حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ برگزاری رویداد گوگل I/O 2023 و معرفی اندروید 14 مشخص شد: 20 اردیبهشت 1402

کمپانی گوگل امروز صبح با انتشار یک پازل معمایی به‌سبک سال‌های گذشته، به‌صورت رسمی اعلام کرد که کنفرانس توسعه‌دهندگان سال جاری خود (I/O 2023) در روز چهارشنبه تاریخ 10 می/20 اردیبهشت برگزار می‌شود.

رویداد گوگل I/O 2023

در سال 2020 کنفرانس توسعه‌دهنده‌ای برگزار نشد. سال بعد شاهد ارائه‌ای زنده درمقابل تعدادی از کارمندان در یک صحنه کوچک‌تر در محوطه کمپ این شرکت بودیم. در سال 2022، گوگل به محل برگزاری کنفرانس‌های معمول خود بازگشت و از برخی از توسعه‌دهندگان دعوت کرد تا به‌عنوان بخشی از یک رویداد یک روزه، سخنرانی‌های اصلی را به‌صورت زنده تماشا کنند.

     «سخنرانی‌های کلیدی پس از این رویداد به‌صورت زنده و درصورت تقاضا در دسترس خواهند بود. همه جلسات به‌صورت درخواستی برای تماشا در زمان مناسب شما خواهد بود.»

I/O 2023 نیز به‌صورت «مخاطبان زنده محدود» خواهد بود. این برنامه با یک سخنرانی اصلی به میزبانی مدیرعامل، ساندار پیچای، در آمفی‌تئاتر Shoreline در Mountain View، کالیفرنیا آغاز خواهد شد. پس از آن، سخنرانی اصلی توسعه‌دهندگان و سپس «بیش از 100 جلسه فنی درخواستی» انجام می‌شود.

     «یکی از چیزهای هیجان‌انگیز در مورد تجربه دیجیتال، فرصت دستیابی به مخاطبان جهانی است. محتوا در صورت درخواست و به زبان‌های مختلف ارائه خواهد شد تا برای همه ارائه شود. برخی از محتوای ترجمه‌شده مانند ویدیوهای زیرنویس ممکن است مدت کوتاهی پس از رویداد در دسترس باشند. همچنین بررسی کنید که جامعه توسعه‌دهندگان محلی شما چه چیزی ارائه می‌دهد.»

رویداد گوگل I/O 2023

رویداد گوگل I/O 2023

امیدواریم گوگل تجربه I/O Adventure مجازی را که یکی از نکات برجسته دو کنفرانس مجازی گذشته بود، بازگرداند. این رویکرد ترکیبی دسترسی به مخاطبان گسترده‌ای را اجازه می‌دهد، درحالی‌که برخی جنبه‌های سرگرم‌کننده و زنده را نیز حفظ می‌کند.

گوگل دستور کار و برنامه تکمیلی را در زمانی نزدیک به برگزاری I/O 2023 در دسترس قرار می‌دهد. ثبت‌نام کنفرانس از امروز آغاز می‌شود و هزینه آن نیز مشابه سال‌های قبل رایگان است.

     «ثبت‌نام برای Google I/O 2023 به شما این امکان را می‌دهد که ازطریق ایمیل در مورد زمان‌بندی و محتوا به‌همراه اخبار مربوط به توسعه‌دهندگان به‌روز باشید.»

انتظار می‌رود اندروید 14 به‌طور کامل در این رویداد معرفی شود، درحالی‌که انتظار می‌رود بیش از چند اعلامیه هوش مصنوعی نیز ارائه شود. ازنظر سخت‌افزاری، انتظار داریم که Pixel 7a معرفی شود، تبلت پیکسل تاریخ عرضه خود را دریافت کند و شاید حتی چشممان به جمال Pixel Fold نیز روشن شود.

نظر شما درباره رویداد گوگل I/O 2023 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی