حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۴ در سکوت مولتی تسکینگ را در تبلت‌ ها بهتر کرده است

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

طی سال‌های اخیر گوگل در تلاش بوده تا تجربه کار با اندروید را در تبلت‌ها بهبود ببخشد. به همین دلیل غول موتور‌های جست و جو بعد از سال‌ها مجددا یک نسخه تبلت محور از سیستم عامل خود را معرفی کرد که اندروید 12L نام داشت. پس از این نیز هر یک از نسخه‌های جدید اندروید، بهبودهای قابل توجهی در تجربه کار با صفحه نمایش‌های بزرگ ایجاد کرده است. اندروید ۱۴ که سال گذشته معرفی شد ویژگی‌های مهمی مانند تسک بار بهبود یافته و قابلیت مجبور کردن اپ‌ها برای تطبیق با نسبت ابعاد صفحه نمایش را معرفی کرد. با این وجود یکی از این ویژگی‌ها که همزمان با عرضه اندروید ۱۴ در دسترس قرار گرفت، از نظر‌ها پنهان ماند: میان‌بر Alt+Tab اصلاح شده برای مولتی تسکینگ.

به گزارش androidauthority اندروید ۱۳ و قبل‌تر، استفاده از میان‌بر Alt+Tab روی یک کیبورد بلوتوثی یا سیم دار متصل به تبلت، صفحه recents screen را نشان می‌داد. با وجود اینکه اگر Alt را نگه می‌داشتید و Tab را می‌زدید اپ‌های‌ اخیر خود را به نوبت باز می‌کردید اما هیچ نشانه بصری وجود نداشت که کدام نرم ‌افزار را انتخاب کرده‌اید. علاوه بر این سریع فشردن Alt+Tab نرم‌افزار قبلی شما را باز نمی‌کرد، بلکه صرفا برای مدت کوتاهی یک پیش‌نمایش از آن به شما نشان می‌داد. همه این‌ها باعث شده بود که تجربه چند وظیفگی(multitasking) اندروید در مقایسه با محصولات ویندوزی، بسیار ضعیف‌تر باشد.

مولتی تسکینگ

عملکرد جدید Alt+Tab، تجربه مولتی تسکینگ را بهتر کرده است

خوشبختانه، اندروید به شکلی اساسی عملکرد Alt+Tab را باز طراحی کرده است. اگر اکنون این میان‌بر را استفاده کنید، یک نوار افقی کوچک در بالای صفحه ظاهر می‌شود که حداکثر شش نرم‌افزار در آن وجود دارد. شما می‌توانید با فشردن Tab در حالی که Alt را نگه داشته‌اید، بین این اپ‌ها پیمایش کنید. همچنین اکنون می‌توانید با فشردن سریع Alt+Tab آخرین نرم‌افزار مورد استفاده خود را مجددا باز کنید. و در نهایت نگه اگر می‌خواهید صفحه recents screen را مشاهده کنید باید حین نگه داشتن Tab، Alt را آنقدر بزنید تا گزینه «نشان داد X عدد اپ دیگر» به شما نمایش داده شود.

توسعه دهنده‌ای به نام Huy Minh برای اولین بار متوجه این قضیه شد. سپس با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این ویژگی از ابتدا در اندروید ۱۴ حضور داشته است ولی به شکلی عجیبی کسی متوجه آن نشده است. احتمالا دلیل این موضوع این است که کاربران کمی به تبلت اندرویدی خود، کیبورد متصل می‌کنند. به هر حال عملکرد جدید میان‌بر Alt+Tab پیشرفت بزرگی در مقایسه با قبل محسوب می‌شود.

نظر شما چیست؟ آیا در کنار تبلت اندرویدی خود، کیبورد استفاده می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر