حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل iOS 17 رسما معرفی شد: تغییرات بزرگ در نرم‌افزارهای اصلی

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، برترین‌های ترنجی

رویداد WWDC 2023 پرشور آغاز شده و پرتوان‌تر ادامه دارد. پس از آشنایی با محصولات جدید مک مانند مک بوک ایر ۱۵ اینچی جدید و البته تراشه اپل M2 Ultra حالا نوبت به بخش نرم‌افزاری می‌رسد. برای شروع، اپل iOS 17 رسما معرفی شد. نسخه‌ای از سیستم‌عامل موبایلی اپل که تغییرات بزرگ در نرم‌افزارهای اصلی را ارائه می‌کند و نمایشگر همیشه روشن را بسیار کاربردی‌تر می‌نماید.

آپدیت اپل iOS 17

باید بدانید برخی از مهم ترین تغییرات آپدیت جدید iOS حول محور برنامه‌های اساسی می چرخد.

آپدیت iOS 17 - قابلیت پوستر سفارشی ساخت مخاطب

آپدیت iOS 17 – قابلیت پوستر سفارشی ساخت مخاطب

برای شروع با نرم افزار Call آغاز می‌کنیم. نرم‌افزار تماس اکنون می‌تواند شامل “پوسترهای سفارشی” تنظیم شده توسط خود مخاطبان‌تان باشد. همچنین مانند تجربه گوگل، شما رونوشت‌های زنده از مکالمه دریافت خواهید کرد.

نرم‌افزار پیام به شما پاسخ آسان‌تر، رونوشت پیام‌های صوتی، اطلاعات موقعیت مکانی درون چت و «اعلام حضور» یا “Checkin” را ارائه می‌دهد که به‌طور خودکار به افراد امکان می‌دهد از ورود یا تأخیر شما به مقصد مطلع شوند.

قابلیت Checkin در آپدیت iOS 17

قابلیت Checkin در آپدیت iOS 17

یک رابط‌کاربری اصلاح‌شده برای استیکر وجود دارد که به شما امکان می‌دهد ایموجی‌ها را به استیکر تبدیل کنید، افکت به آن اضافه کنید و حتی استیکرها را به برنامه‌های شخص ثالث اضافه کنید.

آپدیت iOS 17 - قابلیت NameDrop

آپدیت iOS 17 – قابلیت NameDrop

قابلیت NameDrop به شما امکان می‌دهد اطلاعات تماس را فقط با نزدیک کردن آیفون خود به دستگاه شخص دیگری به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید عکس‌ها را با این روش به اشتراک بگذارید و حتی زمانی که مجبور به لغو انتقال هستید، انتقال محتوا را از AirDrop ملغی کنید. این قابلیت به بقیه برنامه‌ها هم توسعه پیدا خواهد کرد.

حتی تایپ کردن هم با مدل‌سازی هوش مصنوعی جدید تصحیح خودکار صفحه‌کلید را بهبود می‌بخشد و پیش‌بینی‌های لحظه‌ای برای آنچه می‌نویسید خواهید دید. اگر کلمه ای ناآشنا وجود داشته باشد، iOS 17 به مرور زمان آن را تشخیص می دهد.

و بله، شایعات مربوط به برنامه “زندگی نامه نویسی” یا Journal app درست است. برنامه جدید به شما امکان می‌دهد تا همراه با پیشنهادهایی برای نوشتن رویدادها بر اساس مواردی سفرها، احساس‌تان را مستند کند. توسعه دهندگان می توانند از این موارد استفاده کنند.

آپدیت iOS 17 - قابلیت StandBy و تحول نمایشگر همیشه روشن آیفون

آپدیت iOS 17 – قابلیت StandBy و تحول نمایشگر همیشه روشن آیفون

همچنین می توانید آیفون خود را با استفاده از StandBy به یک نمایشگر هوشمند موقت تبدیل کنید. تلفن خود را جایی قرار دهید و به طور خودکار اطلاعات را از طریق ویجت ها دریافت خواهید کرد، مواردی مانند اطلاعات تقویم، موسیقی و نمرات ورزشی. حتی به طور خودکار با طراحی که به چشمان شما آسیبی نمی رساند برای شب و خواب شما تنظیم می شود.

برای فراخوانی سیری دیگر نیاز به Hey Siri نیست

اپل تصمیم گرفته عبارت Hey را از ابتدای Hey Siri حذف کند. شما برای استفاده از سیری حالا کافی است فقط بگویید Siri و تمام. بله، دیگر خبری از “Hey” در “Hey Siri” با دستورات پشت سر هم نیست.

در تصویر زیر می‌توانید نگاهی به تمام قابلیت‌های جدید آی‌او‌اس ۱۷ داشته باشید:

قابلیت‌های جدید iOS 17 در یک قاب

قابلیت‌های جدید iOS 17 در یک قاب

نظر شما درباره آپدیت جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل برای سال ۲۰۲۳ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)