریافت می‌کند. این موارد شامل انتخاب سطح برای بوکه مصنوعی تولیدشده در ویدئوها ازطریق حالت “Cinematic” و همچنین “Adaptive torch” است که می‌تواند شدت فلاش LED را بر اساس صحنه‌ای که در حال عکاسی هستید، تنظیم کند. در آخر، “Segmentation AWB” وجود دارد که صحنه ثبت‌شده را با استفاده از هوش مصنوعی به قطعات مختلف برش می‌دهد تا روش‌های پردازش بهتری را در هر قسمت از تصویر اعمال کند.

نظر شما درباره مشخصات دوربین سری پیکسل 8 گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی