حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل 8 پرو با سنسور دماسنج برای اندازه‌گیری دمای بدن در یک ویدیو فاش شد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل

یکی از مواردی که برخلاف سال گذشته در رویداد Google I/O شاهد آن نبودیم، تیزرهای مربوط به نسل آینده گوشی‌های پیکسل این شرکت بود. بااین‌حال، تاکنون رندرهای این گوشی‌ها در دو مدل شامل Pixel 8 و Pixel 8 Pro منتشر شده است که طراحی کلی پرچمداران آینده گوگل را نشان می‌دهد. یکی از موارد عجیب در طراحی مدل پرو، سنسور اضافه‌شده جدید در زیر فلاش LED ماژول دوربین پشتی آن بود که اطلاعاتی از کارکرد آن نداشتیم. حال، براساس جدیدترین ویدیوی فاش‌شده از پیکسل 8 پرو، به‌نظر می‌رسد این سنسور مربوط به عملکرد جدید دماسنج گوشی بوده که برای اندازه‌گیری دمای بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سنسور دماسنج پیکسل 8 پرو

به‌گزارش وب‌سایت 91Mobiles، گوشی Google Pixel 8 Pro می‌تواند با یک دماسنج مادون‌قرمز در پنل پشتی خود عرضه شود. این مورد ازطریق یک ویدیوی آموزشی لو رفته برای این ویژگی نشان داده شده است.

سنسور دمای مادون‌قرمز در زیر فلاش LED پیکسل 8 پرو قرار دارد. برای اندازه‌گیری دمای بدن، این آموزش توصیه می‌کند که لباس یا لوازم جانبی را از پیشانی خود بردارید. شما باید بدون تماس با پوست، سنسور را به‌اندازه کافی به پیشانی خود نزدیک کنید. سپس درحالی‌که به‌آرامی تلفن را از پیشانی به سمت شقیقه حرکت می‌دهید، اندازه‌گیری را شروع کنید. این تلفن در طول فرآیند صدا و لرزشی را نیز ارائه می‌دهد.

در گزارش مربوط به افشاگری این ویژگی اشاره شده است که دماسنج مادون‌قرمز فقط در پیکسل 8 پرو در دسترس خواهد بود، عمدتاً به این دلیل که برای کار کردن به سنسور سخت‌افزاری خاصی نیاز دارد که در پیکسل 8 یافت نمی‌شود. در این افشاگری همچنین اشاره شده است که این تلفن قادر خواهد بود اندازه‌گیری دمای بدن و همچنین دمای اجسام را نیز انجام دهد. انتظار می‌رود داده‌ها به‌صورت محلی ذخیره شده و ازطریق هسته محاسباتی خصوصی Android مدیریت شوند.

ویدیوی آموزشی همچنین اولین نگاه ما به طراحی پیکسل 8 پرو در دنیای واقعی را نشان می‌دهد. پس از اینکه رندرهای فاش‌شده به یک سنسور جدید در ترکیب دوربین اشاره داشتند، گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون عملکرد این حسگر وجود داشت اما اکنون می‌دانیم که این سنسور دمای IR است.

سنسور دماسنج پیکسل 8 پرو

سنسور دماسنج پیکسل 8 پرو

همچنین اکنون لنز زوم پریسکوپی در یک بریدگی جداگانه قرار نگرفته و هر سه دوربین در یک بریدگی واحد قرار دارند. همچنین شاهد یک لوگوی مبهم در پشت گوشی هستیم. بااین‌حال، این فقط می‌تواند یک لوگوی جعلی باشد که در نمونه‌های اولیه تلفن‌ها دیده می‌شود. برخلاف نمایشگر منحنی که در Pixel 7 Pro دیده می‌شود، صفحه‌نمایش پیکسل 8 پرو کاملاً تخت بوده و درعوض، لبه‌های دستگاه انحنای بیشتری به‌خود گرفته‌اند.

گوگل پیکسل 8 پرو اولین دستگاهی نخواهد بود که می‌تواند دما را اندازه‌گیری کند. پیش از این شاهد بودیم که HONOR Play 4 نیز همین کار را انجام می‌دهد. اما استفاده از همین ویژگی توسط گوگل، آن را برای مخاطبان بیشتری در دسترس قرار می‌دهد.

نظر شما درباره سنسور دماسنج جدید پیکسل 8 پرو گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی