حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک قابلیت جالب برای اندروید ۱۴ و کنترل بیشتر روی نوتیفیکیشن‌ها

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۴

فاصله زیادی تا معرفی رسمی Android 14 نداریم. هر چند هنوز اندروید ۱۱ به عنوان پرکاربرترین نسخه این سیستم‌عامل شناخته می‌شود و شاید خیلی از کاربران فعلی این سیستم‌عامل واجد شرایط دریافت آپدیت اندروید ۱۴ نباشند، اما باز خوب است که بدانید در نسخه‌های جدید چه اتفاقی خواهد افتاد. به تازگی درباره یک قابلیت جالب برای اندروید ۱۴ و کنترل بیشتر روی نوتیفیکیشن‌ها خبری منتشر شده است.

قابلیت جالب اندروید ۱۴

انواع مختلفی نوتیفیکیشن داریم. یکی از انواعی که گاها سواستفاده زیادی از آن می‌شود، نویتفیکیشن تمام صفحه است. هر چند برخی نرم‌افزارها مانند تماس یا ساعت (هشدار یا آلارم) به شکل ویژه‌ای از آن استفاده می‌کنند اما برخی توسعه‌دهنده‌ها هم از آن برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

خبر خوب این است که در Android 14 شما خواهید توانست روی این‌که چه نرم‌افزارهایی نوتیفیکیشن تمام صفحه ارائه کنند، کنترل داشته باشید. در ویدیو زیر می‌بینید که در صورت نداشتن مجوز نوتیفیکیشن تمام صفحه، این اعلان به چه صورت ارائه می‌شود.

اگر مجوز ارائه نوتیفیکیشن تمام صفحه وجود داشته باشد، مانند تصویر سمت چپ به صورت تمام صفحه آن را مشاهده می‌کنید. اگر نه، در صفحه قفل و مثل دیگر نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید این قابلیت را برای موارد کاربردی مثل نوتیفیکیشن تماس پیام‌رسان‌ها فعال نگاه دارید و برای نرم‌افزار یا بازی‌هایی که کاربرد مفیدی از آن ندارند، آن را منع نمایید.

در اسکرین‌شات‌های زیر می‌توانید منو تعیین این تنظیمات را ببینید:

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این تغییرات کوچک باید حتما در یک نسخه جدید سیستم‌عامل ارائه شوند یا به اکثر نسخه‌های سیستم‌عامل باید اضافه شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)