حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۳ روی چند درصد از موبایل‌ها نصب شده است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۳

بیستم اردیبهشت ۱۴۰۲ از اندورید ۱۴ رونمایی خواهد شد. هر چند این سیستم‌عامل تا اواخر تابستان امسال به صورت عمومی عرضه نخواهد شد اما نسخه قبلی آن تا کنون ۶ ماه فرصت داشته تا روی موبایل‌های این اکوسیستم نصب شود. پرسش اینجاست که پس از این همه مدت، اندروید ۱۳ روی چند درصد از موبایل‌ها نصب شده است؟

آپدیت اندروید ۱۳

پیش از این معمولا گوگل آمار ماهانه مربوط به توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را در دسترس عموم قرار می‌داد. با این حال این روزها، این شرکت به مراتب شفافیت کمتری دارد. احتمالا دلیل آن است که نرخ به‌روزشدن محصولات به نسخه جدید بسیار پایین است و در این زمینه در مقابل رقیب دیرینه خود یعنی iOS سرخورده خواهد شد.

به تازگی و در اوایل چارک دوم سال ۲۰۲۳ گوگل آمار جدیدی از توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید منتشر کرده است. این آمار را می‌توانید با اوایل چارک اول سال ۲۰۲۳ مقایسه کنید و اطلاعات یک مدت ۳ ماهه را داشته باشید.

آمار ابتدای چارک اول سال ۲۰۲۳

آمار ابتدای چارک اول سال ۲۰۲۳

آمار ابتدای چارک دوم سال ۲۰۲۳

آمار ابتدای چارک دوم سال ۲۰۲۳

در مقایسه با ابتدای سال، سهم اندروید ۱۳ در میان دستگاه‌های اندرویدی بیش از دو برابر شده است. در حقیقت این نسخه از Android توانسته از 5 به 12.1 درصد برسد که عملکرد قابل توجهی محسوب می‌شود. البته اگر به مدت زمان ۸ ماهه‌ای که این سیستم‌عامل به صورت عمومی عرضه شده است نگاه کنید، عملکرد خوبی نیست.

البته برای مقایسه باید بدانید که سیستم‌عامل اندروید ۱۲ پس از ۱ سال از عرضه به عدد ۱۳.۳ درصد رسیده بود. در نتیجه عملکرد اندروید ۱۳ بهتر از اندروید ۱۲ بوده است اما در مقایسه با iOS عملکرد بسیار ضعیفی خواهد بود.

یکی از دلایل این رشد را شاید بتوان سرعت بی‌سابقه سامسونگ در ارائه آپدیت اندروید ۱۳ برای محصولاتش دانست. البته برندهای دیگر هم نسبت به سال گذشته عملکرد سریع‌تری داشتند.

جالب است که پرکاربرترین نسخه سیستم‌عامل اندروید در بین کاربران به اندروید ۱۱ می‌رسد. سیستم‌عاملی که سال ۲۰۲۰ عرضه شده و در حال حاضر تقریبا از هر ۴ دستگاه اندرویدی یکی از آن‌ها این سیستم‌عامل را دارد. به صورت دقیق سهم ۲۳.۵ درصدی از بازار اندروید را دارد.

حتی رتبه دوم به اندروید ۱۰ می‌رسد که سهم ۱۸.۵ درصدی از بازار را دارد. این نشان می‌دهد که کاربران اندرویدی متاسفانه عموما روی نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل هستند.

شما دستگاه اندرویدی دارید؟ چه نسخه‌ای از سیستم‌عامل را تجربه می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)