حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 14 برای پیکسل سرانجام منتشر شد: ساخت والپیپر با هوش مصنوعی و قابلیت‌های بیشتر

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۴، گوگل

گوگل بالاخره پس از چندین هفته تأخیر، نسخه پایدار اندروید 14 را برای گوشی‌های هوشمند سری پیکسل خود منتشر کرد. به‌نظر می‌رسد که این شرکت درنظر داشت تا ارائه نسخه جدید اندروید را با معرفی سری Pixel 8 خود هماهنگ کند. بر اساس عادت قدیمی گوگل، این شرکت برخی از ویژگی‌های جدید Android 14 را برای جدیدترین گوشی‌های پیکسل خود به‌صورت انحصاری ارائه می‌کند.

اندروید 14 برای پیکسل

«Generative AI wallpapers» یکی از ویژگی‌های اندروید 14 است که برای اولین بار در سری پیکسل 8 قرار گرفته است. این قابلیت از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به کاربران پیکسل 8 اجازه دهد تا با استفاده از پیام‌های متنی، والپیپر بسازند. اگر پیکسل 8 یا 8 پرو دارید، گوگل می‌گوید که می‌توانید با انتخاب از فهرستی از پیشنهاد‌های ازپیش‌تعیین‌شده، والپیپرهایی ایجاد کنید که با دید شما مطابقت داشته باشند.

Android 14 همچنین گزینه‌های سفارشی‌سازی دیگری را معرفی می‌کند که به سری پیکسل 8 محدود نمی‌شوند. اکنون می‌توانید میانبرهایی را به صفحه قفل خود در گوشه‌های پایین اضافه کنید. در این حالت تعدادی گزینه میانبر ازجمله کیف پول، دوربین، حالت بی‌صدا، اسکنر کد QR، کنترل‌های دستگاه، برنامه Google Home، چراغ‌قوه و تماس ویدیویی را دریافت می‌کنید. همچنین می‌توانید دو مورد از این میانبرها را به صفحه قفل خود اضافه کنید یا فقط یکی را انتخاب کنید.

در جایی دیگر، می‌توانید با فونت‌ها، ویجت‌ها، رنگ‌ها و تم‌ها بازی کنید تا صفحه قفل Android 14 خود را بیشتر سفارشی‌سازی کنید. این گزینه‌ها از هوش مصنوعی برای تنظیم صفحه‌نمایش بر اساس میزان استفاده شما استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک تغییر ناگهانی در آب‌وهوا رخ دهد، ویجت آب‌وهوای صفحه قفل شما برجسته‌تر می‌شود.

اگر فردی هستید که زیبایی رنگارنگ را دوست ندارید، اندروید 14 اکنون دارای یک تم مونوکروم با حداقل استفاده از رنگ است.

برای تصویربرداری، اندروید 14 از حالت 10 بیتی HDR (معروف به Ultra HDR) پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به عکس‌های شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری را از حسگر حفظ کنند و راه را برای رنگ‌های زنده‌تر و کنتراست افزایش‌یافته باز کنند.

برنامه Health Connect اکنون با Android 14 یکپارچه شده است. این بدان معناست که دستگاه‌هایی که این نرم‌افزار را اجرا می‌کنند، نیازی به دانلود جداگانه برنامه ندارند.

اندروید 14 برای پیکسل

اندروید 14 برای پیکسل

گوگل همچنین روش کار اشتراک‌گذاری داده‌ها را در Android 14 به‌روزرسانی می‌کند. اکنون وقتی به برنامه‌ای اجازه استفاده از موقعیت مکانی شما را می‌دهید، در صورت اشتراک‌گذاری بیشتر داده‌های موقعیت مکانی شما با اشخاص ثالث، به شما اطلاع داده می‌شود.

برای امنیت بیشتر دستگاه، اندروید 14 کاربران را تشویق می‌کند که یک پین شش‌رقمی تنظیم کنند. هنگامی که پین را وارد کردید، دیگر نیازی به فشردن enter برای باز کردن قفل دستگاه خود نخواهید داشت.

ویژگی‌های جدید Accessibility در اندروید 14 شامل توانایی تغییر تنظیمات ذره‌بین، تنظیمات سریع اندازه فونت، بخش تنظیم سمعک اختصاصی در گزینه‌های دسترس‌پذیری و نوتیفیکیشن‌های برپایه فلش دستگاه است.

در دسترس بودن Android 14

گوگل می‌گوید اندروید 14 از امروز برای دستگاه‌های پشتیبانی‌شده پیکسل منتشر می‌شود. این لیست شامل گوشی Pixel 4a 5G و بالاتر است. تبلت پیکسل نیز این به‌روزرسانی را درکنار گوشی‌ها دریافت می‌کند.

گوگل همچنین می‌گوید اندروید 14 در اواخر امسال برای دستگاه‌های سایر برندهای اندروید ارائه خواهد شد.

نظر شما درباره نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید 14 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی