حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرخ استقبال از به‌روزرسانی iOS 17 پایین‌تر از iOS 16 است

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل

با هر استانداردی که فکر کنید، اپل در حال حاضر سلطان ارائه به‌روزرسانی سیستم‌عاملی است. هر چند که به تازگی گوگل و سامسونگ وعده ارائه ۷ سال آپدیت سیستم‌عامل را داده‌اند اما ۲ موضوع وجود دارد. اول سرعت ارائه و دوم نرخ فراگیری عرضه اولیه آپدیت است. همچنین این برندها فعلا وعده داده‌اند و باید دید که چطور به آن عمل می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد که هر چقدر در کمپ اندروید حرکت‌ها رو به پیشرفت است، در کمپ iOS حرکت رو به عقب دیده می‌شود. به تازگی و براساس آمارهای رسمی اپل مشخص شده نرخ استقبال از به‌روزرسانی iOS 17 پایین‌تر از iOS 16 است.

نرخ استقبال از به‌روزرسانی iOS 17

آنطور که پیداست کاربران کمتری تصمیم گرفته‌اند آپدیت iOS 17 را روی آیفون خود نصب کنند. هر چند که این اختلاف با نرخ استقبال از iOS 16 در مدت مشابه به شکل دراماتیکی تفاوت ندارد، اما می‌تواند جالب باشد.

آپدیت iOS 17 در حال حاضر روی ۷۶ درصد از آیفون‌های معرفی شده در چهار سال گذشته نصب شده است. این در مقایسه با نرخ ۸۱ درصد برای iOS 16 در یک برهه زمانی مشابه یک عقب‌گرد محسوب می‌شود.

همچنان ۲۰ درصد از آیفون‌های معرفی شده در چهار سال گذشته هنوز بر روی iOS 16 هستند، در حالی که ۴ از آن‌ها بر روی نسخه‌های قبلی iOS هستند.

اگر درباره همه آیفون‌هایی که هنوز در حال استفاده هستند صحبت کنیم، iOS 17 دارای سهم 66 درصدی، iOS 16 دارای سهم 23 درصدی و همه نسخه‌های قبلی مجموعاً سهم 11 درصدی دارند.

دلیل این استقبال پایین مشخص نیست اما می‌تواند حدس‌هایی زد. مثلا باگ‌های متعدد در لحظه عرضه iOS 17 واقعا اذیت‌کننده بود. همچنین افت درصد باتری بعد از آپدیت‌های اساسی برای برخی کاربران اهمیت دارد.

وقتی صحبت از iPadOS به میان می‌آید، وضعیت برعکس است. آپدیت iPadOS 17 در حال حاضر بر روی ۶۱ درصد از آیپدهای معرفی شده در چهار سال گذشته نصب شده، پس از آن iPadOS 16 با ۲۹ درصد قرار دارد و نسخه‌های قبلی سهم ۱۰ درصدی دارند.

در مدت مشابه سال گذشته، iPadOS 16 تنها روی ۵۳ درصد از دستگاه‌های معرفی شده در چهار سال قبل خود نصبت شده بود. بنابراین این‌جا یک رشد قابل توجه وجود دارد. اگر همه آیپدهای در حال استفاده را در نظر بگیریم، آپدیت iPadOS 17 روی 53 درصد از آنها قرار دارد و پس از آن iPadOS 16 با 29 درصد و سایر نسخه ها با 18 درصد قرار دارند.

شما آیفون یا آیپد دارید؟ چه سیستم‌عاملی در حال حاضر روی محصول شما اجرا می‌شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)