حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل M2 Ultra با ارتقا دو برابر هسته‌های CPU و GPU معرفی شد

نوشته

10 ماه قبل | یک دیدگاه | اپل

آغاز WWDC 2023 با محصولات مک و تراشه جدید سری M2 بود. پس از رونمایی از مک‌بوک ایر ۱۵.۳ اینچی جدید با تراشه M2 اپل تصمیم گرفت یک تراشه جدید برای محصولات حرفه‌ای‌تر رونمایی کند. به این صورت بود که تراشه اپل M2 Ultra با ارتقا دو برابر هسته‌های CPU و GPU معرفی شد.

تراشه اپل M2 Ultra

Apple M2 Ultra

Apple M2 Ultra

تنها دو سال و نیم از انتقال اپل به پردازنده‌های داخلی خود می‌گذرد، اما همه چیز به سرعت پیشرفت کرده است. امروز این شرکت از تراشه اپل M2 Ultra رونمایی کرد که جدیدترین به‌روزرسانی را در خط کامپیوترهای دسکتاپ MacStudio را ارائه می‌کند.

در حالی که نسخه‌های قبلی M2 منحصراً در لپ‌تاپ‌ها ارائه می‌شد، اپل توانست با نسخه Ultra ادعای جهش جدی در عملکرد را داشته باشد. این تراشه به معنای واقعی کلمه دو تراشه M2 Max است که به هم چسبیده اند.

بر روی کاغذ، M2 Ultra یک جهش بزرگ نسبت به M2 Max موجود در مک بوک پرو است. تعداد هسته‌ها از 12 به 24 دو برابر شده است، هسته‌های GPU دو برابر شده و تا 76 هسته در مدل‌های پیشرفته موجود است، همچنین پشتیبانی از رم از 96 گیگابایت به 192 می‌رسد.

مسلماً، تقریباً هیچ‌کس به این مقدار رم نیاز ندارد، اما خوب است بدانید که این میزان حافظه رم برای شما حضور دارد. با توجه به اینکه تراشه اپل M1 حدود ۲ سال و نیم عرضه شد تنها 16 گیگابایت حافظه یکپارچه محدود بود، این یک پیشرفت بزرگ است.

نظر شما درباره تراشه جدید اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

همین الان M2 موجود در آیپد پرو ۲۰۲۲ با بولدوزر از روی رقبا رد میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)